کد خبر: ۵۱۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: میزان سم محموله ذرت ۱۲۰ هزار تنی وارداتی از برزیل بالاتر از حد استاندارد و برای انسان خطرناک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «نیره پیروزبخت» گفت: یکی از ویژگی‌های این محصول وجود سم آفلاتوکسین است که در همه جای دنیا میزان استاندارد آن برای خوراک دام شیری و گوشتی "۵ppb"  پیش بینی شده است، اما در این محموله ۱۲۰ هزار تنی میزان سم بیشتر از استاندارد و بالاتر از "۵ppb"  بود.

وی اضافه کرد: کشتی این محموله در سال ۹۵ در گمرک بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و از همان ابتدا میزان سم در آن بالا بود و باید به کشور مبداء مرجوع می‌شد که این اقدام صورت نگرفت.

پیروزبخت گفت: همان زمان در دستگاه‌های متولی و بین ناظران مربوطه مباحثی مختلفی شد و علاوه بر آن دو هزار بار آزمایش از محموله ذرت انجام و نتیجه آزمایش‌ها این شد که محموله برای سلامتی انسان مضر است علاوه بر آن با گذشت سه سال از توقف محموله در ورودی کشور، میزان سم آن نیز بالاتر هم رفته است.

وی افزود: وزیر کشور در این باره گزارش لازم را به رئیس جمهور داده است که در نهایت آقای روحانی باتوجه به اهمیت این موضوع در سلامت مردم تاکید کردند که اگر کالا مرجوع نشده باید امحاء شود.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
2
2000 بار که هیچی 2 میلیارد بار هم که آزمایش ها نشان دهد که ذرت کپک زده برای انسان و دام سمی و خطرناک است، دلالان نورچشمی وزارت جهادکشاورزی واردکننده با ارز دولتی 4200 تومانی قانع نخواهند شد و می خواهند به جای سرمایه دامی کشور سرمایه بانکی خود را حفظ کنند!
نظر شما
ادامه