کد خبر: ۵۱۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

بیشتر مرغ های بومی یکی از روستاهای شهرستان زرند در اثر تماس با مرغ های مبتلا به بیماری نیوکاسل فروشنده غیرمجاز تلف شدند. اغلب

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، طی تماس تلفنی و گزارشات مردمی از یکی از روستاهای شهرستان زرند مبنی بر تلف شدن بسیاری از مرغ های بومی این روستا اکیپی از اداره دامپزشکی جهت بررسی موضوع به منطقه اعزام شد که طی بررسی بعمل آمده علت تلف شدن این ماکیان بیماری نیوکاسل تشخیص داده شد.

 «حسن لطفعلی پور» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند ضمن اشاره به معضلات بیماری های تفسی طیور به ویژه بیماری نیوکاسل اظهار داشت: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی با واگیری بالا می باشد که با شیوع آن اگر پرندگان موجود واکسینه نباشند باعث تلفات صد در صدی می گردد.

وی افزود: این بیماری به علت تلفات بالا یکی از بیماری های استراتژیک در طیور صنعتی قلمداد می شود که عدم مدیریت بهداشتی مرغداری می تواند باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر در تولید گوشت مرغ گردد.

وی بابیان این موضوع که بیماری نیوکاسل هیچ مشکلی برای انسان ندارد اعلام کرد: یکی از مخازن و مکان های تکثیر عامل بیماری و آلوده کردن منطقه مرغ های بومی می باشد که روستائیان و همه افرادی که اقدام به نگهداری مرغ بومی، کبوتر، بوقلمون و سایر پرندگان می نمایند باید نسبت به واکسیناسیون آن ها اقدام نموده تا چنین مشکلاتی بوجود نیاید.

وی در پایان از همه همشهریان خواست جهت خرید و نگهداری هر گونه دام زنده به خصوص مرغ بومی از دروه گردان و افرادی که بدون مجوز اقدام به فروش می نمایند پرهیز نموده و جهت معاینات و واکسیناسیون دام ها به مراکز درمانی و واکسیناسیون سطح شهرستان مراجعه نمایند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
یکی از مخازن و مکان های تکثیر عامل بیماری و آلوده کردن منطقه مرغ های بومی می باشد..........
اگر مرغ های بومی مخزن نیوکاسل اند چرا تلفات میدهند؟
عامل بیماری در مخزن که ضایعه ایجاد نمی کنه اگه غیر از این بود نسل هیالوما با آنولاتا برداشته شده بود
نظر شما
ادامه