کد خبر: ۵۰۹۰۷

نشست مشترک پارک علم و فناوری و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران روز یکشنبه 6 مردادماه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در این مراسم که با حضور رییس و مدیران پارک و اعضای شورای دانشکده دامپزشکی برگزار شد، «دکتر عباس زارعی» رییس پارک علم و فناوری ضمن معرفی پارک علم و فناوری گفت: دانشگاه‌ها در اقتصاد کشور‌های در حال توسعه و پیشرفته نقش اساسی دارند. ما در ارتباط با توسعه ۵ رکن اساسی صنعت، دانشگاه، حکومت، جامعه و رسانه را داریم. دانشگاه تهران در اجرای نقش خودش و در برنامه سوم خود ۳ راس اساسی برای پاسخ به برنامه‌های توسعه کشور دارد. دانشگاه تهران می‌خواهد یک دانشگاه کارآفرین باشد و باید یک‌سری عناصری که در دانشگاه کارآفرین به آن نیاز است را در خودش داشته باشد. حتما باید بین‌المللی‌سازی را در نظر داشته باشد و در این بین‌المللی‌سازی مهم‌ترین رکن مد نظر ما چرخه تولید است. از طرف دیگر قرار است دانشگاه به سمت نوآوری و کسب ‌وکار پیش برود و برای همین هدف، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شعبه‌های اقماری آن با قدرت از ایده‌های دانشگاه و جامعه پشتیبانی می‌کنند. وی در ادامه گفت: آنچه دانشگاه موظف است در برنامه سوم خود برای ایجاد دانشگاه کارآفرین دنبال کند، بحث ارتباط اخلاق و و مسئولیت‌پذیری است.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار است که مساله شناسایی و ایده‌پروری کند، تیم بسازد، مارکت را بسنجد و نهایتا سرمایه‌گذارانی که می‌توانند این ایده‌ها را به مارکت برسانند را انتخاب کند.

پارک‌های علم و فناوری یک مسیر ساده برای شروع استارت‌آپ‌ها دارند، به این شکل که استارت‌آپ ویکند برگزار می‌کنند و ایده‌پردازها ایده‌های نوآورانه می‌دهند.. دانشگاه تهران برای این نوع تفکر دو نوع برنامه داشته که یکی همین بحث استارت‌آپ ویکند‌ها بوده که از سال 96 آن را شروع کرده و دوم بحث برنامه‌های خاص دانشگاه تهران از جمله رویش، برنامه‌های شکوفایی ۱ و ۲ و… است که ما برنامه آنها را اعلام کرده‌ایم. زارعی در پایان گفت: بحث ما این است که اساتید کنار دانشجویان برای حل مسائل صنعت و کسب‌وکار‌ها به ایده‌پردازی بپردازند و تمام سعی دانشگاه تهران بر این است که به آن ایده‌ها کمک کند، اما یک مشکل اساسی همیشه بی‌پاسخ بوده که ارتباط صنعت و دانشگاه است و با اینکه بارها تکرار شده، ولی هنوز هم بی‌پاسخ است. ما در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سعی داریم که بتوانیم در انقلاب چهارم صنعتی نقش بهتری را ایفا کرده و به توسعه بیشتر ایران کمک کنیم.

وی برنامه های حمایتی را کمک به طی شدن اولین مرحله توسعه کسب و کار  دانست و گفت:  ایجاد کسب ‌وکارهای جدید معمولاً از یک عزم اولیه شروع می‌شود و در ادامه فرد سعی می‌کند با انتخاب یک ایده اولیه و تلاش برای تحقق آن به هدف خود یعنی ایجاد کسب‌وکار برسد و برنامه های حمایتی پارک با هدف کمک به اعضای هیات علمی و دانشجویان برای طی موفقیت آمیز فرایند اثبات مفهومی ایده و تولید نمونه اولیه محصول  طراحی شده است. وی در ادامه به تشریح دیگر برنامه های پارک پرداخت.

دکتر عباس زارعی هنزکی به لزوم رسانه و تبلیغات در دانشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دانشکده ها کارهای علم و تحقیقاتی زیادی در حال انجام است اما نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات ضعیف انجام میشود و پارک علم فناوری دانشگاه تهران باتوجه به فعالیت هایی که در حوزه تبلیغات، رسانه و برندینگ  در حال انجام است میتواند کمک شایانی به دانشکده ها انجام دهد.

در ادامه «دکتر مهدی وجگانی» رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ضمن استقبال از برنامه های پارک علم و فناوری خاطر نشان کرد: طرح‌های بسیار خوبی توسط محققین این پردیس در حال انجام است و ضمینه ایجاد حضور بیش از پیش اساتید پردیس دانشکده های  فنی را در پارک علم و فناوری فراهم خواهد شد.

در ادامه جلسه بصورت پرسش و پاسخ به پایان رسید.


نظر شما
ادامه