کد خبر: ۵۰۷۸۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 
 
منبع: نظام دامپزشکی استان مازندران
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
اینقد سختگیر نباشین
ناشناس
|
Italy
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
الان دقیقا جرم بند های سه و هفت چه فرقی داشتند که جرایم اون اینقدر متفاوت هست؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
2
ای کاش نظام دامپزشکی استان .............. هم یاد می گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
چقد جالب اکثر شاکی ها اداره کل هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
2
1
بنظر نمی آید اصول مشخصی در صدور این آراء رعایت شده باشد و معلوم نیست دقیقا" بر چه اساسی این مجازاتها تعیین شده !؟
آنچه در ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی که عینا" در قانون نظام دامپزشکی هم آمده ، صدور حکم محرومیت و یا ابطال موقت یا دائمی پروانه سلسله مراتبی دارد که بطور مشخص در این احکام دیده نمیشود . ضمن آنکه اساسا" ابطال پروانه صادره بر طبق قوانین عمومی چندان هم ساده نیست و پیچیدگی های قانونی زیادی دارد . ولی ظاهرا" در این احکام به سادگی رای به محرومیت حتی در سراسر کشور داده اند !!!
یا کسی که نه دکتر بوده و نه پروانه داشته را توبیخ کتبی با درج در پرونده!! کرده اند و تا یکسال از امور دامپزشکی محروم نموده اند !! حالا صحبت در این است که جلوی ایشان را که پروانه نداشتد و بدون آن فعالیت می کردند و تبلیغات وسیع هم داشتند چگونه با چنین حکم بدون پشتوانه ای میتوان گرفت !!؟؟
نظام دامپزشکی مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
3
با سلام و احترام
با توجه به نظرات خوانندگان محترم حکیم مهر توجه شما را به مطالب ذیل جلب می نماید:
1- در ترکیب اعضای هیات ، یک نفر قاضی به نمایندگی از طرف دادگستری استان ، دو نفر اعضای شورا (که کلینیسین و داروخانه دار نیز می باشند) رئیس نظام و مدیرکل استان حضور دارند.
2- جرایم و تخلفات حوزه دامپزشکی به تفکیک و شرح در کتابچه ایین نامه چگونگی رسیدگی به تخلفات صنفی بیان گردیده است.
3- در همان آیین نامه به تفکیک برای هر بند از تخلفات دامپزشکان ، میزان مجازات را نیز تعیین کرده است.
4- تعیین دامنه مجازات حسب موارد تکرار ، اهمیت موضوع و میزان پیشگیری و متنبه شدن فرد متخاطی با رعایت حدود مشخص شده در قانون تعیین شده است.
5- به دلیل حفظ حرمت افراد تا زمان اعلام حکم قطعی و رسیدگی به اعتراضات ، نام افراد در اطلاعیه ، مشخص نشده است.
6- صدور احکام صادره در چهارچوب قوانین مصوب انجام شده لذا هرگونه ایرادی اگر در این خصوص مشاهده می گردد مستلزم بازنگری در ایین نامه موصوف می باشد.
7- همانگونه که مشاهده می گردد ، هیات هیچ پروانه ای را ابطال ننموده است، و در کلیه موارد سلسله مراتب قانونی رعایت و خود را ملزم به اجرای قانون می داند.
8- باید در نظر داشت کلیه افراد اعم از کاردانها و کارشناسان نیازمند پروانه فعالیت از سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی می باشند ، لذا جلوگیری از فعالیت امور دامپزشکی مشمول ایشان نیز می گردد.که بنا به مصالحی از مشخص نمودن نحوه و نوع مدرک و فعالیت شخص خاطی خودداری گردید.
9- وفق قوانین و مقررات ، ارای هیات رسیدگی به تخلفات قابلیت پیگیری بعدی در محاکم قضایی را نیز دارد که از مسیرهای مربوط پیگیر و اقدام بعدی صورت می گیرد .ارای صادره صرفا در خصوص تخلفات اعلامی بوده که در هیات قابلیت رسیدگی داشته است.
10- هیات رسیدگی به تخلفات ، ملزم به رسیدگی به کلیه شکایات واصله اعم از دستگاههای دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.در این خصوص به نظر می رسد شفاف سازی در خصوص حوزه عملکرد ، وظایف و حقوق دامپزشکان از اهم وظایف نظام دامپزشکی است به همین منظور و برای تنویر افکار و آشنایی همکاران ، شورای نظام دامپزشکی استان اقدام به انتشار لیست تخلفات قابل طرح در هیات رسیدگی به تخلفات نظام دامپزشکی نموده و در کانال اطلاع رسانی خود بارگذاری نموده است.
اقدامات و آرای هیات ، در جهت حفظ و صیانت از جایگاه دامپزشکان بوده است .امیداست تا با رعایت ضوابط و مقررات بیش از پیش شاهد بهبود روند اجرای امور ، کاهش شکایات و اشتباهات در حوزه دامپزشکی باشیم.
نظر شما
ادامه