کد خبر: ۵۰۹۳۹
 

تامین اعتبار لازم به مبلغ سه میلیارد ریال برای خرید بیش از هزار لیتر سم مورد استفاده در دامپزشکی توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی قزوین افزود: این مقدار سم تا پایان تابستان امسال برای بهره برداران بخش دامپروری مورد استفاده قرار می گیرد.

«دکتر حمیدرضا زینالی» با بیان اینکه هم اینک ذخیره سموم دامپزشکی استان تمام شده است، اظهار داشت: سموم این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون برای مقابله و مبارزه با بیماری لمپی اسکین (بیماری ویروسی در گاوها) و همچنین پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام مصرف شد.

وی به خرید بیش از هزار لیتر سم برای پیشگیری از بیماری ها اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای این مهم توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین مورد قبول واقع شده و قرار است که به زودی ذخیره سموم نیز انجام شود.

این مسئول همچنین در ادامه به وضعیت بیماری های تب کریمه کنگو و سل در استان پرداخت و گفت: اقدامات به موقع اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای سال جاری تاکنون سبب شده تا هیچ گزارشی از ابتلا به این بیماری در استان وجود نداشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین با اشاره به اینکه تاکنون ۶ تن در کشور بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو جان باخته اند، خاطر نشان کرد: رعایت هرگونه اقدام ایمنی پس از کشتار ذبح دام و استفاده از روش های بهداشتی در نقل و انتقال دام ها می تواند تا حد بسیاری از بروز این بیماری پیشگیری کند.

استان قزوین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است.

 

نظر شما
ادامه