کد خبر: ۵۰۸۳۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
زندگی چند بُعدی آقای دامپزشک:
وی سال‌هاست به عنوان دبیر كمیته تخصصی دامپزشكی دام‌های بزرگ با سازمان نظام دامپزشكی همكاری می‌كند ...
 

حکیم مهر: «دکتر رضا كسروی» متولد ۶ دی ۵۵ در شمیران و دانش آموخته دكترای عمومی دامپزشكی و سپس دكترای تخصصی بیماریهای تولید مثل از دانشگاه تهران است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جام جم، وی به دلیل زمینه خانوادگی از كودكی به تاریخ ایران به ویژه دوره قاجاریه علاقه مند شد. همچنین به دلیل داشتن استعداد در نقاشی، در ده سالگی در كلاس نقاشی مرحوم استاد نیما پتگر شركت كرد و تاكنون هم به صورت غیرحرفه ای به ویژه در نقاشی چهره (رنگ روغن و گاهی كاریكاتور) فعالیت خود را ادامه داده است.

وی به دلیل علاقه به جانوران از كودكی و با توجه شرایط بازار كار رشته دامپزشكی را انتخاب كرد و در زمینه عكاسی از حیات وحش نیز به صورت غیرحرفه ای در اوقات فراغت خود فعالیت می كند.

از نوجوانی تاكنون تقریبا ۲۵ سال است در حوزه های هنر، تاریخ ایران در عصر قاجاریه و همچنین در زمینه فلسفه مطالعه دارد كه به ویژه در سال های اخیر به صورت حرفه ای در زمینه شناخت القاب آقایان و بانوان ایرانی در دوره قاجاریه مطالعه و پژوهش می كند.

مقالات پژوهشی فراوانی در مجلات بین المللی و داخلی در زمینه دامپزشكی و همچنین تاریخ حیات وحش ایران منتشر كرده و مقالات متعددی در خلاصه مقالات كنگره های داخلی و خارجی از خود به جا گذاشته است. ایشان به عنوان مدرس و سخنران در كارگاه های آموزشی و كنگره های فراوانی نیز فعالیت كرده است.

در حال حاضر مشغول نگارش چندین جلد كتاب در زمینه تاریخ ایران در عصر قاجاریه (به تنهایی یا در كنار دكتر محمدرضا بهزادی) و همچنین سه جلد كتاب به صورت دستنامه كاربردی در دامپزشكی است كه برخی از این كتب قرار است تا پاییز امسال در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

او همچنین سال هاست به عنوان رئیس (دبیر) كمیته تخصصی دامپزشكی دام های بزرگ با سازمان نظام دامپزشكی كشور همكاری می كند و تاكنون در برگزاری پنج كنگره تخصصی در سطح ملی اغلب به عنوان دبیر علمی همكاری داشته است.

کتاب:

از بوستان و گلستان و نهج البلاغه كه بگذرم، چند جلد كتاب كلیدی و تأثیرگذار را از آثار غیرایرانی به خوانندگان شما معرفی می كنم. در زمینه تاریخ معاصر ایران باید منتظر انتشار آثار مستندتر و قابل اعتمادتر باشیم. اما در زمینه فلسفه عمومی سه كتاب ارزشمند و كلاسیك را معرفی می كنم: تأملات نوشته ماركوس اورلیوس امپراتور فیلسوف رواقی روم باستان، در باب حكمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور، فیلسوف آلمانی و زندگینامه خودنوشت برتراند راسل ریاضیدان و فیلسوف شهیر بریتانیایی.

توضیحات تکمیلی: كتاب تأملات حاصل اندیشه ها و تفكرات یكی از نامدارترین فیلسوفان مكتب رواقی در باب مسائل بنیادین حیات آدمی است. ماركوس اورلیوس در این اثر می كوشد از منظری خودكاوانه، خواننده را در بصیرت هایی كه از تأمل در مضامینی چون محدودیت های حیات آدمی، ناپایداری امور، قانون عقلانی حاكم بر چیزها، كردار درست در راه زندگی و معرفت به نفس حاصل كرده است شریك سازد و او را به پیمودن طریق خودشناسی ترغیب كند.

سفر:

در سال های اخیر برای عكاسی از حیات وحش به مناطق حفاظت شده در مرز استان های سمنان و مازندران سفر كرده ام و طبیعت آنجا را بكر و جذاب یافتم. ورود به مناطق حفاظت شده نیاز به اخذ مجوز دارد، ولی می توان تنها یا همراه با خانواده به حاشیه آن مناطق زیبا و بهجت افزا سفر كرد.

