کد خبر: ۵۰۹۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با همکاران آزمایشگاه ملی تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی مشهد در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ضمن واگذاری آزمایش ها، نظارت بر آزمایشگاه های بخش خصوصی باید به صورت جدی صورت گیرد تا خللی پیش نیاید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر محمد حبیبی» افزود: آزمایشگاه استان خراسان رضوی یک سر و گردن از آزمایشگاه دیگر استان ها بالاتر است و این جای تقدیر دارد؛ حضور تجهیزات فنی مناسب، نیروهای متخصص، حجم عملیات آزمایشگاه و تشکیلات اداری مناسب در این آزمایشگاه در خور تقدیر است.

وی ضمن تشریح برنامه های در نظر گرفته شده گفت: سعی شده تا برنامه های آزمایشگاهی بر اساس اهداف عالی سازمان پیش برود و تا الان این پیشرفت مطلوب بوده است و مهم ترین هدف تشکیل شبکه آزمایشگاهی و یکدست کردن فعالیت های آزمایشگاه های کشور بود که خوشبختانه به این هدف رسیدیم آنچنان کمه شبکه آزمایشگاهی ما با آزمایشگاه های ادارات کل، مراکز تحقیقاتی و بیش از ۵۰ آزمایشگاه مرکز شکل گرفته است .

حبیبی اعلام داشت: حساسیت مدیران کل استانی در خصوص آزمایشگاه ها و پی گیری مباحث این مراکز و در اولویت قرار دادن آزمایشگاه ها روند امیدوار کننده ای را پیش رو قرار داده است.

وی گفت: برون سپاری فعالیت ها از مرکز تشخیص به استان ها انجام شده است و فعالیت ما به سمت آزمایشات پیشرفته تر و کاربردی می رود و دراین زمینه بخش خصوصی در این مرحله می تواند کمک شایانی به ما و انجام امور داشته باشد و خراسان رضوی به نحو مطلوبی از توان آزمایشگاه بخش خصوصی در حال استفاده است .

حبیبی یادآور شد: شبکه ارتباطی جدید مرکز تشخیص باعث اتصال تمام آزمایشگاه های بخش های خصوصی و دولتی به یکدیگر می شود و این زیرساخت در حال طی مراحل نهایی در اداره کل فناوری اطلاعات سازمان دامپزشکی کشور است .

او افزود: در حال برقراری ارتباط بین آزمایشگاه های بخش های تولیدی نظیر کارخانجات و کشتارگاه ها با آزمایشگاه های ادارات کل هستیم به این معنی که آزمایشگاه مراکز تولیدی باید با نظر کارشناسان آزمایشگاه ادارات کل فعالیت کنند.

حبیبی خاطرنشان ساخت: نباید از بخش خصوصی عقب بمانیم و لذا باید آموزش ها مستمر باشد و لازمه این موضوع برگزاری جلسات آموزشی است.

او در پایان یادآور شد: از طریق معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور پی گیر سختی کار همکاران آزمایشگاه هستیم‌.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
4
اصولا کارشناس آزمایشگاه سختی کارش از سه جهت است:
1- اولا ترکیبات شیمیایی مخرب برای بافتهای بدن و مسمومیت و سرطانزایی اتر و .....
2- در شبکه ها کارشناس آزمایشگاه در حد آچار فرانسه که چه عرض کنم انبرقفلی استفاده میشه از رانندگی و واکسن زدن و نظارت تا کارهای دفتری تا نسخه نوشتن
3- اما مورد سوم این است چون کاردان ها و جدیدا بهداشتیاران عزیز دامپزشکی که قبلا راننده بودند و حالا نیروی فنی شدند (البته هیچ ربطی به تسری نداره مدیونید اگه چنین تصوری داشته باشید!) چون توان گرفتن نقاط ضعف مدیر شبکه را ندارند همیشه ممدوح مدیر اند ولی کارشناس آزمایشگاه وقتی نتیجه آزمایش را می بیند و مدیر شبکه میگه درستش کن!!!! قاعدتا مقاومت میکنه اینه که همیشه مغضوب مدیر است ولی اون کاردان و بهداشتیار را چقدر رئیس دوست داره خدا میدونه!!!!!!
......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
آفرین
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
در استان .... واقعا آزمایشگاه سختی کار داره! واسه هر پلیت یک Ph. D داریم! یک زمانی همین آزمایشگاه با ... نفر نیرو، حداقل امکانات و تجهیزات و چندین برابر کار به بهترین شکل فعال بود.الان فضا و نیرو چند برابر شده...چند تا آزمایشگاه همکار بخش خصوصی هم داریم! ولی ...
این داستان ادامه دارد...
نظر شما
ادامه