کد خبر: ۵۰۹۸۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: اتخاذ برنامه کاربردی و راهبردی رمز موفقیت در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان است و امسال این برنامه در زمینه کنترل بیماری نیوکاسل در طیور اجرا می‌شود ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل در طیور برای اولین بار در کشور به منظور پیشگیری و کنترل آن اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز شنبه در جریان سفر به شهرستان گرمسار استان سمنان اظهار داشت: اتخاذ برنامه کاربردی و راهبردی رمز موفقیت در کنترل بیماری واگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است و امسال این برنامه در زمینه کنترل بیماری نیوکاسل در طیور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ملی برای کنترل تب برفکی در دام نیز امسال برای اولین بار در کشور بعد از ابلاغ، اجرایی می شود.

رفیعی پور تصریح کرد: دامپزشکی کشور با برنامه ریزی کارشناسی، کاربردی و راهبردی در کنترل بیماری‌ها موفق بوده و کنترل بیماری واگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نمونه‌ای از عملکرد مطلوب در زمینه کنترل بیماری‌ها در طیور است.

وی ابراز داشت: سال ۹۷ با تلاش کارشناسان و بهره برداران در حوزه دامی شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان ۳۵ تا ۷۵ درصد در مقایسه با سال ۹۶ کاهش یافت.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی و تولید دام سالم یکی از رویکردهای اصلی سازمان دامپزشکی کشور است و این سازمان برای تحقق این راهبرد همواره مشغول به نظارت نوبه‌ای و به دنبال گسترش خط تولید نهاده دامی است.

به گفته وی، سمنان در زمینه نهاده‌های دامی مانند واکسن، دارو، مواد ریزمغذی و بیولوژیکی از استان‌های موفق کشور است.

وی یادآور شد: تولید کنندگان در زمینه نهاده دامی در استان سمنان برای هفت ماه آینده مواد اولیه تهیه و ذخیره دارند و مشغول به تولید هستند و روند تولید در آینده نیز دچار مشکل نمی شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشور در زمینه کنترل بیماری‌های راهبردی و غیرراهبردی وضعیت مطلوب دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور بازدید و افتتاح طرح توسعه واحد تولیدی فعال در زمینه نهاده دامی به شهرستان گرمسار در استان سمنان سفر کرد.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
1
11
با سلام و ادب
هرچه مي خواهم بدون نكته رد شوم اين مسئولين عزيز نمي گذارند.
اقاي دكتر رفيعي پور :
مي فرماييد:" امسال برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل در طیور برای اولین بار در کشور به منظور پیشگیری و کنترل آن اجرایی می‌شود"
عرض مي كنم: همكار محترم 5 ماه از سال گذشت و تا الان ،نيوكاسل خسارتي به مراتب بيشتر ازسيل واردكرده است. آن وقت با طمانينه مي فرماييد " مي شود". ياللعجب از اين فرمايشات!!!!!!!

فرموديد:"دامپزشکی کشور با برنامه ریزی کارشناسی، کاربردی و راهبردی ................"
با لحن "جناب خان "عرض مي كنم:
برنامه ريزي!!!!؟؟؟؟؟؟
كارشناسي!!!!؟؟؟؟؟
كاربردي!!!!!؟؟؟؟؟
راهبردي!!!!!؟؟؟؟؟

فرموديد:"....در کنترل بیماری‌ها موفق بوده و کنترل بیماری واگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نمونه‌ای از عملکرد مطلوب در زمینه کنترل بیماری‌ها در طیور است"
عرض مي كنم: هنوز نمي خواهيد به اين باور برسيد كه مسئله فروكش آنفلوانزا در سال جاري و سال قبل يك اتفاق جهاني است و فقط به ايران محدود نمي شود كه شما بخواهيد آن را به برنامه هاي هوشمندانه سازمان دامپزشكي نسبت بدهيد؟
بازهم مي فرماييد:"سال ۹۷ با تلاش کارشناسان و بهره برداران در حوزه دامی شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان ۳۵ تا ۷۵ درصد در مقایسه با سال ۹۶ کاهش یافت."
بازهم عرض مي كنم: كمي در گرفتن آمار و اطلاعات از مديرانتان دقت و وسواس بيشتري خرج دهيد و اگر هم مي دانيد واقعيت چيست كه صلاح و مصلحت خويش خسروان دانند.

با احترام
دكتر نكته بين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
2
با سلام تعرفه های واکسیناسیون واقع ناچیز و شرم اوره مسولین محترم اگه نمیتونن تعرفه هارو افزایش بدن لطفا استعفا بدن تا قبل اینکه محبوبیتشون رو بین دامپزشکان از دست بدن
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
2
نیوکاسل و کانون های آن بسیار زیاد است و آسیبهای آن جدی است سالهای سال با واکسیناسیون و اقدامات دیگر بر روی آن کار شده زحمات گذشتگان را زیر سوال نبرید ضمن این که افزایش این کانونها در اثر مدیریت کلنگی و نامناسب ................ عدم پیشبینی های لازم جهت تامین واکسن مناسب است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
سلام و عرض ادب خدمت همکاران گرامی ، بنده بیش از ده سال است که اختصاصا کار کلینیکی طیور انجام میدهم ، امسال با توجه به پیش بینی هایی که در خصوص احتمال شیوع بیماری نیوکاسل در گله های گوشتی داشتم با برنامه واکسیناسیون حساب شده ( و گاهی حتی تهاجمی از نظر برخی همکاران !) با حصول به تیتر های بسیار مطلوب ( با ماکسیمم تیتر گاها لگاریتم 8 و یا 9 با cv
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
2
رفیعی پور تصریح کرد: دامپزشکی کشور با برنامه ریزی کارشناسی، کاربردی و راهبردی در کنترل بیماری‌ها موفق بوده...

کدام راهبرد؟
راهبرد نویس سازمان کیست؟
................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
با سلام و احترام خدمت جناب دکتر رفیعی پور .،با عنایت به تعامل سازنده بین دستگاهی و... خواهشمند است زحمت پیگیری حق تسری همکاران که تو احکام اعمال بشه ...رو در دستور کارتان قرار بدهید. ممنون و سپاس
نریمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
انفلوانزا کنترل شد ؟؟؟؟؟؟؟مدیریت شد ................. هرکجا که کانون انف بود مجوز صادر نشد مرغی وجود نداشت .که در گیر بشه .کنترل نکردید صورت مسعله رو پاک کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
1
فقط به آقای دکترحجتی پور میتونم بگم:......شب بلنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دوست عزیز از کی تا حالا حجتی دکتر شده ؟ چرا اینقد افراد کوچیک رو بزرگ میکنین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
منظور ایشان رفیعی پور بوده اشتباه حجتی پور نوشته ، هرچند که در اصل و اساس فرقی نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
بیشتر این صحبت ها احتمالا برای به وجد آوردن وزیر محترم جهادکشاورزی است که ظاهرا از هیچ چیزی خبر ندارد و آب در دلش تکان نمی خورد . و گرنه آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.
نظر شما
ادامه