کد خبر: ۵۰۹۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر اشکان زرگر» در ادامه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۴ این است که ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش ریالی بازار داروها در صنعت دام، طیور و زنبور عسل به گیاهان دارویی اختصاص یابد ...
 

حکیم مهر: مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی استفاده از توان داخلی برای تولید و ساخت گیاهان دارویی دامی را اولویت این سازمان دانست و گفت: این سازمان تمام توان خود را برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید این داروها به کار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، دانشگاه شهید بهشتی تهران بار دیگر میزبان جمعی از نمایندگان سازمان های مختلف در حوزه گیاهان دارویی بود که برای شرکت در جلسه گیاهان دارویی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این مرکز علمی آمدند. این فعالان هر ماه دور یکدیگر جمع می شوند تا در حوزه های مختلف گیاهان دارویی به تعامل بپردازند و با ارائه راهکارهایی ارتقا و رونق این حوزه را تا حد ممکن در کشور رقم بزنند.

در این جلسه چالش ها در حوزه گیاهان دارویی دامی بررسی شد و اشکان زرگر مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی درباره فعالیت های این سازمان توضیحاتی ارائه داد و ابراز کرد: در این سازمان کمیته ای به عنوان «گیاهان دارویی» وجود دارد که قصد داریم فعالیت هایش را گسترش دهیم. بنابراین فراخوانی به زودی منتشر می شود و در آن از تمامی شرکت های فعال در این حوزه دعوت به همکاری می شود.

«دکتر اشکان زرگر» در ادامه گفت: بر اساس پیش بینی ها تا سال 1404 این است که 20 تا 25 درصد ارزش ریالی بازار داروها در صنعت دام، طیور و زنبور عسل به گیاهان دارویی اختصاص یابد که برای رسیدن به آن نیاز به فعالیت زیادی است. با توجه به تحریم ها تمرکز ما بر روی استفاده از توانمندی های داخلی است و تا چند سال آینده قطعا شاهد موفقیت ها و خبرهای خوشی از این حوزه هستیم.

مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی همچنین عنوان کرد: در این حوزه قبل از سال 92 بر اساس داروهای شیمیایی بررسی ها انجام می شد اما پس از آن با توجه به سند ملی گیاهان دارویی فعالیت ها در این حوزه ارتقا یافت. البته برای حمایت ها از این حوزه اولویت هایی نیز وجود دارد که می توان به فرموله شدن دارو برای نخستین بار در کشور و انتقال کامل فناوری به داخل اشاره کرد. ما با تمام توان از تولیدات داخلی حمایت می کنیم و در این زمینه تا کنون 48 پروانه ساخت داروهای گیاهی صادر شده است.

پس از پایان این توضیحات، «محمد حسن عصاره» دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بار دیگر بر حمایت های این ستاد برای توسعه حوزه داروهای دامی بر پایه گیاهان دارویی تاکید کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
7
اگر به دكتر فاتحی فرصت میدادن كار كنه ، وبا بي عدالتي عوضش نمیكردن با برنامه ریزی که با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری انجام شده بود پیشرفت های خوبی حاصل میشد متاسفانه سازمان دامپزشکی از توان نیروهایی که در زمینه طب سنتی و داروهای گیاهی تجربه دارند بهره نمیگیرد و الان مدتها است که وضعیت ثبت داروهای گیاهی در دفتر دارو درمان به قبل از سال 92برگشته است ٠
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
1
4
تا زمانی که افراد توانمند و افراد با سواد و متخصص در زمینه طب گیاهی و طب سنتی در سازمان کنار گذاشته می شوند و کار دست افرادی می افتد که حتی قادر نیستند یک کتاب رفرانس طب سنتی در حوزه دامپزشکی را نام ببرند ......... امیدی به تحول در این حوزه وجود ندارد و اوضاع همین است.
نظر شما
ادامه