کد خبر: ۵۱۱۱۰

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نگاه لوکس و تجاری به لبنیات صحیح نیست، گفت: برخی از دانش آموزان توان اقتصادی برای قرار دادن لبنیات در برنامه غذایی شان را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازخانه ملت، «سید تقی کبیری» درباره وضعیت کاهش سرانه لبنیات در کشور، گفت: توازن اقتصادی برای افزایش کیفی سرانه لبنیات جز ضروریات جداناپذیر است بنابراین الزامی است که در سال 98 حمایت از تولید لبنیات به نحو اصولی و منطقی در دستور کار قرار بگیرد.

 محرومیت کم درآمدها از لبنیات هزینه سنگین در حوزه درمان در بردارد 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می بایست با بسته های حمایتی به نوعی نرخ لبنیات را به نوعی مدیریت کند که علاوه بر مصرف کننده، تولید کننده نیز از شرایط بازار لبنیات رضایت مند باشد تصریح کرد: محرومیت کم درآمد ها از لبنیات درآینده هزینه های سنگین را به بخش درمان  وارد می کند.

کبیری افزود: نگاه به تولید کالاهای سلامت محور نباید به نوعی تجاری سازی باشد، زیرا کالاهای سلامت محور کاهش هزینه های درمان در حوزه بهداشت ودرمان را در پی دارند. بنابراین دولت می بایست با حمایتهای ویژه اقتصادی در گام نخست هزینه تولید را با کاهش روبرو کند تا قیمت برای تولید کننده به نوعی مقرون به صرفه اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: در مدارس کشور می بایست توزیع لبنیات به طریق گسترده عملیاتی شود، زیرا کودکان و نوجوانان اقشاری هستند که به شدت به لبنیات برای ارتقا  آمادگی جسمانی مناسب نیازمند هستند.

نگاه لوکس و تجاری به لبنیات صحیح نیست

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان اینکه نگاه لوکس و تجاری به لبنیات صحیح نیست یادآور شد: برخی از دانش آموزان توان اقتصادی برای قرار دادن لبنیات در سفره غذایی شان را ندارند. 

 
نظر شما
ادامه