کد خبر: ۵۱۲۰۲

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی دو کانون تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: این دو کانون در منطقه عشایری گلوگرد بروجن بودند که سم‌پاشی و اقدامات بهداشتی برای اصطبل‌ها و محل‌های نگهداری دام انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سید راشد جزایری» اظهار کرد: تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو(CCHF)  یک بیماری تب‌دار حاد و خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که توسط کنه منتقل می‌شود.

وی از شناسایی دو کانون تب کریمه کنگو  در استان خبر داد و افزود: این دو کانون در منطقه عشایری گلوگرد بروجن بودند که سم‌پاشی و اقدامات بهداشتی برای اصطبل‌ها و محل‌های نگهداری دام انجام شده است.

جزایری گفت: یک مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو از این مناطق شناسایی شد که این فرد در بیمارستان بستری و نتایج آزمایشات به تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال، جواب آزمایشات مثبت بود که در این راستا اقدامات پیشگیرانه انجام شد، همچنین آزمایشاتی از اطرافیان و کسانی که با فرد ارتباط داشتند گرفته و با انجام اقدامات پیشگیرانه فرد از بیمارستان مرخص شد.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو، تصریح کرد: چنانچه مردم با ذبح دام غیر نظارتی و بهداشتی مواجه شدند موارد را به مرکز بهداشت گزارش دهند، زیرا این بیماری داروی پیشگیرانه دارد، در صورتی که اقدامات پیشگیرانه سریعا انجام نشود فرصت طلایی برای افراد از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه هماهنگی با دامپزشکی استان تشکیل و از مردم درخواست شده برای ذبح در عید قربان دام را به کشتارگاه منتقل کنند.

 
نظر شما
ادامه