کد خبر: ۵۰۹۹۵

نخستین نشست برنامه ریزی طرح های تحقیقاتی دامپزشکی با محققان مراکز استانی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار و اولویت های تحقیقاتی اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، نشست برنامه ریزی طرح های تحقیقاتی دامپزشکی با حضور 15 تن از محققان مراکز تحقیقاتی استانی و با حضور «دکتر علی اسحاقی» رئیس موسسه رازی، معاونان و مدیران موسسه به منظور تقسیم وظایف تحقیقات کاربردی به ویژه تحقیقات دامپزشکی در سالن زنده یاد دکتر کاوه موسسه رازی برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در این نشست با بیان اینکه رویکرد تحقیقاتی جدید موسسه، سفارش محور و بر مبنای اولویت های تعیین شده در شورای تحقیقات موسسه رازی است، گفت: در این رویکرد، نیازهای کلان دامپزشکی کشور در قالب طرح های کلان و پروژه های زیرمجموعه تعریف خواهد شد.

«دکتر مجتبی محرمی»، تایید اعتبار علمی طرح را لازمه تصویب طرح ها در کمیته های علمی و فنی اعلام و تصریح کرد: انتخاب طرح از سوی محقق و ارجاع طرح ها به کمیته های علمی – فنی موسسه به معنای تایید قطعی طرح مذکور نیست و ممکن است طرحی ارسال شود اما به تصویب کمیته نرسد.

وی با بیان اینکه طرح هایی که از سوی محققان و با توجه به حوزه علاقه مندی آنها ارسال می شود باید در چارچوب اولویت های تعیین شده موسسه رازی باشد، یادآور شد: اولویت ها قابل بهینه سازی است و می توان آنها را دقیق تر و جزئی تر بررسی کرد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، پرهیز از پراکنده کاری محققان را ضروری دانست و بر ارتباط مستمر و مداوم محققان دارای طرح مصوب با آزمایشگاه های موسسه رازی تاکید کرد.

در این نشست پس از اعلام اولویت های تحقیقات دامپزشکی موسسه رازی، دغدغه ها و موضوعات مرتبط مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 
نظر شما
ادامه