کد خبر: ۵۰۸۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
«دکتر حمیدرضا حسینی» افزود: بسیاری از دامپزشکان در دوران کهولت سن با مشکلاتی روبرو می‌شوند؛ جا دارد مسئولان ذی‌ربط توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بر ضرورت طبقه بندی دامپزشکی در شمار مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» از کار در این سازمان به عنوان یک کار سخت نام برد و گفت: همکاران ما به دلیل قرار داشتن در خط مقدم مقابله با بیماری ها همواره در معرض آسیب و بیماری هستند؛ با این همه متاسفانه کار در این دستگاه در شمار مشاغل سخت و زیان آور طبقه بندی نشده که جا دارد مسوولان ذی ربط توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه 70 درصد همکاران ما معمولا دچار بیماری تب مالت می شوند، خاطرنشان کرد: آسیب های ناشی از ابتلا به بیماری تب مالت که به بیماری هزار چهره اشتهار دارد، گاه تا پایان عمر با بیمار می ماند.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از دامپزشکان در دوران کهولت سن با مشکلاتی روبرو می شوند، افزود: کافی است که همکاران حین کار آلوده یک ترشح دام آلوده و... شوند این ترشح به شدت جذب و فرد را بیمار می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه گفت: صادرات آلایش غیرخوراکی دام‌ها عمدتا به کشورهای شرق دور، چین و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه آلایش غیرخوراکی دام‌ها قبلا دورریخته می‌شد ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و با کسب اجازه از مراجع صادرات آلایش غیرخوراکی چند سالی است انجام و ارزآوری خوبی هم داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه صادرات حوزه دامپزشکی استان محدود به این آلایش غیرخوراکی نیست افزود: کرک و موی بز، تخم شترمرغ، جوجه شترمرغ و برخی داروهای دامی از دیگر صادرات استان سمنان در این بخش هستند.

وی از دامپزشکی به عنوان خط مقدم کنترل بیماری‌ها نام برد و گفت: استان سمنان علاوه بر حوزه صنعت، در حوزه‌های دامی و کشاورزی نیز از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از سرمایه‌های دامی استان بر عهده اداره کل دامپزشکی است خاطرنشان کرد: کار در دامپزشکی تعطیلی ندارد و باتوجه به اهمیت موضوع و لزوم تامین امنیت غذایی، همکاران ما به‌طور پیوسته جمعیت دامی استان را به صورت مستمر پایش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخلاف گذشته وظایف دامپزشکی امروزه از تنوع و گستردگی زیادی برخوردار است ادامه داد: دامپزشکی در آغاز به عنوان یک موسسه کوچک با هدف واکسیناسیون و مبارزه با طاعون در ذیل وزارت فلاحت عامه شکل گرفت اما به مروز گسترده شده و امروز مسوولیت‌ها و ماموریت‌های متنوعی را دنبال می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: دامپزشکی امروز در صنایع تکمیلی و تبدیلی، فعالیت‌های پدافندی، مقابله با بیوتروریسم،پدافنر زیستی، مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بسیاری از حوزه‌های دیگر وظایف و ماموریت‌های مختلفی دارد.

با بیان اینکه مطالبات مردم از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به واسطه گسترش روزافزون رسانه‌ها بیشتر از گذشته شده اضافه کرد: همین نگرش‌ها وظایف و رسالت‌های ما را هم دوچندان کرده و لذا دیگر با نگاه دهه 20 و 30 نمی‌توان به این سازمان نگریست.

دکتر حسینی از سمنان به عنوان یک استان تولیدکننده در حوزه دامی نام برد و گفت: استان سمنان سالانه بالغ بر 30 هزار تن گوشت قرمز، 50 هزار تن گوشت مرغ و بیش از 17 هزار تن تخم‌مرغ و افزون بر 177 هزار تن شیر تولید و عرضه می‌کند.

نقش استان سمنان در تامین غذای پایتخت

وی از جمعیت بیش از یک‌میلیون و 600 هزار راسی دام‌های سبک در استان خبر داد و گفت: بیش از 80 هزار دام سنگین و افزون بر 511 واحد مرغداری و... نیز در سطح استان فعال هستند که دامپزشکی استان بر همه آنها نظارت و متولی بهداشت آنها است.

