کد خبر: ۵۱۱۳۰
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
«دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» افزود: نیروهای سازمان دامپزشکی باید در مناطق مرزی به ویژه در مناطقی از مرزهای کشورمان که بافت کوهستانی دارد، رد پای ورود دام از طریق قاچاق را دنبال کنند!

حکیم مهر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ضعف عملکرد سازمان دامپزشکی موجب شیوع بیماری تب کریمه کنگو شده و تنها راه کنترل این بیماری اطلاع رسانی به مردم و کنترل مرزهاست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، «دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در رابطه با شیوع نگران کننده بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (بیماری مشترک انسان و احشام) گفت: آنگونه که گزارش های موثق و آمار نشان می دهد، شیوع بیماری تب کریمه کنگو به گونه ای است که در دو سال گذشته در مجموع بیشتر شده و یک سیر صعودی را طی کرده است که همین آمار به تنهایی جای نگرانی دارد و سوالات زیادی را به ذهن متبادر می کند که چرا باید بیماری تب کنگو ناشناخته ای این اندازه آمار مرگ و میر داشته باشد؟

وی در ادامه تصریح کرد: باید مراقبت های بهداشتی در حوزه دام بیشتر شود. چرا که کنترل دام که در این بازه زمانی در کشور ما کاهش پیدا کرده، راه های مختلفی را برای ورود غیر قانونی دام پیش پای قاچاقچیان دام گذاشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منظور از کنترل دام در این بحث کنترل در تمام بخش هاست. یعنی از ورود و خروج دام از مرزهای کشور گرفته تا بحث پرورش و ذبح و فروش دام  و سایر اموراتی که به مقوله پرورش دام مربوط می شود. .

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: در کنار تمام کاستی ها فقدان موارد پیشگیرانه ای همچون واکسیناسیون دام ها و افرادی که بنا به وضعیت شغلی خود با دام سر و کار دارند مانند دامداران، فروشندگان و خریداران دام، مردم روستایی و... هم بخشی از دلایل افزایش بیماری تب کریمه کنگو است.

الزام در قرنطینه سازی و واکسیناسیون دام های زنده

قاضی زاده در تشریح مقوله ای دیگر از این بحث عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در زمینه کنترل بیماری های مشترک بین انسان و احشام صورت می گرفت توسط سازمان دامپزشکی کشور اجرایی و عملیاتی می شد. مثلا این سازمان مقولاتی چون قرنطینه سازی و واکسیناسیون دام های زنده را که دو مبحث بسیار مهم و پیشگیرانه در حوزه مقابله با شیوع بیماری هایی چون تب کریمه کنگو و تب مالت و ... است را به انجام می رساند و به همین واسطه از انتشار برخی از این بیماریها جلوگیری می کرد.    

ضعف عملکرد سازمان دامپزشکی کشور 

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه اظهار داشت: با وجود آنچه که گفته شد به نظر می رسد که هم سازمان دامپزشکی کشور و هم قرنطینه های این سازمان تضعیف شده اند و به واسطه تضعیف این سازمان و موارد پیشگیرانه ای چون تضعیف قرنطینه ها، بیماری هایی چون تب کریمه کنگو انتشار یافته و با در پیش گرفتن رویه جاری در این سازمان هر روز خطر ابتلای افراد دیگری وجود دارد.

ورود تعمدی دام های بیمار، شایعه یا واقعیت؟

وی در پاسخ به این سوال که برخی از شنیده های غیر موثق حاکی از ورود تعمدی دام های بیمار در جریان قاچاق دام در مقابل خروج دام های ارزشمند از کشور است که انتشار بیماری تب کریمه کنگو از مصداق های عینی این ادعاست، با این وجود نظر شما چیست، توضیح داد: بالاخره سازمان دامپزشکی مسئول دیده بانی است؛ حالا شیوع این بیماری چه برنامه ریزی شده و از پیش تعیین شده باشد و یا کاملا اتفاقی و سهوی، مهم نیست، بلکه مهم اتفاقی است که در حال حاضر برخی از هموطنان را تهدید می کند و موضوع تعمدی بودن یا نبودن در بخش دیگر اهمیت و به ارگان های دیگر مربوط می شود.   

رد پای ورود دام از طریق مرزهای کوهستانی

نماینده مردم مشهد اضافه کرد: در هر صورت نیروهای سازمان دامپزشکی باید در مناطق مرزی به ویژه در مناطقی از مرزهای کشورمان که بافت کوهستانی دارد و امکان قاچاق و ورود بدون مجوز دام برای سودجویان مهیاست، رد پای ورود دام از طریق قاچاق را دنبال کنند، چرا که دام زنده وارداتی باید به طور ویژه و همراه با نگرانی کنترل شود. چرا که همواره احتمال ابتلای بخش اعظمی از مردم به واسطه قاچاق دام و مصرف گوشت و محصولاتی که از این طریق به سفره مردم می رسد، از این ناحیه وجود دارد. پس می بینید که این وظیفه وظیفه بسیار سنگینی است که مستقیما به سلامتی جامعه مربوط می شود و کوچکترین اهمال در این زمینه می تواند سلامت جامعه را مورد هجمه قرار دهد و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

ورود تنها یک دام زنده می تواند فاجعه آفرین باشد

قاضی زاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: در بحث بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات ریزبینی های خاصی وجود دارد که در این زمینه هم باید اعمال شود، چرا که تنها یک دام زنده می تواند فاجعه ای رقم بزند که خسارات مالی و جانی زیادی را به جامعه تحمیل کند.

وی ادامه داد: مثلا در بحث آنفلوانزای پرندگان می بینید که یک پرنده مهاجر بیماری را با خود به نقطه ای می برد که امکان قرنطینه و بازرسی وجود ندارد و یک پرنده با پرواز خود یک بیماری را منتقل می کند. اما راهکارهای خود را دارد که اگر در اجرای این راهکارها کوتاهی شود فاجعه آفرین خواهد بود. با این وجود در بحث قاچاق یا واردات و صادرات دام زنده هم باید قرنطینه سازی با وسواس انجام شود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفته و انتشار بیماری تب کریمه کنگو هم به این واسطه بوده است.

