کد خبر: ۵۰۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد از صدور حکم عاملان فروش داروهای غیر مجاز زنبور عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان به یک سال حبس تعزیری بابت بزه تهدید علیه بهداشت عمومی محکوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، «دکتر محمد مهدی حسن پور» در تشریح جزییات این خبر گفت: با توجه به این که برخورد قاطع با توزیع کنندگان و فروشندگان داروهای قاچاق و غیرمجاز مورد مصرف در دامپزشکی یکی از اولویت های سازمان دامپزشکی کشور می باشد، پیرو هماهنگی به عمل آمده با مراجع قضایی در بازرسی صورت گرفته توسط کارشناسان این شبکه و نیروی انتظامی از یک باب مغازه فروش لوازم جانبی زنبور عسل مشخص گردید متصدی واحد اقدام به فروش دارو های غیر مجاز زنبور عسل می نماید که در این راستا محموله ای از آن داروها از واحد مذکور ضبط گردید.

 وی افزود: متعاقب این امر متهم به مراجع قضایی شهرستان معرفی و دادگستری شهرستان مشارالیه را مستند به ماده (688) و( 702) قانون مجازات اسلامی(کتاب پنجم-تعزیرات و مجازات های بازدارنده) به یک سال حبس تعزیری بابت بزه تهدید علیه بهداشت عمومی محکوم نمود.

دکتر حسن پور با اشاره به این که یکی از خصوصیات مهم و بی بدلیل عسل، طبیعی بودن و ارزش دارویی آن است، تصریح نمود: عده ای سودجو، خارج از ضوابط و مقررات دامپزشکی و چرخه مجاز واردات دارو به کشور اقدام به توزیع دارو های غیر مجاز در سطح کشور می نمایند و باعث به خطر انداختن بهداشت و سلامت جامعه می شوند.

وی گفت: از زنبور داران تقاضا می شود داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیکی، سموم و مواد ضدعفونی را تنها از داروخانه ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، انقضاء، پروانه بهره برداری و مجوز صادره شده از سازمان دامپزشکی کشور توجه نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد ضمن تشکر از دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، اظهار داشت:با حمایت های بی بدیل ایشان پرونده های دامپزشکی در زمینه تهدید علیه بهداشت عمومی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی و از فعالیت های واحد های متخلف در حوزه دامپزشکی جلوگیری به عمل می آید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
چه خبر از کیک تولد؟؟؟
نظر شما
ادامه