توضیحات تکمیلی: پرور (به مازندرانی پلور: pelver ) یكی از روستاهای مازندرانی زبان شهمیرزاد در استان سمنان است. این روستا در 30 كیلومتری شمال شهر شهمیرزاد (۶۶ كیلومتری سمنان) و در دهستان پشتكوه واقع است.

پرور در دره ای واقع شده است كه كوه های مرتفع آن را احاطه كرده اند. بلندترین كوه های پرور، كالورد و ایوار نام دارند كه هر دو در جنوب آن واقع شده اند. رودخانه پرور كه از كوه ایوار سرچشمه گرفته است، از مشرق آبادی می گذرد و به رودخانه تجن می ریزد.

فیلم:

در سینمای ایران سریال های دايی جان ناپلئون و هزاردستان را دوست دارم. در بین فیلم های سینمایی فیلم كمال الملك اثر زنده یاد علی حاتمی در كودكی برایم بسیار الهام بخش بود؛ هر چند كه سندیت تاریخی ضعیفی دارد.

در سینمای جهان آثار سرلارنس اولیویه و اینگمار برگمن و همچنین فیلم بازرس اثر جوزف ال منكیه ویچ را بسیار دوست دارم و در بین سریال های خارجی، بازی تاج و تخت را هم دارای مضامین عمیق و هم بسیار سرگرم كننده یافتم.

توضیحات تكمیلی: كمال الملك فیلمی ایرانی به كارگردانی و نویسندگی علی حاتمی در سال ۶۲ است كه به زندگی نقاش برجسته ایرانی كمال الملك می پردازد. نقش اصلی فیلم (شخصیت كمال الملك) را جمشید مشایخی بازی كرده است، عزت ا... انتظامی نقش ناصرالدین شاه را به عهده دارد و مظفرالدین شاه با بازی علی نصیریان نقش آفرینی شده است. همچنین محمدعلی كشاورز نقش امین السلطان صدراعظم و داوود رشیدی نقش رضاشاه را ایفا می كنند.

پاتوق:

منزل ما پاتوق من و دوستانم است كه هفته ای چندبار جهت انجام كارهای پژوهشی و گفت و گوهای علمی و فلسفی دور هم جمع می شویم. دوست ادیب، اندیشمند و عتیقه شناسی هم به نام مهندس علی یوسفلويی دارم كه گالری ایشان در خیابان منوچهری پاتوق دوم من و برخی دیگر از دوستان مشترک است.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دکتر یارقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
2
5
با سلام
آقای دکتر کسروی از افتخارات بزرگ جامعه دامپزشکی کشور هستند آرزوی سلامتی برای ایشان دارم
ناصر
|
United States of America
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
2
4
با سلام و احترام
ممنون از این نوشتار
جناب دکتر کسروی مردی شریف و بی شک یکی از باسواد ترین و با دانش ترین دامپزشکان ایران است و موجب افتخار جامعه دامپزشکی.
همیشه سالم و سرزنده باشید
دكتر منفرد
|
Germany
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
2
3
جناب اقاي دكتركسروي بي شك از نوابغ حرفه دامپزشكي مي باشند،اميدوارم كه همواره موفق وسلامت باشند.
دکتر شهشهان
|
Germany
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
2
5
ایشان از الگوهای بی نظیر دامپزشک که میتوانند از نظر علم و اخلاق، سرمشق همگی بخصوص برای دامپزشکان جوان باشند.
اسماعیلی
|
Japan
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
4
5
همانند دکتر کسروی عزیز در ورودی های دهه ۷۰ دانشگاه تهران بویژه در عزیزانی که بدون سهمیه پذیرفته شدن، نوابغ زیادی هستند که موجب مباهات جامعه دامپزشکی کشور می باشند
دكتر بختياري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
3
5
بدون شك رضا و منش حاكم بر بستر پرورشي ايشان، ادامه تسلسل نسلي بود كه براي تغيير اساسي آمده بودند و اين كار برايشان حكم وظيفه ذاتي را داشت ولي در اين ميان به قول دكتر نوروزيان دو چيز عمده مانع از اين كار شد اول انحراف جامعه از جاده اصلاح منتهي به تجدد و دوم برنامه ريزي دقيق براي عقب نگه داشتن مديريت امور حرفه اي از منطق گرايان دانش محور به سمت هسته هاي خود عالم پندار تاجر مسلك تماميت خواه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
5
4
آقای کسروی چرا تاریخ را وارونه به خورد ملت میدهید بعدشم شما باید حقیقت را بازگو کنید ..................
فراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
7
1
اگر قرار است تاریخ را اینگونه سفارشی به خورد نسل بعد بدهید، همان بهتر که به حرفه دامپزشکی بپردازید.
نظر شما
ادامه