کد خبر: ۵۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ‌پیگیر واردات ذرت‌های آلوده به کشور است‌.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «امیر خجسته»‌ در بازدید از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) درباره آخرین وضعیت 140 هزار تن ذرت آلوده که از سال 95 در بندر امام خمینی (ره) رسوب کرده است، اظهار داشت: رسوب 140 هزار تن ذرت آلوده از سال 95 در بندر امام خمینی(ره) سبب اشغال انبارها شده ‌و موضوع در اسرع وقت باید تعیین تکلیف و با عاملان آن برخورد شود.

وی افزود: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع ذرت‌های آلوده است تا مشخص شود که چه کسی آن را وارد کرده و چه افرادی از آن پشتیبانی می‌کنند و شناسایی افراد متخلف را در دستور کار کمیسیون داریم.

خجسته در ادامه تصریح کرد: از دستگاه‌های نظارتی به خصوص دولت می‌خواهیم در ورود کالاهای اساسی مدیریت صحیح داشته باشد تا کالای آلوده وارد کشور نشود.

وی افزود: معدوم کردن 140 هزار تن ذر ت آلوده 700 روز زمان طول می‌کشد و برای خروج آن از منطقه بالای 6200 ماشین سنگین نیاز است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان عزم دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از ورود مواد غذایی آلوده به کشور اظهار داشت: در حال حاضر با نظارت گمرک و با ورود دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون اصل 90 به طور قطعی از آوردن موادغذایی آلوده جلوگیری می‌شود و به هیچ دستگاه یا شرکتی اجازه داده نمی‌شود که بخواهند این عمل را انجام دهد.

به گزارش تسنیم، 140 هزار تن ذرت آلوده از سال 95  در بندر امام خمینی(ره) رسوب کرده است، این کالای آلوده به صورت پراکنده در 12 انبار منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نگهداری می‌شود و به خاطر رعایت نکات بهداشتی امکان دپو کالا در کنار این مواد آلوده امکان‌پذیر نیست. تاکنون جلسات مختلف برای معدوم‌سازی و یا انتقال این کالا به خارج از کشور حاصل نشده است و مسئولان امر به دلیل حساسیت بالا با بایکوت رسانه‌ای در حال رفع رجوع موضوع هستند.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
ظاهرا ورود بموقع و قاطعانه سازمان بازرسی موجب جلوگبری از ترخیص و واردات ذرت های آلوده به کشور شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
1
عامل اصلی تمام این تبهکاری ها و فساد و تهدید بهداشت و سلامت عمومی وزارت ........ جهادکشاوزی است که نه برایش حفظ سرمایه دامی مهم است و نه جان و مال مردم بی خبر و بیگناه!

پیشکسوتان و بزرگان دامپزشکی اعم از دولتی، خصوصی و دانشگاهی بارها پیش از این فریاد بر می آوردند که جای سازمان سلامت محور دامپزشکی،
این وزارتخانه ....... نیست!

ولی هر بار ............... آنان را آماج حملات ناجوانمردانه مانند "ساده لوح"، "مبتلا به عقده پزشک شدن" و "حفظ نشدن سرمایه دامی" در هنگام الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت می کردند!

خدا را شکر که پرده نفاق و تزویر از چهره چپاولگران بیت المال و اموال عمومی کنار زده شد و سیه روی شد هر آن کس که در او غش باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
0
0
تا موقعی که نظام دلالی یارانه وارداتی تحت حمایت وزارت برقرار جهادکشاورزی است، هرگز بساط این گونه فسادها برچیده نخواهد شد!
نظر شما
ادامه