کد خبر: ۵۰۹۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به دلایل کاهش واردات گوشت قرمز به کشور، گفت: صادرات دام زنده باید آزاد شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید احمد مقدسی» درباره اینکه گفته می شود دلیل انباشت دام در دامداری های کشور، خودداری دامداران از عرضه دام به بازار در ماه های گذشته (که اتفاقا بازار به این دام ها نیاز داشت) بوده است و آمار مرکز آمار هم  نشان از کاهش کشتار دارد، اظهارداشت: این مساله تا حدودی صحت دارد. اما میزان آن دام ها چشمگیر نبوده ضمن اینکه همان موقع هم به دلیل واردات زیادی که انجام می شد این دام ها مشتری مناسب نداشتند.

وی گفت: علاوه بر این دام های دیگر نیز پروار شده و به جمعیت قبلی افزوده شده اند که خریدار ندارند.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه وزارت جهاد اعلام کرده برای حمایت از تولیدکنندگان واردات گوشت را کند کرده و واردات دام زنده نیز انجام نمی شود، تصریح کرد: دلیل کند شدن واردات این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن اختصاص نمی یابد و همچنین آنقدر واردات انجام داده اند که می ترسند روی دستشان بماند.

مقدسی درباره اینکه آیا قاچاق دام متوقف شده است؟، گفت: این مساله به دلیل کنترل های شدید و سختگیری ها بسیار کاهش یافته در واقع کاری که مسئولان باید در زمان کمبود دام انجام می دادند الان انجام می دهند.

به گفته این فعال بخش خصوصی صادرات دام زنده از کشور می تواند به حل چالش ایجاد شده کمک کند و دولت باید صادرات دام زنده را آزاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مباحث مطرح شده مبنی بر گرانفروشی شیرخام از سوی دامداران این امر را تکذیب کرد و افزود: هرکیلوگرم شیرخام ۲۳۹۰ تومان درب دامداری به علاوه کرایه حمل به علاوه جوایز چربی (هریک دهم چربی ۳۶ تومان) تحویل کارخانجات می شود و هر کس که گرانفروشی کرده کارخانجات او را به ما معرفی کنند تا برخوردهای لازم را انجام دهیم.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
1
آقاي محترم، خبر از قيمت گوشت قرمز نداري ، لطفا به خودتان نگاه نكنيد به وضعيت معيشتي مرم نگاه كن كه نمي تواند يك كيلو گوشت بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
............. خوراک به قیمت طلا رسیده گوسفند قیمت دام زنده همین طوری مانده بی انصافا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
1
0
وقتی مردم نمی توانند گوشت 120 هزار تومانی را بخرند و دامداران اجازه صادرات قانونی دام های اخته پرواری را نداشته باشند به دلیل بدون مشتری ماندن همچنانکه نشانه های آن آشکار شده است ورشکست می شوند!

تنها راه باز شدن مجدد گوشت قرمز گرم ایرانی به سر سفره های اکثریت مردم، بر چیده شدن نظام دلالی و هدایت 15 میلیارد یارانه 4200 تومانی واردات نهاده های دامی و گوشت قرمز به سرپرستان خانواده ها به صورت اعتبار الکترونیک است.
بانک مرکزی هم اعلام کرد که 6000 فروشگاه را در تهران و کرج مجهز به زیر ساخت الکترونیک مربوطه که فقط به ارائه کارت ملی سرپرست خانوار دارد، کرده است.

ولی متاسفانه وزارت ضد تولید جهادکشاورزی شدیدا با آن مخالفت می کند!
سید شکراله مرتضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
من به عنوان یک دامدار دولت همش میگه کالای ایرانی بخرید واز کالای ایرانی استفاده کنید اما خودش اینقدر گوشت وارد کرده که کیفیت هم نداره که گوشت ایرانی که توی کشورهای خلیجی از همه گوشتها گرونتره چون طعم وعطر خاص خودش وداره نه اجازه صادرات میده نه خود دولت اینو به قیمت از ما میخره دولت شمیشر واز روبسته برا دامدرها امسال همه ورشکست میشیم تا الکی شعار نده کالای ایرانی
نظر شما
ادامه