کد خبر: ۵۱۱۸۳
 

تصمیم مسئولان دو مهدکودک در لایپزیگ برای حذف گوشت خوک از فهرست غذاهای روزانه جنجال‌برانگیز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ابنا، چندی پیش، مسئولان دو مهدکودک در لایپزیگ اعلام کردند که از گوشت خوک در غذای روزانه کودکان استفاده نخواهند کرد.

پدر ۳۷ ساله یکی از کودکان در این باره می‌گوید: دو هفته پیش، مسئولان مهدکودک در نامه‌ای تصمیم خود را برای حذف گوشت خوک اعلام کردند.

در همان زمان، روزنامه بیلد گزارشی مفصل درباره تصمیم مسئولان این دو مهدکودک برای حذف گوشت خوک منتشر کرد. در این گزارش، مسئولان مهدکودک هدف خود را احترام به تنوع فرهنگی و مذهبی کودکان و تغییرات جهانی عنوان کردند. به گفته آنها، این تصمیم برای راحتی دو دختربچه مسلمان گرفته شده است.

اما در ادامه گزارش نشریه بیلد، بسیاری از کارشناسان این تصمیم را اشتباه عنوان کردند.

پس از انتشار این گزارش، هشتگ "گوشت خوک" در توییتر آلمانی ترند شد. همچنین انتقادات و اعتراضات تا جایی پیش رفت که ماشین‌های پلیس برای جلوگیری از درگیری در اطراف این دو مهدکودک ساکن شدند. سخنگوی پلیس نیز اعلام کرد که این عمل برای جلوگیری از خطرات احتمالی انجام شده است.

از سوی دیگر، والدین ۳۰۰ کودک در این دو مهدکودک برخوردهای متقاوتی با تغییر برنامه غذایی داشتند. نشریه بیلد از قول پدر یکی از کودکان نوشته است: من با این تصمیم موافق نیستم و از مدیران مهدکودک شکایت می‌کنم.

این در حالی است که پدر کودک دیگری، این تصمیم را خوب و مفید دانسته است: من فکر می‌کنم که این تصمیم احترام به حقوق همه کودکان است. این مسئله به منزله حذف گوشت خوک از زندگی کودکان غیرمسلمان نیست. آنها می‌توانند در خانه گوشت خوک بخورند.

 

نظر شما
ادامه