کد خبر: ۵۰۷۹۴
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: علی رغم هشدار های داده شده به اهالی روستاهای مجاور زیستگاه تمساح، متاسفانه بار دیگر کودکی به محل زیست گاندوها نزدیک و مورد حمله تمساح قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، «وحید پورمردان» افزود: خوشبختانه آسیب دیدگی سطحی بوده و پای وی چند بخیه خورده و به زودی نیز از بیمارستان مرخص می گردد؛ همکاران و محیطبانان از زمان انتشار خبر کماکان همراه مصدوم هستند و مراحل رسیدگی به کودک را پیگیری می نمایند .

وی از هم استانی های فهیم و آگاه خواست تا با توجه به بارش های اخیر و نزولات جوی خوبی که در جنوب استان شاهد آن بودیم و نیز زادآوری تمساح ها و تهاجمی بودن آنان در این فصل که احتمال بروز حوادث تلخ این چنینی را افزایش می دهد، به تابلوهای نصب شده در اطراف دریاچه ها، سدها، هوتک ها و رودخانه ها توجه نموده و از شنا کردن و نزدیک شدن به این مناطق جداً خودداری نمایند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار برخی اخبار با موضوع  مرگ تمساح در جنوب استان نیز اعلام داشت: برخی با انتشار تصاویری از تلف شدن تمساح ها سعی در نشان دادن تهاجم اهالی روستا های مجاور زیستگاهای تمساح به این جانور دارند که این موضوع ابداً صحیح نبوده و مردم فهیم منطقه درک بالایی از رفتارشناسی و ارزش این گونه ی منحصر به فرد دارند .

وی ادامه داد در صورت مشاهده ی تلفات در هر گونه حیات وحش تنها پس از نمونه برداری، کالبدشکافی و بررسی کارشناسی می توان در خصوص علت تلف شدن جاندار اظهار نظر قطعی نمود .
نظر شما
ادامه