کد خبر: ۵۰۹۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کردستان، سمنان و قزوین

 

آگهی مزایده اداره کل دامپزشکی استان کردستان
 
اداره کل دامپزشکی کردستان در نظر دارد 5 دستگاه خودرو سواری شامل 4 دستگاه لندرور و یک دستگاه رنو 5 را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.
متقاضیان جهت دریافت اطلاعات و بازدید از خودروهای مورد نظر از تاریخ 4/12/89 لغایت 10/12/89 از ساعت 9 صبح الی 13به آدرس: سنندج کیلومتر اول پلیس راه همدان – سنندج ابتدای جاده برازان به واحد خدمات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5-3383701 تماس حاصل نمایند.

-------------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی سمنان خبر داد: برخورد با عاملان فروش پرندگان زنده در سمنان
 
علی ‌جاویدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی از افراد بدون توجه به مسائل بهداشتی، اقدام به فروش پرندگان زنده از جمله طیور بومی و صنعتی و پرندگان زینتی از سایر استان‌ها می‌‌کنند.
وی تصریح کرد: این امر می‌تواند خطرات زیادی را به بهداشت و سلامت عمومی جامعه وارد کند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان ادامه داد: در چند روز گذشته با اطلاع‌رسانی سریع مردم با عاملانی که 200 قطعه مرغ صنعتی تخمگذار را حمل می‌کردند، با حکم مراجع قضایی برخورد قانونی انجام و محموله فوق ضبط و معدوم شد.
‌جاویدپور از تمام مسئولان بالاخص شوراهای روستاها و همچنین شهروندان درخواست کرد تا در زمان مواجه شدن با هرگونه زنده‌فروشی مراتب را به شماره 3321071 و 3323071 واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان اطلاع دهند.
محمد سعیدی،‌ معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان نیز با بیان اینکه امسال به مناسبت ایام دهه فجر سه طرح دامپزشکی در این استان به بهره‌برداری رسید، این طرح را مهم توصیف کرد.
وی در ادامه افزود: دو طرح بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت قرمز و سفید و یک طرح کارخانه پودر ماهی با سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
با ایجاد و فعالیت چند کارخانه، این استان یکی از قطب‌های تولید داروی دام و طیور در کشور می شود.
در این استان هم اکنون 13 کارخانه تولید دارو، سموم و سایر فرآورده‌های بیولوژیک فعال است.
95 قلم از داروهای مورد نیاز کشور در کارخانه‌های استان سمنان تولید می‌شود و دو کارخانه دیگر نیز در این استان در حال ساخت است.
با بهره برداری از دو کارخانه در دست ساخت، سمنان در آینده از قطب‌های مهم تولید و عرضه داروهای داو و طیور کشور و حتی منطقه آسیای میانه و خاورمیانه می‌شود.

-------------------------------------------

 

بازدید مدیرکل دفتر دارودرمان و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی از یک واحد تولید دارودر استان قزوین

 

دکتر مصطفی عزیزیان روز سه شنبه 3/12/89 پس از حضور در اداره کل دامپزشکی قزوین ، از چندین خط تولیدی دارو به منظور نحوه ارتقاء کیفی تولیدات کارخانه های داروسازی و انطباق آن با اصول بهینه تولید GMP)) بازدید نمود.

وی سپس با بازدید از چند واحد داروخانه ومرکز پخش دارو وواکسن در سطح استان، در جریان روند توزیع دارو وواکسن در بین داروخانه ها و مراکز پخش استانی دارو،واکسن و مواد بیولوژیکی در استان قرار گرفت.

در نهایت پس از تایید این مراحل موافقت اولیه ساخت چندین دارو در استان صادر گردید.

قابل ذکر می باشد، ارتقاء کیفی داروهای دامی و حفظ توسعه اشتغال در واحدهای تولیدی داروسازی ازجمله اهداف سازمان دامپزشکی کشور بوده است.

 

 

نظر شما
ادامه