کد خبر: ۵۰۸۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
و همچنان عدم اجرای ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی:
در این نامه، ضرورت الزام این شرکت‌ها به اخذ پروانه بهداشتی و همچنین عقد قراردادهای مالی و حقوقی خود بر اساس ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مطرح گردیده است ...
 

حکیم مهر: ۴۸ تن از مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی شاغل در سایت های شستشو و ضدعفونی بندر امام خمینی(ره) با ارسال نامه ای به رئیس سازمان دامپزشکی کشور، خواستار الزام این شرکت ها به اخذ پروانه بهداشتی و همچنین عقد قراردادهای مالی و حقوقی خود بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی شدند.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با سالم و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

جناب آقای دکتر رفیعی پور

با عرض سلام،

احتراما به استحضار می رساند اینجانبان مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی شاغل در سایت های شستشو و ضدعفونی تجهیزات و وسایل انتقال محصولات و فرآورده های قابل استفاده در خوراک دام (داکت های دامپزشکی) مستقر در بندر امام خمینی(ره) به علت وجود مشکلات عدیده ی شغلی، مالی و حقوقی بوجود آمده طی چند سال اخیر به دلیل عدم دریافت پروانه فعالیت برای مسئولین فنی و همچنین عدم عقد قرارداد رسمی و معتبر تحت نظر سازمان دامپزشکی و عدم اجرای ماده 2 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مواد 12، 18 و 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، جایگاه نظارتی دامپزشکان را در امر بهداشت و سلامت دامها و به طبع آن سالمت چرخه غذایی هموطنانمان در خطر می بینیم.

این در حالیست که با وجود سختی کار فراوان در این منطقه که بزرگترین و پر ترددترین بندر فعال کشور بوده و تقریبا اکثریت نهاده های وارداتی مربوط به خوراک دام و طیور و همچنین اقلام دارای مورد استفاده ی خوراکی مانند شکر از این بندر وارد و به سراسر کشور انتقال داده می شوند و همانگونه که استحضار دارید عدم کنترل آلودگی ها در منشاء ورود، می تواند باعث انتقال در سراسر کشور گردیده و مشکلات به شدت زیانباری را از نظر بهداشتی و سلامت برای دام ها و واحدهای تولیدی و پرورشی و به طبع آنها زنجیره غذایی انسان ها ایجاد، و خسارات اقتصادی هنگفتی را بر این چرخه تحمیل نماید.

مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی همواره در طول سالیان گذشته با نظارت مسئولانه و دقیق طبق دستورالعمل های ابلاغی سازمان بر روند شستشو و ضدعفونی کامیون های حامل اقلام ذکر شده نقش مهمی را در بهداشت و سلامت جامعه ایفا کرده و با وجود تمام مشکلات شامل مشکلات مربوط به آب وهوا، سختی کار، مشکلات عدیده مالی و شغلی و... در انجام وظایف خود به نحو احسن از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکرده اند.

با این وجود متاسفانه طی چند سال اخیر این ناظران سلامت شدیدا مورد بی مهری قرار گرفته و مصائب و مشکلاتی علاوه بر مشکلات رایج شغلیشان گریبانشان را گرفته است. مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی به منظور اجرای هرچه دقیق تر بحث نظارتی خود نیازمند پشتیبانی هرچه بیشتر از طریق اخذ پروانه ی فعالیت به منظور رسمیت بخشیدن به فعالیت نظارتیشان و عقد قراردادی با تعرفه ی مصوب و متناسب با تورم و شرایط اقتصادی کشور تحت نظر سازمان دامپزشکی و قطع ارتباط مالی آنها با کارفرما می باشند تا از مداخله و اعمال فشار کارفرمایان محترم در امر نظارتیشان به منظور جذب سود بیشتر جلوگیری به عمل آید.

تعداد کادر دامپزشکی مشغول به فعالیت در این 8 سایت شستشو و ضدعفونی فعال بالغ بر 48 نفر شامل 24 دکتر دامپزشک و 24 کاردان دامپزشکی هستند و در دو شیفت 12 ساعته بدون عیدی، پاداش، حق اولاد، حق مسکن، سختی کار، اضافه کار، شیفت شب، بدی آب و هوا، سنوات، و عدم پرداخت بیمه طبق مسئولیت شغلی و تعرفه های تعیین شده توسط سازمان و بدون وجود قرارداد زیر نظر سازمان فعالیت می نمایند.

