کد خبر: ۵۰۸۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

قائم مقام اتحادیه خوراک دام با بیان اینکه وزارت صنعت بدون دریافت نظر کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی قیمت سبوس را ۵۰ درصد افزایش داد گفت: ۳۰ درصد انواع جیره دامی سبوس است و این امر منجر به افزایش قیمت دوباره فرآورده‌های لبنی و گوشت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «مهدی مسعودی» اظهار کرد: اخیرا کارخانجات آردسازی کشور موج افزایشی نرخ فروش سبوس گندم به عنوان یکی از نهاده‌های پرمصرف در بخش دامپروری را به راه انداخته و شاهد آن هستیم که متاسفانه مسئولین وزارت صمت نیز در این امر بدون کارشناسی همت مضاعف می‌نمایند.

وی افزود: در جنگ نابرابر اقتصادی فعلی بسیاری از مشکلات به دلیل جابجایی ارز و واردات نهاده‌های دامی گریبانگیر جامعه هدف این بخش و مسئولین ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی است و نهاده دامی سبوس گندم که به عنوان ضایعات تولید آرد در کارخانجات آردسازی کشور است می‌تواند با نرخ کنونی 8400 ریال کمک مناسبی در مدیریت هزینه‌های تولید بخش دامپروری و تولید محصولات دامی نماید.

قائم مقام اتحادیه تعاونی‌های خوراک دام و طیور و آبزیان کشور ادامه داد: سبوس گندم در اسفند ماه سال 97 با فشار کارخانجات آردسازی بر دولت با افزایش نرخ 60 درصدی مواجه و از مبلغ 5200 ریال به 8400 ریال افزایش قیمت داشته است و اینک جای تامل است که چگونه وزارت صمت بدون بررسی کارشناسی و دریافت نظرات متولی این امر یعنی وزارت جهاد کشاورزی افزایش دوباره 50 درصدی نرخ را از 8400 به 12500 ریال را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: اینک با توجه به اینکه سبوس گندم به طور میانگین 30 درصد انواع جیره‌های دامی را تامین می‌نماید افزایش نرخ آن می‌تواند موجب افزایش سایر هزینه‌های بخش دامپروری و به طبع آن افزایش نرخ محصولات و فرآورده‌های دامی و پروتئینی و فشار اقتصادی بیشتری بر جامعه را در پی داشته باشند.

مسعودی گفت: این نهاده به عنوان ضایعات بخش آردسازی در مقایسه با جو و ذرت که اینک با قیمت 13500 ریال عرضه می‌گردد فاقد ارزش غذایی مطلوب و صرفا به عنوان حجم دهنده جیره‌های غذایی و تامین فیبر مورد مصرف است .

این مقام مسئول اظهار داشت: این امر غیرکارشناسی و شتابزده از سوی وزارت صمت در راستای حمایت از بخش دامپروری کشور در سال رونق تولید نیست و از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواسته شده که برای جلوگیری از این امر اقدام کند.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
اتفاقا شما متاسفانه نمی دانید بر خلاف روسای اتحادیه های دام و طیور،
که مشکل اصلی تولید همین قیمت های یارانه ای خوراک دامی و از طرف دیگر تحمیل قیمت های فرمایشی به بهانه آن توسط وزارت جهادکشاورزی و جلوگیری از صادرات قانونی تولیدات دامی است.
تنها راه حل ریشه ای، هدایت 15 میلیارد دلار یارانه دولتی به خانواده به شکل سهمیه اعتباری پروتئین و آزاد سازی قیمت فرآورده های دامی و نهاده های دامی است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
کدام اقدام کارشناسی بوده که این غیر کارشناسی تشخیص داده شد!
نظر شما
ادامه