کد خبر: ۵۱۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و کشاورزان تخصصی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «عبدالله حاتمیان» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص روند صعودی قیمت مرغ در بازار، گفت: اگر نتوانیم چرخه عرضه و تقاضا را در کشور تنظیم کنیم با دخالت دستوری و پلیسی شرایط بدتر می‌شود و اینگونه اقدامات راه برطرف کردن حل مشکلات کشور نیست.

تنظیم بازار محصولات توسط وزارت جهاد کشاورزی راه حل کنترل قیمت‌ها است

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه کار کنترل قیمت محصولات مانند گوشت مرغ در بازار اداره تنظیم بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای تولید تا توزیع محصولی مانند مرغ را برنامه ریزی می‌کرد و قیمت محصول با توجه به هزینه‌های تولید اعلام می‌شد.

وزارت صمت بدون توجه به وضعیت تولیدکنندگان اقدام به واردات می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با انتزاع مسئولیت بازرگانی و تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی شاهد مشکلات بیشتری در زمینه افزایش قیمت محصولات در بازار می‌شویم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی کنترل بازار با مشاهده نوسانات قیمتی بدون توجه به وضعیت تولیدکنندگان و شرایط عرضه آنها اقدام به واردات می‌کند.

امکان افت قیمت بیش از حد مرغ با واردات افسارگسیخته

حاتمیان با تاکید بر اینکه با حضور وزارت صمت در زمینه کنترل بازار از این به بعد امکان دارد با واردات بیش از حد، قیمت مرغ به زیر 10 هزار تومان برسد، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و کشاورزان تخصصی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در دوران تصدی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کنترل بازار نیز شاهد مشکلات مرغداران در زمینه تولید، جوجه ریزی ، عرضه و تامین نهاده‌ها بودیم، خاطرنشان کرد: مشکلات تولیدکنندگان محصولات دامپروری و کشاورزی از جمله مرغداران با توجه به شرایط کنونی تشدید پیدا می‌کند و شاهد نوسانات قیمتی بیشتری می‌شویم.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
مشخص بود که حالا که وزارت صمت هم در بحث واردات دولتی شریک ماجرا شده است بین آنها و وزارت جهادکشاورزی بر سر تقسیم غنائم اختلاف پیش می آید!

اگر وزارت جهادکشاورزی می توانست به اصطلاح تنظیم بازار کنده که شاهد این همه نوسان قیمت و ورشکستگی مرغداران و پرواربندان به دلیل مشتری نداشتن ناشی از گرانی شدید نهاده های دامی نبودیم؟؟! و اختیاراتش را سران قوا سلب نمی کردند.

تنها راه حل اصولی و عملی غلبه بر گرانی گوشت و مرغ و ورشکستگی تولیدکنندگان،
برچیدن نظام دلالی و تخصیص اعتبار الکترونیک به خانواده ها برای خرید کالای پروتئینی است!
نظر شما
ادامه