تمام موارد ذکر شده باعث گردیده که متاسفانه پرسنل در یک شرایط کاری سخت و تحت فشار به سر ببرند. این در حالیست که با وجود تراکم بالای کامیون ها به منظور شستشو و ضدعفونی و بارگیری حداقل 2 هزار دستگاه کامیون به صورت روزانه از این بندر و تعرفه تعیین شده ی شستشو و ضدعفونی به مبلغ 500 هزار ریال (که این تعرفه در حال افزایش نیز می باشد) و سوددهی سرشار این شرکت ها، نسبت به تنظیم قراردادها تحت نظر سازمان و نظام دامپزشکی و پرداخت حقوق طبق تعرفه های مصوب و اخذ پروانه بهداشتی امتناع ورزیده و با وجود نامه نگاری های فراوان و مستمر مابین مسئولین فنی، شرکتها و اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، به دلیل عدم حمایت اداره کل دامپزشکی کارفرمایان از این فرصت استفاده کرده و با دخالت و اعمال فشار بر نیروهای متخصص خود مانع از نظارت دقیق آنها می شوند و بدون داشتن پروانه های بهداشتی و بهره برداری، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.

لذا امضاء کنندگان این نامه از جنابعالی به عنوان ریاست سازمان دامپزشکی کشور و بالاترین مقام مسئول در این حوزه تقاضامندیم شرکت های مذکور را موظف و مکلف به اخذ هرچه سریعتر پروانه های بهداشتی و عقد قراردادهای مالی و حقوقی طبق ماده 19 آیین نامه ی اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی فرمایید. و همچنین با توجه به ادامه یافتن این شرایط در مدت حدود 4 سال اخیر و همچنین با توجه به عدم اعتنای کارفرمایان نسبت به تذکرات و پیگیریهای شبکه دامپزشکی شهرستان ماهشهر، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و علی الخصوص نظام دامپزشکی استان خوزستان طی 6 ماه گذشته، عاجزانه خواهشمندیم در خصوص اتخاذ روندی مقتدرانه در برخورد با متخلفین و تسریع روند پیگیری موضوع دستورات لازم را مبذول فرمایید تا مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی قادر باشند تحت شرایطی با امنیت شغلی و مالی و بدون مداخله ی کارفرمایان وظایف نظارتی خود را به نحو احسن انجام داده و در جهت داشتن جامعه ای هرچه سالمتر به نوبه ی خود بکوشند.

پیشاپیش از حمایت ها و بذل توجه حضرتعالی کمال تشکر را داریم.

رونوشت:

- ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی کشور جناب آقای دکتر صفری

- مدیرکل محترم دامپزشکی استان خوزستان جناب آقای دکتر کنارکوهی

- ریاست محترم سازمان دامپزشکی استان خوزستان جناب آقای دکتر تقویان پور

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
1
خود سازمان دامپزشكي باعث تعطيلي ساير داكتهاي كشور شده حالا شما چه توقعي دارين از أين سازمان
ع م
|
Greece
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
1
متاسفانه این مشکل که قرارداد رسمی وجود ندارد و یا حتی با وجود قراردادهای رسمی در اکثر استان های کشور با همین مشکلات در مقابل کارفرماها مواجه هستیم که حتی با وجود قرارداد رسمی باز هم طبق تعرفه قانونی عمل نمیکنند و بجز مبالقی که خود اعلام میکنند در ابتدای قرارداد داخلی نه اضافه کار نه عیدی نه حق شب کاری و سختی کار و....
هیچ کدام پرداخت نمیشود و متاسفانه این اتفاقات زمانی درآورتر میشود که ادارات کل دامپزشکی استان ها خود در جریان تمامی این موارد هستند و خودشان به کارفرماها اعلام میکنند که با مسولین فنی توافقی قرارداد ببندید و خودتان به توافق برسید...
متاسفم برای اینگونه مسولین کشوری که خود باعث و بانی کثیری از مشکلات هستند.
دامپزشک مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
1
اداره دامپزشکی استان خود مقصر اصلیست. چند سال این سایتهای ضد عفونی را به حال خود رها کرده و حالا توان جمع کردنشان را ندارد. البته قدرت هم ندارد متاسفانه. با یک تماس یک مسئول رده بالا مثل نماینده مجلس به خود میلرزند و اقتدار خود را از دست میدهند. باید اداره کل استان برخورد قاطع بکند و با متخلفین برخورد کند. فقط از دور نظاره گرند. یک مواقعی میگویند مسئولین فنی اگر حرکتی کند ادره پشتشان است ولی در این مشکل خود اداره کل استان متاسفانه خود مشکل است و مشخص شد پشت مسئول فنی هم نیست .................
دامپزشک امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
1
همکاران سلام.
بخدا باید یک حرکت واحد صورت بگیره در برابر این مشکلات. یا کار نکنیم یا کار رو با حقوق مصوب انجام بدیم.
یاعلی
نظر شما
ادامه