این نماینده عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات واقعیت هایی موجود است که قابل انتقال به هم هستند که در کشورهایی با نظام بهداشتی قدرتمند با تمام قوا از مرزهای خود مراقبت می کنند که کوچکترین و کمترین احتمال ورود بیماری ها را به کشور خود از بین ببرند.

باید پرسید حالا چه کنیم؟

قاضی زاده در توضیحات خود به الزامی دیگر اشاره کرد و گفت: حالا که به هر دلیلی بیماری تب کریمه کنگو منتشر شده و در بخش اول که قرنطینه سازی و مقابله بوده اهمال صورت گرفته و چنین وضعی پیش آمده، باید دست کم مرحله بعدی را دست انجام داد. یعنی مرحله ای که این سوال مطرح می شود که چه باید بکنیم؟

وی ادامه داد: حالا که به صورت لوکال منطقه ای درگیر بیماری های مشترک بین انسان و حیوان شده، باید حیوانات و پرندگان بیمار و مبتلا سریعا و در اولین فرصت نابود و امحا شوند. بعد از آن نقاط آلوده پاکسازی شود که امکان شیوع مجدد بیماری ها از بین برود و سرایت بیماری به سایر نقاط رخ ندهد.

افزایش مرگ و میرها به دلیل ضعف عملکرد یک سازمان!

وی در ادامه اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو بیماری ناشناخته ای نبوده و سالهاست که این بیماری و شیوه های درمان و مقابله با آن کشف شده است اما متاسفانه مشکل ضعیف عمل کردن یک سازمان که در زمینه ورود دام زنده ضعیف عمل کرده، آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری تب کریمه کنگو را به شدت افزایش داده است.

آموزش به مردم، دیگر خان گذر از هفت خوان

قاضی زاده در پاسخ به این سوال که با وجود شرایط حال حاضر چه اقداماتی می تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری به عمل آورد، گفت: گذشته از بحث قرنطینه سازی و جدا سازی دام های بیمار و پاکسازی محیط که باید برای مقابله با ورود دام های بیمار دیگر و شیوه و سرایت مجدد این بیماری باید صورت بگیرد، مهمترین فاکتور در این برهه زمانی هشدار و آموزش به مردم از طریق رسانه هاست. مردم به ویژه مردم روستایی و افرادی که با دام سر و کار دارند، باید علائم بیماری تب کریمه کنگو را بشناسند و از ذبح دام آلوده جلوگیری کنند.

با کشتار خارج از کشتارگاه برخورد قهری شود

ذبح باید در کشتارگاه های رسمی و زیر نظر دامپزشک و سازمان دامپزشکی اتفاق بیفتد که احتمال وجود بیماری به کمترین حد ممکن برسد. چرا که اگر کشتار های ما تماما بصورت صنعتی اتفاق بیفتد و مردم علائم دام بیمار را بشناسند و از دام های دوری کنند یا آنها را امحا و معدوم کنند شیوع بیمارهای مورد بحث مانند بیماری تب کریمه کنگو هرگز اتفاق نمی افتد. بنابراین در این روزها دامپزشکی باید با تمام قدرت از ذبح دام به شیوه سنتی جلوگیری به عمل آورد و با این شیوه که در برخی از قصابی ها صورت می گیرد، برخوردی قهری کند و کشتار را تنها منوط به کشتار علمی و زیر نظر سازمان دامپزشکی نماید. 

پینوشت حکیم مهر:

متاسفانه این عضو محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص ضرورت تخصیص بخشی از اعتبارات چند هزار میلیارد تومانی طرح تحول نظام سلامت به سازمان دامپزشکی کشور برای انجام وظایف مورد اشاره، کلمهای به زبان نیاورد و تنها وظایف مغفول این سازمان را گوشزد نمود!!!

 وقتی ادارات دامپزشکی بسیاری از نقاط مختلف کشور از حداقل اعتبارات لازم برای خرید سموم و مبارزه با ناقلین این بیماری برخوردار نیستند، چگونه میتوان انتظار داشت با دست خالی با این بیماری مبارزه کرد و در نهایت با وجود تلاش شبانهروزی کارکنان دامپزشکی، مقصر اصلی شیوع این بیماری در کشور را دامپزشکی دانست؟!
 
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
3
13
با این بودجه کم ، امکانات کم ، تعداد پرسنل کم ، یهو بفرما بیان ماساژتون هم بدن . دیواری کوتاهتر از دامپزشکی پیدا نکردن . حکیم مهر راست میگه . بدون بودجه میخوای برات چکار کنن ؟ سطح معیشتی دامپزشکا که پایینه ( هم خصوصی و هم دولتی ) .
من دامپزشک و مسئول فنی بهداشتی ام و در بخش خصوصی فعال هستم . یه نگاه به ماشینها و خودروهای سازمان دامپزشکیکه همکارامون ازشون استفاده میکنن بندازین . مایه شرمه . دریافتی ها مایه شرمه . پول نداره اداره و شبکه که قبض برق اش و پرداخت کنه . از اینها بدتر هیچ حمایت قانونی از دامپزشکی نشده و نمیشه . شده یه سازمان یتیم .
متاسفم برای خودم که این اقا شده نماینده من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تو ایران انتقادهای درست زیاد زده می شه ولی مثل رای گیری حرف ،حرف خود سران هست و انتخاب،انتخاب از اول تعیین شده.همه هم می دونن.اشکال نداره آقای سران انتخاب بکن،هر کاری می خوای بکن،ولی خروجی و نتیجه کارهات درست باشه نه مثل الان افتضاح.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
4
9
خدمات ارائه شده فعلی از طرف سازمان دامپزشکی بسیار بسیار بیشتر از بودجه و امکانات موجوده پس جای دیگه ای به دنبال مقصر بگردین جناب!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
5
3
آفرین حکیم مهر خوب گفتی. البته خدا کنه گوش شنوایی هم برا حرفای خوب ما باشه. اونا که هر چی دلشون می خواد می گن و گوش شنوا هم ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
3
4
دقیقا راست گفتید . وقتی بودجه سازمان کم و تحت سلطه جهاد کشاورزی باشه و .... همین میشه .
حسین ترابی
|
United States of America
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
2
4
همکاران عزیزم از چه باک دارید که از نوشتن نام کاملتان خودداری میکنید؟! غیر از اینست که نکات درست و کارشناسانه را یا مطرح فرموده یا به ایرادات بی اساس پاسخ منطقی می دهید؟ تا کی اینهمه محافظه کاری بیخود در مورد مسائل تخصصی و علمی حتی باید داشته باشیم؟
ب
|
Canada
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
1
6
اعلی حضرت جناب هاشمی صحیح ی فرمایند دامپزشکی با این همه بودجه و کارمند ، حقوق های نجومی باید علاوه بر کنترل تب کریمه کنگو جلو قاچاق رو هم بگیره هم کشتارگاه صنعتی احداث کنه هم . . . .
بیچاره دامپزشکی جور کوتاهی همه رو باید بکشه هم کشتارگاه بسازه جلوی قاچاق رو بگیره زمین و زمان و سمپاشی کنه و...... تاسف تاسف تاسف
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
1
3
اگر این نماینده واقعا معتقد له حرف های خود است آستبن بالا بزند و بر طبق رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت نسبت به الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت همت بورزد و
آنگاه با تخصیص بخشی کوچک از بودجه عظیم 15 تریلیارد تومانی خود که 5 برابر بودجه وزارت جهادکشاورزی و 70 برابر؟؟!بودجه ناچیز سازمان دامپزشکی است،
نسبت به تجهیز سازمانی و استخدام پرسنلی و تامین اعتبار طرح های بر زمین سازمان دامپزشکی به دلیل عدم بنیه مالی وزارت جهادکشاورزی از جمله بروسلوز، هاری، تب کنگو و صنعتی کردن کشتارگاه ها اقدام کند.
که با این اقدام هم زمان هم سرمایه دامی کشور حفظ خواهد شد و هم بهداشت و سلامت مردم تضمین خواهد شد.

