کد خبر: ۵۰۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - با توجه به آنکه برخی از نقاط محروم کشور فاقد نیروی دامپزشک است، این بخش هنوز نیازمند کار و برنامه ریزی است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی در حاشیه کنگره دامپزشکی دامهای بزرگ با اعلام این مطلب گفت: کلینیسینهای دامهای بزرگ همچون سایر دامپزشکان کشور، وظیفه حفظ بهداشت دامها و در پی آن بهداشت انسانها را عهده دار هستند.

دکتر سیدمحمد آقامیری افزود: جایگاه این دامپزشکان در کشور مناسب است، اما استقرار این نیروها هنوز جای کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق محروم کشور هیچ نوع دامپزشکی وجود ندارد که لازم است الگوی استقراری برای مناطق مختلف تدوین شود.

آقامیری با اعلام اینکه نوع خدمات به بهره برداران بخش کشاورزی باید برنامه ریزی شود، ادامه داد: فرصتهای شغلی بسیاری در بخش دامپزشکی وجود دارد که لازم است با توجه به نیاز جامعه و خدمات برای بهره برداران برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: دامپزشکان کشور نباید تنها به دنبال استخدام در مراکز دولتی باشند، بلکه لازم است هدف اصلی آنها حفظ سلامت و بهداشت دامها که موجب سلامت جامعه می شود، باشد.

آقامیری درباره نخستین کنگره بین المللی کلینیسینهای دامهای بزرگ که به مناسبت بزرگداشت استاد دکتر محمدقلی نادعلیان، چهره ماندگار عرصه دامپزشکی کشور برگزار شد، اظهار داشت: شاید بتوان تنها گوشه ای از زحمات این اساتید را ارج نهاد اما لازم است چنین کنگره هایی دنباله رو راه آنها باشد.

وی همچنین گفت: وضعیت بهداشتی و سلامت دامها که موجبات سلامت جامعه را فراهم می آورد، نیازمند ارتقاست که این سازمان سعی خواهد کرد دنباله رو راه اساتیدی باشد که زندگی، جان، مال و تمام وقت خود را به این بخش اختصاص داده اند.

انتقاد رییس سازمان دامپزشکی از نبود نیروی متخصص خصوصی در مناطق محروم

در ادامه، رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز از کمی برخی از نیروهای دامپزشک در مناطق دورافتاده انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه تعداد زیادی نیروی فارغ التحصیل دامپزشکی در کشور وجود دارد، اما رغبتی برای حضور در مناطق دورافتاده وجود ندارد.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: در مناطق دورافتاده، سازمان دامپزشکی کشور خدماتی همچون مایه کوبی و پروژه های درمانی را انجام می دهد که اگر بخش خصوصی اظهار تمایل برای فعالیت کند، این بخش نیز 100 درصد به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پاره ای از مشکلات، دامپزشکان کشورمان حاضر نیستند به مناطق دورافتاده بروند. اما لازم است برای این مساله نیز فکری اساسی شود.

گفتنی است دکتر نوروزی رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور در اواخر دوران ریاست خود بر سازمان دامپزشکی مدعی شده بود که سازمان نظام دامپزشکی مخالف استخدام بیش از 3000 دامپزشک در سازمان دامپزشکی بوده است.

وی همچنین از اجرای طرح دامپزشک روستا با در نظرگرفتن حقوق ماهانه 700 هزار تومان برای دامپزشکان خبر داده بود که با انتصاب دکتر دستور به ریاست سازمان دامپزشکی این طرح منوط به تأمین اعتبار و به تدریج به کناری نهاده شد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترمحمد ر.
|
-
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
دامپزشکان کشور نباید تنها به دنبال استخدام در مراکز دولتی باشند، بلکه لازم است هدف اصلی آنها حفظ سلامت و بهداشت دامها که موجب سلامت جامعه می شود، باشد. + گفته دکترآقامیری

