کد خبر: ۵۰۹۸۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در این سازمان سطح دسترسی ارباب رجوع از رئیس این سازمان تا پائین‌ترین رده مدیریتی در دورترین شهرها، نامحدود شده است ...

حکیم مهر: رئیس دامپزشکی کشور با بیان اینکه شرکت‌های تولید داروی دامی کشور کاملاً بومی شده‌اند، گفت: تمام فناوری و دانش مورد نیاز تولیدات داروهای دامی در کشور بومی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح شنبه در مراسم افتتاح فاز نخست یک کارخانه تولید داروی دامی در گرمسار با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که شرکت‌های تولیدی دارو ما در کشور، هم به دانش و هم تکنولوژی بومی دست یافته‌اند و افتخار ما به دانش بومی ما است، تاکید کرد: در گذشته ما به همه امورمان می بایست پیوست خارجی می‌زدیم و از سوی دیگر تکنولوژی و دانش آن را به کشور وارد می‌کردیم و سپس بهره می‌بردیم اما امروز در حوزه بیولوژی، واکسن، داروسازی و ... به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم دارو صادر کنیم.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی و توسعه آن در شرکت‌های داروسازی سیاستی بود که از قبل به دنبال آن بودیم و امروز خوشبختانه شاهد آن هستیم، ابراز کرد: در حوزه‌های تولید واکسن کاملاً شاهد بومی‌سازی هستیم و وضعیت مان به گونه‌ای است که اگر یک دارو در اروپا تولید شود همزمان همان دارو را می‌توانیم با فناوری بومی در سمنان به تولید برسانیم و این افتخاری است که باید به آن توجه داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نگاهی به سه دهه قبل نشان می‌دهد که در حوزه داروسازی و فناوری نوین ایران اسلامی کجا قرار داشت و امروز چه جایگاهی دارد، ابراز داشت: این روند ارتقای فناوری بومی در چله دوم انقلاب اسلامی نیز تداوم خواهد یافت.

رفیعی پور با بیان اینکه بومی‌سازی دانش و تکنولوژی در ایران اسلامی با موفقیت روبرو است، گفت: سازمان دامپزشکی کشور برای سهل تولید دارو در سطح کشور با توجه به شعار سال ۹۸ علی رغم همه موانع و مشکلات، تفویض اختیارات به مراکز استان‌ها و ادارات کل دامپزشکی بوده است تا تولید کننده خدمتش را از همان محل کارش دریافت کرده و نیازی به مراجعه به سازمان دامپزشکی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل گری امر تولید سامانه ای در حوزه دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور راه اندازی می شود که در آن هر تولید کننده با دریافت کلمه عبور می تواند مستقیماً با سازمان دامپزشکی ارتباط برقرار کند، بیان داشت: سازمان دامپزشکی برای حمایت از تولید این سامانه را طراحی کرده تا حتی نیاز به مراجعه حضوری تولید کنندگان حوزه دارویی هم در تهران نباشد.

رئیس دامپزشکی کشور بیان داشت: اصلاح و ارتقای دستور العمل های سازمان دامپزشکی برای حمایت از تولید دیگر اقدامی که این سازمان در سال رونق تولید ملی انجام داده است. این امر به کاهش فرایند دریافت مجوزهایی مانند گواهی ثبت منجر می شود که در نهایت امور را تسهیل می کند. بخش نامه ها نیازمند ارتقا و اصلاح بود تا تولید حمایت شود.

رفیعی پور افزود: سومین اقدام عملی در راستای حمایت از تولید و تسهیل‌گری در سازمان دامپزشکی این است که در این سازمان سطح دسترسی ارباب رجوع از رئیس این سازمان تا پائین‌ترین رده مدیریتی در دورترین شهرها، نامحدود شده است، یعنی ارباب رجوع از این پس یکباره با مدیران دامپزشکی روبرو و مشکلات خودش را مطرح می‌کند چرا که امروز شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است و مدیران باید با تصمیمات خود در سطوح بالاتر مدیریتی و نه کارشناسان ادارات، شرایط تولید در حوزه دامی را تسهیل کنند.


