کد خبر: ۵۱۱۸۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

وزیر بهداشت از افزایش محدود ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه علوم پزشکی برای پذیرش کنکور ۹۸ خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سعید نمکی» درباره بحث هایی که در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی علوم پزشکی مطرح شده است، گفت: ظرفیت را باید با توجه به تعداد دانشجویان حال حاضر افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور داریم معتقدیم در آینده با این آهنگ رشد نکته ای به عنوان کمبود پزشک نخواهیم داشت؛ ضمن اینکه باید نیروهای خود را درست توزیع کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: مع الوصف ما در وزارت بهداشت یک درصدی را نسبت به سال قبل افزایش داده ایم.

وی گفت: این افزایش ظرفیت برحسب نیازهایی که در استان ها داریم و به شکل پذیرش بومی صورت گرفته است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
4
وزارت بهداشت اجازه قدرت نمائی و جولان مافیای قدرت و ثروت را نمیدهد و به سختی جلوی هر گونه افزایش ظرفیت دانشجو را میگیرد قابل توجه مخالفین الحاق به وزارت بهداشت تنها یک درصد افزایش ظرفیت در گروه پزشکی در برابر این همه کشمکش در مجلس و وزارت بهداشت ! مقایسه کنید با دامپزشکی که دانشکده ها با ظرفیت نجومی عین قارچ از هر دهکده ای بیرون میآیند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اتفاقا پزشکان که راس مافیا و ثروت هستند اجازه بیشتر شدن سهمیه را نمیدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
ایشان اشاره ای به نتیجه طرح دو برابر شدن ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی که به مجلس ارائه شده نکردند . ایشان نظر خود را در باب عدم نیاز به افزایش ظرفیت فرمودند و اینکه خود وزارت خانه راسا" یک درصد به ظرفیت افزوده که باید دید این یک درصد معادل چند نفر میشود !!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
3
معلوم نشد بالاخره مخالفان چه می گویند:

اگر پذیرش دانشجوی پزشکی زیاد شد بلافاصله می گویند دیدید که وزارت بهدلشت هم کاری نتوانست بکند؟؟!

و اگر وزارت بهداشت همانند این 40 سال گذشته با اقتدار تمام توانست جلوی پذیرش بیش از حد را بگیرد، باز هم می گویند دیدید که مافیای ثروت و قدرت پزشکان نگذاشت؟؟!

آنها ............. یادشان رفته است که تا قبل از تشکیل وزارت بهداشت در بسیاری از نقاط کشور به دلیل کمبود پزشک ایرانی، از پزشکان بیسواد وارداتی خارجی استفاده می شد و هم اکنون تعداد زیادی مطب پزشک عمومی می بینیم که پرنده در آنها پر نمی زند؟؟!

.................. رانت خواران دلال واردکننده 140 هزار تن ذرت کپک زده با چراغ سبز وزارت جهادکشاورزی قرار دارد و فقط 700 روز با صرف هزینه های سنگین با به کارگیری چند هزار کامیون طول می کشد تا انبارهای بندر را از این مواد مسموم برای امحا خالی کنند، فقط و فقط تداوم سایه پربرکت؟؟! ............. وزارت حهادکشاورزی برایشان مهم است
و آوردن این بهانه های به اصطلاح بنی اسرائیلی و ضد و نقیض هم وسیله ای ......... دیگر برای حفظ این ................. و در حقیقت حفظ .................... خود است!

برای آنها اصلا اهمیت ندارد که کیفیت دکتر دامپزشک و پزشک تا چقدر برای حفظ سلامت و جان و مال مردم تاثیرگذار است و فقط به کمیت بیشتر به عنوان وسیله ای برای درآمد بیشتر نگاه می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
3
دیدین وزارت بهداشت اجازه افزایش ظرفیت و بی اعتباری رشته هاشون رو نمیده ، نه مثه اساتید ما که برای شوآف ۴تا مقاله درپیت و روسای ادارات ما که برای داشتن لقب دکتر بین همکارانشون تیشه به ریشه دامپزشکی و زندگی و آینده خودشون و کلی جوون زدن و میزنن ...
ناشناس
|
Australia
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
2
چه پزشکی ظرفیتش زیاد بشه چه همین ظرفیت بمونه برنده است به محض اجرا طرح پزشک خانواده ما کبود کار در پزشکی نخواهیم داشت دامپزشکی بدبخت..که برای صد نفر در سال کار نیست..کاهش جمعیت دامی، افزایش خشکسالی، مرغداری های ورشکسته،..دامپزشکی در اینده هیچ کاری نداره
نظر شما
ادامه