این همان مفهوم بهداشت واحد One Health از مزرعه تا سفره است!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
1
9
حکیم مهر عزیز، تا اونجایی که اطلاع داریم سازمان یک روابط عمومی عریض و طویل دارد و میتواند پاسخ دهد، لذا تعجب میکنم جنابعالی چرا قبول زحمت میفرمائید.
..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
موافقم
اسکندر مقدونی
|
France
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
6
4
با این ادبیات و با این لحن و کلام بعضی ها توقع دارند که به وزارت بهداشت هم ملحق شوند!
یک عده مغرور از خود راضی در وزارت بهداشت و زیر مجموعه های آن جمع شدند که مثل این آقا و مثل آب خوردن دامپزشکی را له می کنند و زیر سوال می برند!
این چنین افراد جایی برای دامپزشکی در مجموعه ی خودشان باز نخواهند کرد. به فکر استقلال دامپزشکی باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
جناب اسکندرخان شما به تخت جمشید برس!
عزیز من !
دامپزشکی را شیوع cchf وشاربن و تب مالت و تلفات لمپی اسکین و سیستم اعزام دامپزشکان برای نظارت و حذف اعزام آنها و .... له کرده شما خبر ندارید!
الان مقامات دامپزشکی بلندگوی سازمان در اخبار واردات گوشت شده اند!!!
شما یا خبر ندارید یا خودتان را به خواب زده اید
عامل تلفات لمپی اسکین یا عامل فوت اون جوان در برداسکن بر اثر شاربن دکتر قاضی زاده است یا سازمان دامپزشکی که جای دکتر عطارد و امثال ایشان را روابط عمومی و دوربین و فیلم و عکس و تکذیب اخبار گرفته؟!
من اگر جای یکی از مقامات استانی خراسان یا سازمان بودم پس از فوت اون جوان استعفا میدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
اسکندر خان!

معلوم است که متاسفانه اسم بی مسمایی داری و حتی به اندازه اداره یک محله هم توانایی این تشخیص را نداری که کار نماینده مجلس نظارت و تذکر در امور کشور است.
معلوم نیست چرا به غبای غبغبب شما برخورده است؟؟!
اسکندر مقدونی
| France |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
موردی نیست. من به تخت جمشید می رسم! و سر راهم گشتی در مرزها می زنم تا یه موقع دام قاچاق نشه(طبق فرمایش همین دلسوزی! که وظیفه اش تذکر و نظارت بر امور کشور هست). روزی برسه که ....... پشیمان بشید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
4
کدام ادببات!

وقتی هاری دوباره در سرتاسر کشور شعله ور شده است،
هر روز خبر تازه ای از موارد دردناک سیاه زخم انسانی می شنویم ، آمار تب مالت بیشتر می شود، ذرت کپک زده بی محابا وارد کشور می شود و تلفات CCHF نگران کننده شده است،
توقع دارید که برای سازمان دامپزشکی در اسارت وزارت بیگانه با سلامت جهاد کشاورزی، کف هم بزنند و هورا بکشند؟؟!

