کد خبر: ۵۰۸۲۷
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از کشف، توقیف و معدوم سازی یک محموله تخم مرغ غیر بهداشتی به وزن 20 تن در شهرستان مشهد خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر محمود جوادی نژاد» با بیان اینکه دامپزشکی شهرستان بر سلامت محموله های صادراتی فرآورده خام دامی از ابتدا تا انتها نظارت می نماید، افزود: این محموله تخم مرغ خوراکی با مجوز در مسیر صادرات به کشور عراق بوده و به دلیل خرابی دستگاه ترموگراف خودرو یخچالدار اختصاصی صادرات تخم مرغ، طولانی شدن زمان صادرات و افزایش دمای داخل خودرو، سیاه و کپک زدگی و عدم رعایت دمای مناسب هنگام حمل ونقل توقیف گردید.

وی با بیان اینکه مدت زمان مصرف تخم مرغ خوراکی در دمای 0 تا 4 درجه سانتی گراد حداکثر به مدت یکماه می باشد، اظهار داشت: این محموله تخم مرغ پس از برگشت به مبدا، مجددا از لحاظ وضعیت ارگانولپتیکی و سلامت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

دکتر جوادی نژاد با اشاره به اینکه در این اقدام 19 هزار و 510 کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی لازم با هماهنگی مقام محترم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج و تحت نظارت مستقیم بازرسین این شبکه معدوم شده است، از صادرکنندگان و فعالان شاغل در این صنعت خواست دستورالعمل های ابلاغی دامپزشکی را در تمامی مراحل رعایت نمایند.

 

نظر شما
ادامه