بنده عرض می کنم جناب آقای دکتر آقامیری وقتی درآمدی در حد یک کارگر !!! برای یک فارغ التحصیل دامپزشکی از دانشگاه سراسری در مناطق محروم وجود ندارد نیاید به دنبال استخدام در مراکز دولتی باشیم.؟!!!
شما با چه توجیهی این مسئله را مطرح می کنید؟ استخدام در مراکز دولتی حق تک تک فارغ التحصیلان دامپزشکی است. درست مثل فارغ التحصیلان سایر رشته ها.پس حق انهاست که نه تنها به دنبال آن باشند بلکه در برابر کسانی که این حق مسلم را از فرزندان این ملت می گیرند بایستی بایستند و از آنها توضیح بخواهند و تا جایی که میتوانند نگذارند پا روی این حق مسلم گذاشته شود.
در آخر جناب آقای دکتر آقامیری عزیز ضمن تبریک بابت ابقاء شما در سمت ریاست نظام دامپزشکی توجه شما را به فرموده مقام معظم رهبری جلب می کنم که فرمودند:
از لحظه لحظه روزهای مسئولیت من و شما سئوال خواهد شد.
موفق باشید
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
با سلام
البته داشتن شغل آبرومند حق هر انسان است, اما استخدام دولتی حق!! نیست. این همه دامپزشک در کشورهای جهان, همه در استخدام دولت هستند؟!!
دکترمحمد ر.
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
جناب آقای دکتر دباغ، با سلام و عرض ادب
شاید جنابعالی از موضع یک استاد دانشگاه با سمت های مختلف مرتبط با پزشکی و دامپزشکی مطرح می فرمایید که استخدام برای دامپزشکان، حق نیست.ولی بنده از موضع یک فارغ التحصیل 6 سال پیش از یک دانشگاه سراسری که نتوانسته هنوز یک منبع درآمد مطمئن و قابل اعتماد بدست بیاورد عرض کردم که استخدام حق تک تک فارغ التحصیلان است. شما نبایست انبوه تعداد فارغ التحصیلان کشورمان را با دیگر کشور های جهان مقایسه می کردید که اصلا به نظر من این دو هیچ جای مقایسه ندارند!!!!
محفوظ
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
چه بدبخت شدیم که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد ............... برای استخدام یا عدم استخدام بچه های سراسری نظر می ده شما اگه توان قبولی در سراسری را داشتید آنوقت می فهمیدید درس خوندن و کسب یک درجه علمی یعنی چه؟
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
جناب دکتر محمد ر.
با سلام و احترام, بنده عرض کردم روند خصوصی سازی در جهان به سمت عدم استخدام های دولتی می رود, این یک روند جهانی است و گریزی از آن نیست. البته داشتن شغل آبرومند مرتبط با تحصیلات نیز حق هر فرد تحصیل کرده است. ضمنا همین الآن ظرفیت شغلی زیادی در استان های محروم برای دامپزشکی خالی است, اما به هر دلیل, همه دوست دارند در تهران و پشت میز نشین باشند. چشم ها را باید شست. جور دیگر باید دید. شاید روزی در این مورد پست جداگانه ای نوشتم.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
خدمت بچه سراسری!! (محفوظ)عرض کنم که 1- کمی دیر شده است عزیز دل برادر, یعنی آن روزها که در کنکور سراسری صندلی اضافه نمی آمد و ..........., شما تشریف نداشتید. بقیه مطلب را به احترام دوستان و همکاران خوبم در دانشگاه های سراسری نمی گویم. 2- بازهم خیلی دیر شده است, روزهای دعوای آزاد و سراسری را می گویم. حالا اکثر اساتید دانشگاه سراسری یک پایشان و گاهی هم هر دو پایشان در دانشگاه آزاد است, به خصوص در ایام بازنشستگی. خوب لابد با ارزش است دیگر!! 3- از این حرفها چه نتیجه ای عایدتان می شود؟ نان می شود؟ آب می شود؟ , سعی کنید شایستگی های خود را در عمل و در عرصه خدمت به صنف نشان دهید. دشمنان صنف از این حرفها بیش از هر کس سود می برند. 4- تاکید می کنم استخدام دولتی حق نیست ولی داشتن شغل مرتبط با تحصیلات حق است.
باران
|
-
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
پس به فکر .......... باشن!؟!؟!؟ صدای ........ از کجا در میاد!!؟!؟!؟؟!؟!
نظر شما
ادامه