ضمن اینکه این نماینده به درستی عملا بر لزوم تامین بودجه پایش شدید بهداشتی مرزها، واکسیانسیون سرتاسری دام ها و صنعتی شدن کشتارگاه ها یعنی همان که برای وزارت جهادکشاورزی و برخی از دامپزشکان سینه چاک آن که برای شان بهداشت و سلامت مردم مسئله ای بی اهمیت و فرعی است، اصرار دارد!
پاسخ ها
اسکندر مقدونی
| France |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
قرار نیست که تمام بار بیماری های زئونوز بر دوش دامپزشکی باشه!
به فرض که آموزش دامپزشکی که هیچ، کل سیستم دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل بشه، آیا این موارد ریشه کن میشه؟؟ همین تب مالت. وقتی سیاست تست و کشتار هست آیا اون پیرمردی که زندگیش با همون گاو می چرخه حاضر هست در برابر غرامت ناچیزی که پول خوراک یک سال اون گاو هم نمیشه از خیر گاوش بگذره؟ حالا شما هی بهش بگو پدرجان ما به وزارت بهداشت ملحق شدیم... بیا و از خیر گاوت بگذر. روزی برسه که چه در وزارت بهداشت و چه در خارج از وزارت بهداشت و در زیر لوای وزارت جهاد کشاورزی(هر چند که بعضا الان هم همینطور هست ) به ما دامپزشک ها بخندند. نه دوست عزیز! به قول دوست مون انتخابات نزدیک است و جامعه ی دامپزشکی هم به لطف پذیرش های نجومی پرجمعیت شده و خواسته ی اکثریت هم شده الحاق به وزارت بهداشت و دقیقا همین مورد تبدیل شده به یک نقطه ی مانور برای آقایان که شعار بدن و بعدا هم که آب از سرشان گذشت، نه دامپزشک را می شناسند، نه دامپزشکی را و نه الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت را.
الان بحث بودجه مطرح نیست. الان بحث الحاق کل سیستم دامپزشکی به وزارت بهداشت هست.
در وزارت بهداشت چیزی جز تحقیر در انتظار دامپزشک و دامپزشکی نیست.
در وزارت بهداشت برای ما فرش قرمز پهن نکردند. به فکر استقلال دامپزشکی باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
2
1
انتخابات نزديكه
همدان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
6
با سلام خدمت جناب دکتر هاشمی
ممنونم که وظایف دامپزشکی رو به خودشان گوشزد می کنید.لازم به ذکر است بدانید در بین وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و همچنین خصوصی سالم ترین و زحمت کش ترین پرسنل، نیروهای خدوم دامپزشکی هستند که خدمات بهداشتی آنها بر کسی پوشیده نیست. امیدوارم پزشکان و نمایندگان محترم مجلس بخصوص جنابعالی نیز به وظایف خود واقف باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
2
2
حای تاسف بسیار است که برخی هنوز متوجه نیستتد که وظیفه مجلس نظارت بر امور کشور است و نمایندگان مجلس حق دارند با دستگاه های کم کار از جمله وزارت جهادکشاورزی که انگار نه انگار مردم دارند به دلیل سوء مدیریت شدید و بی اعتنایی این وزارت خانه نسبت به بهداشت و سلامت مردم، جان و سلامتی خود را به نحو افزایش یافته ای در اثر بیماری های دلخراشی مثل هاری، سیاه زخم و تب هموراژیک کریمه کنگو از دست می دهند،
واکنش نشان دهند!

مقامات خود وزارت بهداشت که از گل نازکتر به همکاران سازمان دامپزشکی که آن را پاره تن خود می دانند نگفته اند!

نگاه کنید به اظهارات مسئولان بهداشت استان چهار محال و بختیاری در پی وقوع موارد سیاه زخم و CCHF در این استان!

ظاهرا برخی که نگران ............... خود هستند تا سرمایه دامی و جان، مال، بهداشت و سلامت مردم،
تلاش دارند به هر بهانه واهی بین سازمان نظارتی و سلامت محور دامپزشکی و وزارت بهداشت بذر نفاق و اختلاف بپاشند؟؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
2
با سلام دو سوال اساسی از این به اصطلاح نماینده محترم
۱- آیا راه مقابله با تب کریمه کنگو واکسیناسیون دامهاست یا سمپاشی؟ در شرایطی که سم سایپرمترین نایاب شده چه انتظاری دارید؟
۲- آیا وظیفه دامپزشکی گشتزنی در کوهستان و صحرا و یلفتن دام قاچاق است؟
۳- بهتر نیست قبل مصاحبه کمی مطالعه کرد و بعد داد سخن داد و محکوم کرد؟ وزارت بهداشت کاملا مبرا است؟
۴- آیا مجبور به اظهار نظر هستید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
2
منافع حقیر برخی ها در حفظ "سرمایه بانکی" چرب و شیرین خود به برکت؟؟! وزارت جهادکشاورزی، به هر حربه سخیفی متوسل شوند!

حربه جدید شرکا لفت و لیس ها و وارد شدن جنایت کارانه و مجرمانه ذرت و جو کپک زده در وزارت رانت پرور جهادکشاورزی،
القا حس "تحقیر شدن" دامپزشکان در هنگام انتقال سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقاتی رازی مستقل از IFDA و در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت است!

در حالی که همه می دانند دامپزشکی و دامپزشکان همیشه در وزارت های کشاورزی سابق و وزارت جهادکشاورزی فعلی تحقیر و تحمیق شده اند!!!

برخوردهای شدیدا توهین آمیز وزرای جهادکشاورزی با روسای ادوار مختلف سازمان دامپزشکی در حضور جمع و همگان،
ورد زبان محافل خصوصی است!

هر کس با ساختار اداری سازمان دامپزشکی در استان ها آشنا باشد به خوبی می داند که برادران شبه جهادی و مهندسین کشاورزی و دامپروری حرف اول را در این ادارات می زنند!

یک مدیر کل استان با تاثر شدید تعریف می کرد که وقتی می خواهیم به علت عدم وجود بودجه لازم پرداخت غرامت بروسلوز گوسفند و بز برای جبران بخشی از خسارت کشتار درخواستی از گله داران اقدام کنیم،
بایستی برویم سر تعظیم پیش رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خم کنیم تا با التماس فراوان به خاطر حفظ سرمایه دامی کشور و بهداشت و سلامت جامعه شاید مقداری اعتبار بگیریم!
پاسخ ها
اسکندر مقدونی
| France |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
عزیز دل!
بله. شما هم درست می فرمایید! اما صحبت اینه که چرا وزارت بهداشت؟؟!!
نه وزارت جهاد کشاورزی و نه وزارت بهداشت!
باید سیستم دامپزشکی مستقل از این دو عمل کند. تا کی باید فرمانبردار این وزارت خانه و آن وزارت خانه باشیم. ای کاش صاحب نظران بزرگوار و گرامی ساز و کاری طراحی و آماده می کردند تا این امر محقق شود...
هیچ جماعتی خودشون را پیدا نمی کنند مگر در سایه ی استقلال جامعه شون...
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
3
3
سلام.بدا به حال کشوری که نماینده مردمش شما باشید،لطفا سکوت کنید و کمتر مظلوم نمایی کتید،مردم به صحبت‌های انتخاباتی رای نمی دهند،ریشه اصلی أین همه مشکلات در خود مجلس و عاملش نمایندگانی هستند که در همه حوزه هایی تخصصی ،صحبتهای غیر کارشناسی و عوامانه ارایه می کنند.
شما لطفا در حوزه تخصصی خودتان اظهار نظر بفرمایید ،بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
اکثر دوستان مخالف فرمایشات دکتر قاضی زاده به این دلیل مخالفند که این مجلس وزیر جهاد را نتوانست استیضاح کند تا وزیری دیگر بیاید و این بساط حاکم بر دامپزشکی ......... را جمع کند!
حالا چون زور ما به دیگران(گروه هدف!!!) نمی رسد مجبوریم از نماینده شدن دکتر قاضی زاده ابراز تاسف کنیم
یه کم عجیب نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
واقعا با چتین توان علمی ضعیف و عدم آگاهی شگفت آورتان تان علی رغم ادعای زیاد و خود بزرگ بینی شدید، از آخرین تحولات جهانی بهداشت دام و انسان برای تان متاسفم!
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
حرف ما هم همین است،ایشان وظیفه اصلی خودشان را انجام نمی دهند بعد برای مشکلات موجود راه حل ارایه می کتند،همه این مشکلات بر می گردد به وزارت خانه و عدم تخصیص اعتبارات لازم برای دامپزشکی که در هر دو مورد این نماینده محترم و سایر نمایندگان مقصرند ،حالا که نزدیک انتخابات است ،یادشان افتاده که دامپزشکی در صورت مدیریتی درست خیلی می تواند در انتخابات موثر باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
2
4
چطور شد؟؟؟
آقای محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی با مدرک فوق دیپلم؟؟؟ عمران در زمینه تصدی و مسئولیت کلان بهداشت و سلامت دام و انسان تخصص یعنی سازمان سلامت محور دامپزشکی تخصص؟؟! دارد،
ولی نماینده پزشک متخصص مجلس نمی تواند بنا بر مسئولیت حکومتی خود در زمینه افزایش شیوع بیماری های مشترک انسان و دام در جامعه که دروس آنها را در دوره دکترای پزشکی خود خوانده است از جمله تب مالت، هاری، سیاه زخم، آنفلوانزا و CCHF در اثر سوء مدیریت شدید وزارت جهادکشاورزی اظهار نگرانی کند و تذکر دهد؟؟!

