کد خبر: ۵۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه کانونهای بیماری تب برفکی در یکماه گذشته شدت یافت، گفت: هم اکنون تعداد کانون های این بیماری محدود شده است.
دکتر سید محسن دستور در خصوص بیماری تب برفکی و تعداد کانونهای این بیماری گفت: کشور ما در معرض قاچاق دام زنده قرار دارد ؛بنابراین احتمال برخی بیماریهای غیربومی که نسبت به واکسنها واکنش نشان دهند وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری واکسن حرف اول را نمی زند، افزود: نمی توان با مقاومت یک بیماری در مقابل واکسن، آن بیماری را نوع جدید دانست بلکه ممکن است تنها برخی از ویژگی های آن تغییر کرده باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اجرای واکسیناسیون فاز سوم برای مبارزه با بیمای تب برفکی، اظهار داشت: بیماری تب برفکی در مدت یک ماه و نیم گذشته شدت یافته بود اما هم اکنون به شرایط معمولی بازگشته است.

دستور افزود: بروز ویژگی های جدید را در بیماری تب برفکی رد نمی کنم اما کانون جدید و یا بیماری جدیدی وجود ندارد.

سویه جدید بیماری تب برفکی که با ورود دام زنده، به کشور وارد شده است تاکنون خسارات زیادی را به دامداری ها وارد کرده است و از آنجایی که این سوی جدید بیماری غیر بومی محسوب می شود تابه حال پیشگیری جدی برای آن انجام نگرفته است.

در همین حال، باوجود عدم ارایه مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی اما همچنان دام زنده به صورت قاچاق از مرزهای شرقی به کشور وارد می شود.
 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک منتقد مدیریت مدیران سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
آقای دکتر دستور توضیح بدهند
1) ...... دامهای وارداتی از مبدا کشور گرجستان تهیه و ارائه شده توسط اداره کل دامپزشکی استان تهران که دارای علائم تیپیک تب برفکی بودند و با مجوز سازمان از کشور گرجستان آمده بودند را چگونه توجیه می کنند
2) واردات دام زنده از مبدا کشور ارمنستان که یکی از کشورهای آلوده به تب برفکی می باشد را که با مجوز سازمان وارد می شود را چگونه توجیه می کنند
3) آقای دکتر دستور صدور و حمل لاشه گوسفندی از مبادی کشورهای آلوده را چگونه توجیه می کنند
..........................................
دامپزشك شاغل در سازمان
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
آقاي دكتر دستور بهتر است پاسخ قانع كننده اي براي ادامه واردات دام زنده بدهند اينكه مجوزها از قبل بوده مفهوم علمي نداشته و مغاير شرح وظايف قانوني سازمان است اوضاع دامداريها روز بروز بدتر شده است
نظر شما
ادامه