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
10
لطفا دقیقا توضیح دهید، منظور از بومی بودن چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بومی یعنی اینکه ۱۰۰ درصد ماده مؤثره ،مواد جانبی و مواد بسته بندی را از خارج از کشور وارد کرده در دستگاههای وارداتی و نصب شده توسط کشور دارای تکنولوژی مخلوط ودر بسته بندی احتمالا” بومی و با لیبل فارسی (نکته حائزاهمیت ) روانه بازارمصرف کنیم .بهرحال باید دامنه لغات صنعت دارویی گسترش پیدا کنه
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
7
0
درود و سپاس و عرض خسته نباشید به جناب دکتر رفیعی پور زحمتکش و پر تلاش. خدا قوت برادر.
فعال صنعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
2
1
منظور از سمنان، شرکت رویان دارو نیست؟! :))
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
15
با سلام و ادب
بدليل تكرار ادعاها و تكرار نكات ،بنده استثنائا عرض خاصي ندارم جز يك نكته:

رييس محترم سازمان فرموديد:"سومین اقدام عملی در راستای حمایت از تولید و تسهیل‌گری در سازمان دامپزشکی این است که در این سازمان سطح دسترسی ارباب رجوع از رئیس این سازمان تا پائین‌ترین رده مدیریتی در دورترین شهرها، نامحدود شده است، یعنی ارباب رجوع از این پس یکباره با مدیران دامپزشکی روبرو و مشکلات خودش را مطرح می‌کند".
عرض مي كنم اگر خواستيد اوج تكريم ارباب رجوع را ملاحظه بفرماييد زياد دور تشريف نبريد. 2 طبقه بالاتر از دفتر شما ، همكاران بخش خصوصي مي گويند يراي به نهايت رساندن ارتباط ارباب رجوع با مديران و كارشناسان دفتر دارويي يك دريچه اي درست شده كه پنجره تحويل غذا در مغازه هاي تهيه غذا از اين دريچه شكيل تر است.آقاي "دكتر" : آري ، با عرض شرمندگي بسيار ، يك دكتر دامپزشك بايد سر در اين دريچه نمايد و درخواست خود را ارائه نمايد. واي برما!!!!!!!
لطفا در انتخاب كلمات و جملات كمي به واقعيت هاي اطراف دقت فرماييد.

با احترام
دكتر نكته بين
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
آقای دکتر رفیعی پور بدلیل حضور در کشور چین ............ چند روزی تشریف نداشتند از این ممنوعیت های دیداری و دریچه ها بی خبر ماندند انشااله این مورد رو پیگیری می کنند
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
4
در صنعت دارو سازی کشور بسیاری از مواد اولیه تولید از خارج از کشور وارد میشود و ما تنها صنعت ترکیب و میکس داریم ...................... کمی به امور فنی سازمان و وضعیت معیشت پرسنل بخش خصوصی و دولتی توجه کنید .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
6
.....................
شما فقط اسم 5 قلم دارو که ماده اولیه اش در داخل تولید بشه را نام ببرید.
ما حتی قادر نیستیم نمک حلال واکسن را تولید کنیم.
حتی در سرم قندی نمکی مشکل داریم.
شعار تا کی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
4
من کارمند استانی هستم و سازمان رفتم و 2 روز آنجا بودم و اجازه ملاقات پیدا نکردم.
به یکی از معاونین ارجاع داده شدم و ایشان هم فرمودند که در حوزه اختیارات من نیست.
الان از طریق دستگاههای ذیربط شکایتم را پیگیری می کنم.

چطور می گویند که ارباب رجوع اجازه ملاقات دارد؟

اگر گفته های ایشان صحیح است،روابط عمومی سازمان کامنت بگذارند تا به من وقت دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شرکتها اجازه دارند
نه کارمندان
به کارمند وقت ملاقات داده نمی شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
4
با توجه به اطلاعاتی که از نیاز کشور به واردات مواد اولیه دارو داریم و وابستگی نسبتا بالایی که همه از آن مطلعیم، میتوان قضاوت کرد که گزارشاتی که در خصوص کاهش کانون ها، کاهش تلفات، کنترل آنفلوانزا و اخیرا طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل مطرح میشود چقدر ممکن است از واقعیات فاصله داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
2
ترجمه Veterinary drug

داروی دامپزشکی است.

نه داروی دامی!
نظر شما
ادامه