اگر چنین بود روسای محترم سازمان دامپزشکی مجبور نبودند که با حضور بافتن در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،
بر طبق قانون به کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه شیوع بیماری های مشترک انسان و دام سلامت غذایی از مزرعه تا سفره گزارش دهند و به آن پاسخگو باشند!

این گفتار واقعا بی پایه ترین ....... استدلال دامپزشکان انگشت شمار سینه چاک وزیر جهادکشاورزی برای تداوم ........... حیف و میل های واردات نهاده های دامی با ارز 4200 تومانی از جمله ذرت و جو کپک زده است
که هم با ایجاد آسیب کبدی، ضعف ایمنی، مشکلات گوازشی و تولیدمثلی سرمایه دامی مملکت را تهدید می کند و هم حداقل به دلیل سرطان زایی بهداشت و سلامت مردم بی خبر و بیگناه را!
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
چقدر کودکانه است این تحلیل،نماینده اگه نماینده بود این وضع کشور نبود.
کار به عمل برآید نه به صحبت‌های انتخاباتی.
صحبتهای شما بیانگر عملکرد نامناسب نمایندگان است که به جای نظارت فقط حرف می زنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
3
احسنت و درود بر این نماینده مردمی که بدون ترس از .......... تحت وزارت جهادکشاورزی واقعیت های مشکلات و سختی های دامداران و مرِغداران را در ابن وزارت خانه برملا کرده اتد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
4
ما فقط داریم خودمان را خسته می کنیم
بی فایده است
وقتی سازمان دامپزشکی جرات پاسخ دهی ندارد ، نظرات ما به گوش کسی نمی رسد.
.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
2
3
بدا به حال کشوری که افرادی .......... با استبداد رای به نماینده مجلس اجازه ندهند که در حوزه تخصصی اش که همانا بررسی و نظارت بر کلیه عوامل آسیب رسان به بهداشت و سلامت عمومی انسان از جمله بیماری های مشترک انسان و دام است، حتی اظهار نظر کند!
واقعا جای تاسف است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
عذرخواهی میکنم اشتباها منفی زدم
کاملا حق با شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
این روش حکیم مهر اشتباه است که خبر میزنه و پی نوشت هم مبگذاره و باعث ایجاد هیجان در خواننده میکنه، اگر حتی فردی که علی الاصول فنی هم هست اظهار نظری کرده، ولو به خطا، باید دید اشکال کار ما کجاست که او اینگونه برداشتی کرده.
واقعا با این گونه نگرش توقع الحاق به وزارت بهداشت داریم؟
پوریا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
2
6
حکیم مهر پاسخ تون عالی بود مرسی.
جناب نماینده محترم بنظر من شما برید پرچم امریکا رو تو مجلس آتش بزنید. به پزشک های عزیزتون که ماهی اندازه 5 تا دامپزشک حقوق میگیرن بگید برن جلوشو بگیرن.
درود و خسته نباشید به همه دامپزشک های عزیز
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
درود بر شما.
محسن
| Singapore |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
واقعا گل گفتید درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
واقعا خنده دار است!

این حرفها چیه؟:

پرچم آتش بزنید!

یک دفعه بگو بگیرید بکشید!

شما واقعا یک فرد تحصیل کرده در دانشگاه هستید؟
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
واقعا خیلی زیبا گفتید.
شما برید پرچمتون رو اتیش بزنید و با خانم موگرینی سلفی بگیرید.
دامپزشک
| France |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
واقعا زیبا گفتید احسنت
دامپزشک متخصص
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
واقعا زیباترین کامنت بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
2
تا وقتی مسؤلین رد بالای دامپزشکی درگیر تصاحب پست ومنافع شخصی خودشان میباشند واگر کسی از حقوق کارکنان دامپزشکی دفاع کند همین افراد تمام قد در مقابل او می ایستند معلومه که دامپزشکی ارزش واعتبار خود را از دست میدهدوباید با این حقوق ناچیز بطوریکه یک دکتر دامپزشک به اندازه یه دربون سایر ادارات هم ارزش نداره " براش ماموریت تعیین میکنند که بره تو کوها دنبال دام قاچاق بگرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
1
سرنوشت تلخ سازمان محیط زیست که به اصطلاح مستقلو زیر نظر ریاست جمهوری است،
درس عبرتی برای ما دامپزشکان است که به دلیل نداشتن حمایت و پشتیبانی یک وزیر مقتدر در هیئت دولت،
همیشه کلاهش پس معرکه است و آخرین بخشی است که به آن پرداخته می شود و
حقوق کارکنانش هم از پایین ترین رده هاست و
با وجودی در خطر شکار شدن؟؟! توسط شکارچیان و صیادان جنایت پیشه هستند،
کمترین حمایت و پشتیبانی از آنها نمی شود و حتی حق دفاع مشروع از خود هم ندارند!
سرباز گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
3
اقایان دکتر دامپزشک و پزشک که با دام سروکاری ندارید تواداره باحقوق برجی۷_۸میلیونی وپزشکان با حقوق های نجومی دارید ...... میکنید این واکسیناتور بدبخت هست که باهزاران بیماری و خطر درگیر هستند وحقوق شان هم که به نصف برج نمیرسه وباید سماق بمکند تا برج بعد.ان وقت اقایان دارند پوز سختی کارو ...میدهند واقعا براتون متاسفم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
2
این هم از نتایج دست و پازدن سازمان دامپزشکی در گرداب ناشی از کمبود شدید بودجه، اعتبارات، پرسنل و تحهیزات ناشی از وزارت بی کفایت و ناکارآمد جهادکشاورزی!

