کد خبر: ۵۱۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: متاسفانه تاکنون رعایت استانداردهای بهداشتی و ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمود زاده» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات محموله تراریخته به کشور و میزان نظارت بهداشتی بر واردات، گفت: در زمینه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی عدم رعایت استانداردهای بهداشت وجود دارد، و محصولات زراعی وارداتی معمولا آلوده به قارچ‌ها و آفات هستند که نشان می‌دهد مجموعه دولت در این زمینه حساسیت بالایی ندارد.

عدم رعایت اصول بهداشتی موجب واردات نهاده‌های دامی آلوده می‌شود

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی باید رعایت استانداردهای بهداشتی را در زمینه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: عدم رعایت اصول بهداشتی باعث می‌شود تا محموله‌های آلوده محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی وارد کشور کنند. 

واردات محصولات تراریخته مطلقا ممنوع است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه در برنامه ششم توسعه واردات محصولات تراریخته به صورت کلی و مطلقا ممنوع شده بیشتر محصولات مانند ذرت، سویا و روغن تراریخته هستند، ادامه داد: واردات محصولات تراریخته مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و دولت باید با این موضوع برخورد جدی داشته باشد.

محصولات تراریخته وارداتی فاقد برچسب و لگو هستند

محمود زاده با بیان اینکه متاسفانه تا کنون رعایت استانداردهای بهداشتی و ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نشده است، تصریح کرد: تعدادی از محصولات تراریخته وارداتی فاقد برچسب و لگوی تراریخته هستند و خریداران اطلاعی از تراریخته بودن آن ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مصرف محصولات تراریخته برای انسان زیان دارد، خاطرنشان کرد: در صورت مصرف محصولات تراریخته توسط دام باعث انتقال مضرات آن از طریق گوشت به انسان می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
1
برای مخالفان الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت، عملا بهداشت و سلامت انسان کمترین اهمیتی ندارد و تنها حفظ "سرمایه بانکی" ناشی از همراهی با دلالان واردکننده نهاده های دامی بی کیفیت از جمله ذرت و جو کپک زده و پوسیده با ارز دولتی است که برای شان اولویت اصلی را دارد.

تنها راه تضمین سلامت غذایی مردم قرار گرفتن سازمان سلامت محور دامپزشکی در چتر حمایتی وزارت مقتدر بهداشت است!
تا این سازمان حکومتی بتواند دو رسالت اساسی خود را یعنی نظارت غذایی از مزرعه تا سفره و بیماری های استراتژیک زئونوتیک را به دور از فشار غیر انسانی دلالان کثیف و خونخوار که با واردات مواد آلوده و سمی نه دین سرشان نه انسانیت، به انجام برساند.
نظر شما
ادامه