کد خبر: ۵۱۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم از ناموفق بودن عمل لقاح مصنوعی بر روی دلبر و کوشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایمان معماریان» دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم درباره علت ناموفق بودن عمل لقاح مصنوعی یوزپلنگ‌های پارک پردیسان (دلبر و کوشکی) اظهار کرد: تاکنون عمل لقاح مصنوعی بر روی یوزپلنگ‌ها در دنیا موفق نبوده است.

او با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف برای بارداری دلبر و کوشکی در ایران افزود: شانس بارداری یوزپلنگ‌ها با لقاح مصنوعی بسیار کم است.

دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌دانستیم که شانس لقاح طبیعی در یوزپلنگ‌ها بیشتر است، اما به دلیل مشکلات پیش آمده برای دلبر، این موضوع اتفاق نیفتاد و خصوصیات اسپرمی کوشکی نیز روز به روز کمتر شد.

معماریان تصریح کرد: برای احیای گونه با ارزشی مانند یوزپلنگ باید از هر روشی استفاده می‌کردیم و با اینکه شانس لقاح مصنوعی بسیار کم بود، اما تلاشمان را کردیم.

او بیان کرد: تا زمانی که آسیب جسمی جدی به یوزپلنگ‌ها نمی‌رسد، باید با کمک بهترین متخصصان دنیا از روش‌های نوین برای بارداری این گونه از حیات وحش استفاده کنیم.

دامپزشک و مدیر باغ وحش ارم گفت: برای باردار شدن ایران (دیگر یوزپلنگ ماده) تا حد ممکن از روش جفت گیری طبیعی استفاده می‌کنیم و پس از آن به لقاح مصنوعی غیر تهاجمی و تهاجمی و سایر روش‌هایی که شانس بارداری را کم می‌کنند، روی می‌آوریم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
1
2
...................... اگر این آقایان میدانستند پروژه در هیچ کجا جواب نداده چرا اینقدر اصرار بر این پروژه پر هزینه داشتند ؟
نظر شما
ادامه