البته اگر یک پزشک متخصص دلسوز نماینده مجلس تنها به وظیفه اش عمل کرد که چرا آمار تب مالت مزدم در کشور افزایش یافته است،
توسط عوامل این وزارتخانه ........ که هر بار با .... جلوی استیضاحش را سد می کند آماج حملات ناجوانمردانه و غیر اخلاقی قرار می گیرد؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
کاملا موافقم!

ابن طرز برخورد ها با فقط اظهار نظر یک نماینده در حوزه تخصصی اش که بهداشت انسان و به طور غیر مستقیم بهداشت دام است، غیر اصولی و از روی هیجان زدگی و احساسات است!
دکتر پورمهدی چلیکدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
3
وجود ضعف در عملکرد سازمان دامپزشکی کاملا واضح است. شاید بخشی از شیوع تب کریمه کنگو را نیز بتوان تقصیر سازمان دانست. اما آیا واقعا از یکی از سازمان‌های ضعیفترین وزارتخانه کشور می‌توان بیشتر از این انتظار داشت؟
اگر همتی به اصلاح امور باشد، این ساختار را تغییر خواهند داد. اگر نباشد هم که هیچ
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
2
2
اون انگشتی که شما بردین بالا،
چی بگم اخه!!! انگار اونقد ماشالله حقوق و مزایا ی واکسیناتور و بخش دولتی زیاده که مثل شما ماهی ۱۰۰ میلیون بگیرم ،بعد هم انگشت ببرم بالا و پاسخ از مسئول بخوام
خوبه بودجه موسسه رازی دوبرابر سازمان دامپزشکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
7
سازمان دامپزشکی اگه متولی داشت روز خبرنگار دست 4تا خبرنگار را میگرفت و می برد سر واکسیناسیون و تست سل و کشتارگاه و آزمایشگاه و نظارت و فحاشی قصاب و ... تا سختی کار دامپزشکی را رسانه ای کند شاید بابی برای مشاغل سخت و زیان آور و تسری و ...باز بشه
نه اینکه با دسته گل دادن به خبرنگاران خودمون را رسانه ای کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
احسنت
بارک الله
زدی به هدف برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
متاسفانه در سازمان دامپزشکی خلاقیت دیده نمی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
2
سلام.
صرف نظر از صحت و سقم مطالب دکتر هاشمی با توجه به رویه موجودی که تا حالا بوده احتمالا یا بحث انتخابات هست و یا تعویض و تحمیل یک مدیر . والله اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
2
وزارت کشاورزی سابق و جهادکشاورزی فعلی چنان بلایی در این 40 سال بر سر دامپزشکی آورده اند که مسئولان آن به جای اینکه از کاهش تولید و نابودی سرمایه دامی اظهار ناراحتی کنند و عذاب وجدان داشته باشند،
از چند برابر شدن واردات گوشت منجمد و دام زنده ذوق زده هم می شوند؟؟؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
2
حالا دعوا سر چیه؟
اون نماینده که به فکر مردم نیست.سازمان دامپزشکی هم فقط کاغذبازی است.روسای ادارات اکثرا .......... هستند.کافیست در مورد تب کنگو ازشان سوال شود.بلد نیستند ...........................
دامپزشکی یعنی بخش خصوصی.از دارو درمان گرفته تا مواد غذایی.
سازمان عریض و طویلی است که یک عده آیین نامه در می آورند و نانسازی می کنند.
رضا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
2
1
درود به شرف دکتر قاضی زاده هم کارهای محترم چرا با تعصب نظر می دهید. ........... آنفلوانزا که بومی شد تب برفکی و تب کنگو هم که بومی و عادی شده ...شاربن و ابله همه که به وفور...قاچاق دام هم که ماشالله گوشت رو رسونده به دویست هزار تومن ...میشه بگید از چی دارید حمایت می کنید ...
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
2
اقای پزشک علایم تب کریمه تو دام چیه؟
به ما هم اموزش بدید لطفا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
1
لطفا به بیانات این نماینده توجه فرمایید:
"در هر صورت نیروهای سازمان دامپزشکی باید در مناطق مرزی به ویژه در مناطقی از مرزهای کشورمان که بافت کوهستانی دارد و امکان قاچاق و ورود بدون مجوز دام برای سودجویان مهیاست، رد پای ورود دام از طریق قاچاق را دنبال کنند"
یکی نیست از این آقا بپرسد مگر دامپزشکی ژاندارمی است که دنبال قاچاقچی بگردد. لطفا سنجیده تر صحبت کنید هر شغلی شرح وظایفی دارد. واقعا جای تاسف دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
0
جناب آقای کامیاب قیصربیگی نوشته اید که نحوه آقای دکتر قاضی زاده هاشمی "چقدر کودکانه" است!!!

کجای تحلیل نماینده مجلس که با بیان واقعیت های تلخ و ناراحت کننده افزایش موج بیماری های مشترک انسان و دام در میان مردم کشور، تنها به وظیفه قانونی اش عمل کرده است کودکانه است؟؟!

