کد خبر: ۵۱۰۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر


ایجاد محیط زیستی سالم و دفع بهداشتی پسماند یکی از ابزارهای مهم کنترل جمعیت سگهای ولگرد و دیگر حیوانات ناقل بیماری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، فرماندار آوج در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری شهرستان طی سخنانی بیان داشت: افزایش جمعیت حیوانات ناقل بیماری تهدیدی جدی در سلامت و بهداشت و امنیت اجتماعی و روانی جامعه است و مردم و دستگاه های متولی باید اهتمام لازم در کنترل جمعیت اینگونه حیوانات داشته باشند.

«نصرت اله علیرضایی» اظهار داشت: برای مواجه و کنترل سگ های ولگرد به شیوه معدوم سازی به شدت مخالف بوده و آن را مغایر با شرع، اخلاق و انسانیت می دانیم.

علیرضایی تصریح کرد:باید از برخوردهای هیجانی و احساسی در این زمینه پرهیز کرده و روش زنده گیری کماکان سگ های ولگرد همچنان ادامه داشته باشد.  

وی بیان داشت: دستگاه هایی نظیر بهداشت و درمان، دامپزشکی، محیط زیست و شهرداریها باید در زمینه کنترل جمعیت سگهای ولگرد روی دو موضوع مهم اعم از واکسیناسیون افراد دخیل در فرایند کنترل و نیز بر فرهنگ سازی و آموزش و آگاهسازی مردم از آسیبها و خطرات حیوانات ناقل بیماری به طور ویژه اهتمام داشته و کار کنند.

علیرضایی تأکید کرد :ارتقا و بهبود سطح سلامت مردم و جامعه باید از دغدغه ها و اولویتهای اصلی مسئولان باشد و در این زمینه از هیچ کوششی نباید دریغ کنند.

فرماندار آوج افزود: دستگاه های متولی، آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را در این زمینه مورد توجه قرار داده و خود دهیاران و شوراها نیز برای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم در روستا تلاش کنند.

وی اظهارداشت: دامپزشکی طبق برنامه زمان بندی شده با هماهنگی دهیاران و شوراها نسبت به واکسیناسیون در روستاها اقدام نماید.

شهرستان آوج در ۱۲۰ کیلومتری مرکز قزوین قرار دارد.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنایی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
1
0
لفظ ولگرد ابدا کلمه مناسبی برای توصیف سگ‌های آزاد نیست‌. ول گشتن اصولا یکی از کارهایی است که میتواند به انسانها منسوب باشد.
سوال من این است:
دقیقا سگ‌های ازاد چه مخاطراتی برای بهداشت عمومی دارند؟
دقیقا چه بیماریهایی به انسان منتقل میکنند و راه انتقال آنها چیست؟
اکثر بیماریهای عفونی یا واگیردار در انسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
لطفا اپیدمیولوژی هاری را مطالعه فرمایید و همچنین ارتباط بین افزایش تعداد این سگها با افزایش کانونهای هاری را نیز مقایسه کنید
نظر شما
ادامه