کد خبر: ۵۱۰۳۹

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه حتی مسئولان کلان کشور باید در مورد حیوان آزاری‌ها عکس العمل جدی نشان دهند از دولت خواستار ارائه لایحه مقابله با حیوان‌آزاری به مجلس شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «بهمن طاهرخانی» با تاکید بر اینکه با عاملان حیوان‌آزاری باید به صورت قاطع و جدی برخورد شود، گفت: متاسفانه حقوق حیوانات در کشور رعایت نمی‌شود و به دلیل نبود آموزش، شاهد آزار و اذیت حیات وحش از سوی برخی افراد ناآگاه هستیم که نیاز است حتی مسئولان کلان کشور در مورد حیوان آزاری‌ها عکس العمل جدی نشان دهند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر اقلیم ناشی از تجاوز و تعدی بشر به طبیعت است و باید قوانین دقیق و محکمی برای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست تصویب شود.

وی در مورد تعلل دولت در ارائه لایحه مقابله با حیوان آزاری، گفت: با توجه به تعدی به حقوق حیوانات نیاز است این لایحه سریع تر به مجلس ارائه شود و بی شک همانطور که لایحه حمایت از محیط بانان را تصویب کردیم نهایت اهتمام خود را برای تصویب آن به کار خواهیم برد البته باید فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه ها و صدا و سیما برای کاهش حیوان آزاری ها صورت گیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور قطع تعدی به حقوق حیات باید به عنوان یک دغدغه جدی و مهم مورد توجه قرار گیرد.

 
نظر شما
ادامه