برخورد .......، افراطی و احساساتی به شما بیشتر می خورد که از آتش زدن پرچم در مجلس به دلیل حقوق بالای پزشکان حمایت کرده اید و از طرف دیگر مخالف سرسخت الحاق به وزارت بهداشت به بهانه ....... تحقیر شدن ؟؟! سازمان دامپزشکی در وزارت بهداشت هستید و سراب واهی و غیر عقلی استقلال کامل؟؟! سازمان به صورت معاونت دامپزشکی ریاست جمهوری را نشان می دهید!
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
چرا کودکانه،چون ایشان هنوز با وظایف دامپزشکی آشنا نیستند و حتی اطلاعات کافی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو ندارند و گرنه بحث معدوم سازی و واکسیناسیون را مطرح نمی کردند.
جلوگیری از قاچاق دام وظیفه دامپزشکی نیست.
قرنطینه را مطرح کردند،ما سالهاست که در خصوص توسعه پست های قرنطینه دامپزشکی و اهمیت آنها (که نوشتار در همین سایت موجود است) گفتیم و نوشتیم ،که این خود نیازمند تخصیص اعتبارات لازم توسط خود مجلس در زمان تصویب بودجه است که متاسفانه دیده نشده است و نمایندگان محترم از اهمیت این موضوع غافل بوده و هستند.
اما ناشناس عزیز،شما حتی جسارت نوشتن نام خود را ندارید بعد طرف دار الحاق هستید،ما خود نوشتیم در بحث استقلال تلاش های ما دوستان دیگر با خیانت عده ای که فقط تنها هنرشان نوشتن بصورت ناشناس در فضای مجازی است،در حال حاضر شکست خورد و ما خود به أین موضوع معترفیم،دلیل اصلیش هم خود سازمان دامپزشکی است که چون هنوز توسط وزارت خانه اداره می شود،توان مخالفت ندارد و اگر کسی هم خواهان استقلال و یا الحاق باشد از مدیریت سازمان کنار گذاشته می شود.
ما اول خواستار استقلال سازمان بوده و هستیم ،ولی با الحاق به وزارت درمان با حفظ استقلال کامل و بعنوان یک معاونت در وزارت درمان هم مخالفتی نداریم چون فکر می کنیم از این راه آسان تر می شود به استقلال رسید.

با ما در سازمان دامپزشکی بحث و جدلهای فراوان داریم در خصوص نحو انتخاب مدیران و حتی مدیریت سازمان ،اما اجازه نمی دهیم که دیگران از بیرون این خانواده بخواهند جایگاه سازمان را به هر عنوانی تضعیف کنند بخاطر منافع خود.

در سازمان ما مشکلات جدی فراوانی داریم که متاسفانه ،اگر اصل شایسته سالاری رعایت شود ،این مشکلات بر طرف می شوند.
در حال حاظر تمام مشکلات و مدیریت سازمان بر دوش یک نفر است و یک دست صدا ندارد.

در پایان حتی خود نمایندگان می دادند ،مشکل اصلی کجاست و چون توان برخورد ندارند،دیواری کوتاه تر از دامپزشکی پیدا نمی کنند.
دکتر رسول ایمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
2
1
با سلام خدمت تمام دامپزشکان عزیز
حقیقتا کمی از بابت وجود ناهماهنگی بین شما دامپزشکان دوست داشتنی ناراحت شدم. تمام کوشش خودتان را به کار ببرید و وحدت رویه داشته باشید. به خواست خدا اگر شرایط مهیا شد امیدوارم در آینده ای نزدیک در کنار ما باشید. انشا الله به فضل الهی سرفراز خواهید شد. ارادتمند- ایمانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
1
نیست که عملکرد نمایندگان مجلس در نظارت بر اجرای صحیح قوانین و همچنین وزرات بهداشت در امر بهداشت مورد مطلوب بوده ، حالا حق هم دارن اینطور انتقاد کنند
آقای دکتر قاضی زاده هاشمی کجای کشور امورات با شرح وظایف نهادها و عملکرد همخوانی دارد که این مورد را علم کردید؟
چه همخوانی در شرح وظایف سازمان دامپزشکی و بودجه این سازمان یافتید که اینطور قاطعانه صحبت می کنید؟
علیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
1
بیماری که در سال 1349 شمسی در ایران اثبات شده چرا هنوز کشورهای شرقی را مقصر میدانید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
3
با سلام
نماینده عزیزی که از شرح وظایف دامپزشکی مطلعی ، کارکنان دامپزشکی برن مناطق کوهستانی ( شرایط سخت ) و با بیماری زئونوز دست وپنجه نرم کنن ، ( دو از شرایط کافی برای اینکه بیاییم جزء مشاغل سخت و زیان آور ) پس لطفا پیگیری این امر رو هم داشته باشین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
3
آقای حجتی و آقای معاونت امور دام جهادکشاورزی که سکان سازمان دامپزشکی فعلا متاسفانه با فرمان شماها می چرخد لطفا علایم سل، بروسلوز، مشمشمه، هاری، شاربن، آنفلوانزا، لپتوسپیروز، لمپی اسکین و تب برفکی و تشخیص تفریقی آنها را بیان بفرمایید!
خرمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
1
حداقل اداره مبارزه با بیماری های دام یا اداره روابط عمومی استان ها می توانند با تولید و ایجاد پمفلت های 4 صفحه ای در خصوص این بیماریها به مردم جامعه اطلاع رسانی کنند که از این کار کوچک هم دریغ میکنند جای تاسف دارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
3
از سعه صدر جناب آقای دکتر قیصر بیگی که در راستای حفظ منافع و مصالح جامعه دامپزشکی سختی های فراوان کشیده اند تشکر می شود و انشاء الله با تلاش ایشان و اتحاد کلیه دوستان عزیز،
هر چه سریع تر شاهد استقلال سازمان حکومتی دامپزشکی و موسسه رازی در گام نخست در قالب معاونت وزیر در وزارت بهداشت و به دور از هر گونه امکان دخالت، موازی کاری و دست اندازی سازمان غذا و دارو با تصویب یک طرح قانونی محکم و حساب شده در مجلس شورای اسلامی باشیم.

