کد خبر: ۵۰۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، چند روز پیش رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد که در مقطعی و بیشتر براساس شایعات مربوط به خروج دام زنده از کشور، قیمت گوشت افزایش یافته بود اما با وجود اقدامات مناسبی که در زمینه واردات دام انجام شد، قیمت گوشت قرمز هنوز هم متعادل نیست.

«حسن روحانی» با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه در حال حاضر حداقل ۳۰ درصد قیمت گوشت اضافه است، گفت: مشخص است که اینجا با مشکلی مواجه هستیم که باید آن را حل کنیم زیرا اگر اجحافی صورت گیرد، از دامدار گرفته تا مردم همه متضرر می‌شوند.

در رابطه با قیمت گوشت قرمز «حسین نعمتی» - رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران - گفت: اخیرا با کاهش قیمت قابل توجه دام زنده سنگین مواجه شدیم به گونه‌ای که هر کیلوگرم دام زنده سنگین ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر از قبل فروخته می‌شود و این کاهش قیمت برای دام زنده سبک به حدود ۸۰۰۰ تومان می‌رسد. بنابراین هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله باید در کشور ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر از قبل فروخته شود و قیمت گوشت گوسفندی نیز باید حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های متولی از وزارت جهاد کشاورزی تا ناظرانی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و... باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت گوشت قرمز هم‌اکنون باید کاهش پیدا کند و همه دست به دست هم دهیم تا این اتفاق بیفتد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: دغدغه رئیس‌جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت گوشت قرمز درست و بجا بوده و هرچه زودتر باید قیمت گوشت قرمز پایین بیاید چرا که پس از افزایش قیمت‌هایی که در سال‌ گذشته اتفاق افتاد، کاهش قیمت می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

نعمتی درباره وضعیت تولید و عرضه گوشت قرمز اظهار کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در زمینه تولید گوشت قرمز نداریم و برخلاف گذشته که دامداران بعضا برای فروش دام‌هایشان بیکار می‌شدند و دامی نبود که آن را بفروشند، هم اکنون مازاد تولید دارند و مشکل آنها بیشتر فروش و عرضه دام زنده و گوشت گوسفندی استحصال شده از آن است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
چه کسی را رئیس اتحادیه کرده اند؟؟!

دامداران در منگنه سنگین یک تناقض نابودکننده که ناشی از سیاست های جهادکشاورزی در حمایت از دلالان واردکننده با ارز 4200 تومانی است در حال خرد شدن هستند و ایشان متاسفانه توجه ندارد که اشکال کار از کجاست:

اگر قیمت دام بالاتر برود قدرت خرید مردم کمتر و کمتر می شود و دامداران متضرر می شوند!

و اگر قیمت دام افت کند و اجازه صادرات قانونی نداشته باشند باز هم خود دامداران ورشکست می شوند!

تنها راه حل شکستن این بن بست و تناقض خردکننده، قطع یارانه های دولتی به دلالان و تخصیص مستقیم آنها به شکل سهمیه الکترونیک کالای پروتئینی به خانوارهاست.
نظر شما
ادامه