وی با بیان اینکه سالانه 40 تا 50 میلیون جوجه‌ریزی در استان صورت می‌گیرد بیان کرد: استان سمنان در زمینه طیور و ماکیان از ظرفیت اسمی قابل توجهی برخوردار بوده و یکی از استان‌های تامین کننده بازار پایتخت است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه بیش از 70درصد تولید استان در موادپروتئینی و خصوصا گوشت و مرغ مازاد بر مصرف استان است افزود: بیش از 85 درصد این مازاد بر نیاز به بازارهای تهران صادر می‌شود لذا سمنان یکی از کلیدی‌ترین استان‌های تامین کننده پروتئین تهران است.

به گزارش ایسنا دامپزشکی در ایران در سال 1303 و با شیوع طاعون گاوی تشکیل شد. این نهاد که امروزه زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی و در استان‌ها اداره کلی مستقل است در آغاز جزیی از اداره فلاحت، زیرمجموعه وزارت فوائد عامه بوده است.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
""" 70 درصد همکاران ما معمولا دچار بیماری تب مالت می شوند،""""

دکتر عزیز؛ضمن تشکر از پی گیری جنابعالی، و معذرت پیشاپیش از جسارت و دخالت انجام پذیرفته.
استفاده از قید معمولا برای امور تکرار شونده است و در این مواقع از قید تقریبا یا حدودا استفاده می شود و چون جمعیت آماری شما محدود است باید آمار قطعی باشد. مگر بگوییم حدودا 70 درصد از همکاران عملیات صحرایی ما در معرض بیماری تب مالت می باشند و هم اکنون بسیاری از این عزیزان درگیر بماری و مشقت های دوره درمان و نقاهت آن می باشند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
تعرفه های واکسیناتورها خیلی پایینه و ما شرمنده زن و بچمون میشیم
Unknow
|
Belarus
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
ايشونم يه كارمنده .... مثل خود شما خيلي ....... اميدوار نباشيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
ضمن تشکر از تلاش های دلسوزانه جناب آقای دکتر حمیدرضا حسینی بدینوسیله به استحضار می رساند که سازمان دامپزشکی و موسسه رازی تحت عنوان "دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" توسط جامعه پزشکی در موسسه پاستور در سال 1303 تشکیل شد که سپس در سال 1305 به وزارت فوائد عامه که اداره فلاحت زیر مجموعه آن بود منتقل شد.

جناب آقای دکتر اصولا کتاب تاریخی و ماندگار خود یعنی تلریخ دامپزشکی و پزشکی خود را برای اثبات یکی بودن و یگانگی دامپزشکی و پزشکی یا همان بهداشت واحد One Health نگاشته است:

صفحه 693 کتاب تاریخ دامپزشکی و پزشکی ایران تالیف جناب آقای دکتر حسن تاجبخش:

"اولین اداره دامپزشکی ایران که "دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" نامیده می شد در سال 1303 ش تحت نظارت انستیتو پاستور (به کفالت دکتر ابوالقاسم بهرامی پزشک و استاد بعدی دانشکده دامپزشکی) و به تصدی و مدیریت دکتر عبدالله حامدی که در آن زمان دانشجوی پزشکی بود، تشکیل شد. به عبارتی دیگر یکی بودن پزشکی و دامپزشکی که آن را بارها در این کتاب نشان داده ایم در تشکیلات نوین دامپزشکی ایران عینیت پیدا کرد."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
آنهایی که با دام بزرگ سر و کاردار حتما تماست رو تجربه می نند .
آنهایی که در کشتارگاه گاهها کار میکنند مدام با ما ه شیمیایی کلر ،آلودگی شدید صوتی ناشی از کار دستگاهها ، رطو بت شدید محیط کار در ارتباط اند .

مسلمین فنی که در شرکتهای فراوری ابزی کارمیکنند با کلر ، متابی سولفیت ، آلودگی صوتی دستگاهها درگیرند.

ولی کیه که اینا رو بفهمه .

حداقل حقوق مسولین فنی گیرشون نمیاد چه برسه به سختی کار
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
مشکل اصلی این است که سازمان دامپزشکی در جایگاه حقیقی خودش یعنی خانواده بهدلشت و سلامت قرار ندارد که حرف اش را بفهمند و درک اش کنند.
البته عوامل جهادکشاورزی که رخنه کرده اند جلوی الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی را در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت گرفته اند.
ناشناس
|
France
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
کارکنان نه..واکسناتورهای بخش خصوصی فدایت بشم. که پنج درصد فلوس هر تزریق و دریافت میکنن البته ی چند ماه انتی بیوتیک مصرف میکن وزنشونم پایین میاد ..انقدر بگی بروسلا واسه کسای که بی ام بارایی دارن بد نمیشه
نظر شما
ادامه