کد خبر: ۵۱۰۰۲
 

کارمند شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه در حین انجام واکسیناسیون دام های سبک بر علیه بیماری بروسلوز بر اثر حمله یک قلاده سگ مجروح و راهی بیمارستان شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه، «دکتر محمد سلیمانی پور» رئیس شبکه در تشریح جزییات این خبر گفت: واکسیناتور این شبکه که جهت مایه کوبی دام سبک بر علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) به یک واحد دامداری اعزام شده بود، حین انجام عملیات واکسیناسیون بر اثر حمله یک قلاده سگ گله از ناحیه ساق پا مورد گزش واقع و مجروح گردید.

وی گفت: بلافاصله همکار مجروح شده جهت اقدامات پیشگیرانه و درمانی به مرکز بهداشت و درمان شهرستان منتقل و خوشبختانه هم اکنون وضعیت وی رو به بهبودی است.

دکتر سلیمانی پور ضمن ابراز همدری با ابراهیم رضایی همکار مصدوم این شبکه اظهار داشت: کارکنان دامپزشکی در راستای تامین بهداشت و سلامت جامعه، صیانت از سرمایه های دامی و... همواره در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام، مصدومیت های شدید ناشی از گزش و حمله حیوانات و... قرار دارند که این خود نشان دهنده سختی های کار دامپزشکی و جان فشانی این سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه در پایان از عموم مردم درخواست نمود: در صورت بروز هر گونه حیوان گزیدگی در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

نظر شما
ادامه