کد خبر: ۵۰۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: احتمال می رود مرگ چندین کلاغ که در بوستان غدیر قم رخ داده، بر اثر مسمومیت و یا ابتلا به بیماری ویروسی بوده باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی رفیعی محمدی» عصر چهارشنبه افزود: امروز حادثه ای مبنی بر تلفات حدود ۳۰ قطعه کلاغ در بوستان غدیر قم گزارش شد که کارشناسان دامپزشکی به همراه کارشناسان سازمان محیط زیست برای بررسی دقیق تر علت این مساله در محل حاضر شدند.

وی اضافه کرد: برای تشخیص علت مرگ کلاغ ها نمونه برداری از چند قطعه کلاغ صورت گرفته و به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با بیان این که یک تا دو روز از مرگ کلاغ ها می گذرد، ادامه داد: با توجه به گذشت بیش از ۲۴ ساعت از تلف شدن کلاغ ها، لاشه ها متلاشی شده و نمی توان بدون آزمایش نظری در این زمینه ارائه کرد.

رفیعی یکی از علت های احتمالی مرگ کلاغ ها را ابتلا به بیماری ویروسی عنوان و بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به این که این حادثه در نقطه خاصی از بوستان غدیر رخ داده است، مرگ کلاغ ها بر اثر مسمومیت دور از انتظار نیست.

وی با بیان این که حادثه مشابهی از دیگر نقاط استان گزارش نشده است، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده حوادث مشکوک، مراتب را با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: تردد و استقرار در بوستان غدیر هیچ منعی ندارد و با توجه به این که در نقطه خاصی این حادثه رخ داده، خطری شهروندان را تهدید نمی کند.

امروز برخی کانال های خبری با انتشار فیلم و عکس، از مرگ مشکوک حدود ۲۰۰ کلاغ در بوستان غدیر قم خبر دادند.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
اکر در منطقه ای که تلفات مشاهده شده صیفی کاری و یا باغ میوه وجود دارد بدنبال منبع مسمومیت باشید
نظر شما
ادامه