کد خبر: ۵۱۱۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه حیات وحش و دامپزشکی در مورد علت مرگ پلنگ زنده‌گیری شده تندوره توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر امیر مقدم جعفری» اظهار داشت: پلنگ نری که هفته گذشته در روستای ارباب زنده‌گیری شد حدود 8 سال داشت و به دلیل ضعف شدید به روستا پناه آورده بود و این مهم به دلیل این بود که روستا قلمرو خود را از دست داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در روستای ارباب مردم بلافاصله این موضوع را به محیط زیست اطلاع دادند و دوستان ما نیز پلنگ را زنده‌گیری کردند و به مشهد منتقل شد اما متاسفانه حیوان وضعیت مناسبی نداشت و تلاش ما نیز مثمرثمر نبود؛ در داخل دستگاه گوارش این پلنگ موادی یافت شده که توسط انسان‌ها در محیط زیست رها می‌شود.

مقدم گفت: شاید پیام اخلاقی این اتفاق این باشد که مردم و شهروندان باید بیشتر از این دوستدار طبیعت باشند و پاکسازی در طبیعت را صورت دهند؛ گربه‌سانان در حیات وحش سرمایه‌های ذی‌قیمتی هستند و این نحوه برخورد با محیط زیست از سوی انسان‌ها به حیوانات نیز آسیب می‌زند و مخاطرات زیادی برای این حیوانات ایجاد می‌کند.

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در فقره این پلنگ شاهد بودیم مردم روستای ارباب سرخس رفتاری بسیار مناسب در قبال این حیوان داشتند و بلافاصله محیط زیست را از حضور این پلنگ آگاه کردند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
کشتنش . بهانه های واهی هم میارن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
چقدر دردناکه. ما در همه چیز بی عرضه بودیم حتی در حفظ محیط زیستمون. ما نسل بی توجه و ناکارمدی بودیم. ما حتی عرضه ی کمک به هموطنمون رو نداشتیم چه برسه به ذخایر زیستی کشورمون رو. ننگ به نسل ما. آیندگان ما رو ببخشید
نظر شما
ادامه