آن وقت ببینیم که نماینده محترم عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جناب آفای دکتر قاضی زاده هاشمی و دیگر اعضای محترم آن در عمل چقدر خواهند توانست برای انجام طرح های بهداشتی با اهداف مشترک بر زمین مانده سازمان دامپزشکی بخشی از آن بودجه عظیم 15 تریلیارد تومانی وزارت بهداشت را که 70 برابر بودجه فعلی سازمان دامپزشکی است برای مبارزه با زئونوزها و حفظ سلامت غذایی که معضل مشترک انسان و دام هستند به سازمان اختصاص دهند و آیا امنیت شغلی و متزلزل دامپزشکان مسئول فنی و دکتران دامپزشک شاغل در دامداری ها و مرغداری ها که خود به خود بهداشت و سلامت انسان را مورو تهدید قرار می دهند، تامین خواهد شد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
3
مسئول اصلی سازمان دامپزشکی یعنی وزیر جهادکشاورزی اصلا چیزی از دامپزشکی سرش نمی شود و بر خلاف دکتر قاضی زاده حتی نمی داند واکسن یعنی چه و معنی CCHF چیست؟

حالا برخی به جای پرداختن به نقاط مثبت که می تواند زمینه جذب بیشتر بودجه و اعتبارات را برای سازمان دامپزشکی در پی داشته باشد به دنبال نقطه ضعف می گردند و بر روی موضوعات کاملا تخصصی که ممکن است بسیاری از دامپزشکان بیسوادی که مدرک خود را از فروشگاه های مدرک فروشی رایج شده در سایه وزارت بی کفایت جهادکشاورزی گرفته اند از آنها بی اطلاع باشند،
انگشت می گذارند.

کمی هم انصاف در قضاوت ها مشکلی ایجاد نمی کند!
همه کاره - هیچ کاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
1
واکسیناسیون دام علیه کریمه کنگو؟! چرا هر کسی به خودش اجازه میده در همه امور اظهار نظر کنه و خودشو صاحبنظر بدونه !
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
1
اقای دکتر یعنی مرزبانی با دامپزشکی باشد؟؟/چشم قربان
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
0
متاسفانه صدا و سیمای کشور اگر بخواهد مشکلات بهداشتی و مخصوصا مشکلات بیماریهای زئونوز رت در برانامه ها بگنجان و به جای بعضی از برنامه های بی مفهوم مردم را با بیماری و بهداشت اشنا کند به دنبال دریافت مبالغ هنگفت از سازمان و...است
ای کاش جهت افزایش فرهنگ بهئتشتی مردم کمی هم رسانه ملی قدم بر می داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
2
سلام آقای دکتر قاضی زاده عزیز
بله شما کاملا درست می فرمائید اما ای کاش زمانیکه تشریف میارید دامپزشکی برای سخنرانی کمی به مشکلات پرسنل توجه فرمائید شما در مقام قانون گذاری خیلی میتوانید به دامپزشکی کمک کنید آقای قاضی زاده در من مسئول یکی از شهرستانها هستم اغلب نیرو ها ی شبکه به تب مالت مبتلا شده اند طی شش ماه گذشته چهار نفر از نیروهای جوان به بروسلوز مبتلا شدن نیروی طرحی با حقوق لیسانس یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق میگیره ایا خبر دارید که نیروهای واکسیناتور هر روز قبل ورود به خانه باید دوش بگیرند وگرنه دخترشون بهشون میگه بابا بوی بد میدی ما هرروز درگیر دادگاه با متخلفین اعم از قصاب مرکز جمع آوری شیر و سایر کارهای نظارتی هستیم یا باید دشنام و فحش بخوریم یا حتی برخورد فیزیکی آیا اطلاع دارید که حقوق من با بیست سال سابقه چهار میلیون پانصد هزار تومان است آیا خبر دارید مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی با دو یا سه میلیون حقوق باید زنگی شان را تامین کنند آیا خبر دارید که نیروهای عملیاتی با پراید به روستا ها و گاوداری‌ها برای سل و بروسلوز میزند و حقوق راننده با خودرو یک میلیون و دویست هزار تومان است آیا حقوق ما با حقوق شما در وزارت بهداشت قابل مقایسه هست آقای قاضی زاده شما در کمیسیون بهداشت هستید اگر دل تان برای بهداشت مردم مرسوله که حتما یقین دارم که شما آدم شریف و متعهدی هستید پس کمک کنید تا دامپزشکی که این همه وظایف دارد با بودجه ای که افزایش میدهید و سهمیه استخدامیکه اختصاص میدهید بتواند از عهده وظایف ش بر بیاد به امید روزهای بهتر برای نیروهای خدوم دامپزشکی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
1
1
برادر عزیزی که به شیواترین بیان،
مشکلات تلخ و دردناک دامپزشکان دولتی را در وزارتخانه جهادکشاوززی که کمترین سنخیت ماهیتی و درک متقابل را با آن ندارند مطرح کردید.

حرف دل موافقان نجات از این وزارت خانه که نه می توان گفت حفظ سرمایه دامی برایش اهمیت دارد و نه درک درستی از برنامه های کنترل و پیشگیری دارد، همین بود.
حرف موافقان الحاق در سطح معاون وزیر به وزارت بهداشت همین است وقتی که 90 درصد کارهای سازمان حکومتی دامپزشکی مربوط به حفظ بهداشت و سلامت انسان است،
چرا به جای قناعت به لقب سربازان گمنام؟؟! سلامت با سربلندی حق خودمان را با توجه به این همه سختی ها و مشقات با الحاق به وزارت بهداشت از ِآن طلب نکنیم؟؟!

ما انصافا برای اهداف وزارت بهداشت بی مزد و مواجب عادلانه کار می کنیم و نمی توانیم از آن حقوق خود را مطالبه کنیم!
فقط به یک دلیل و آن هم قرار نداشتن در مجموعه اداری وزارت بهداشت است!

واقعیت این است که در وزارت جهادکشاورزی یا معاونت ریاست جمهوری سطح حقوق دکتر دامپزشک همین سه چهار میلیون است.
چه بخواهیم قبول کنیم چه نخواهیم!
عباس
|
Germany
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
0
چرا انقد کامنت میزارید عزیزان حیف شما نیست وقتتون رو بزارید بزارید هرجه دله تنگشه بگه اره اصلا تقصیر دامپزشک هاس دلار گرون شده.
حیکم مهر بدرستی جوابشون رو داد.
مرسی
نظر شما
ادامه