کد خبر: ۵۱۲۲۵


نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس نقش فرهنگ‌سازی در کاهش حیوان آزاری ها را موثرتر از ابطال گواهینامه رانندگان حیوان آزار دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمد وحدتی» در واکنش به اظهارات «سرهنگ عین الله جهانی»، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا مبنی بر ابطال گواهینامه رانندگان حیوان آزار، گفت: هر چند رفع خلاء‌های قانونی و چنین اقداماتی در کاهش حیوان آزاری ها موثر است اما به طور قطع فرهنگ‌سازی می‌تواند راهکار موثرتری باشد.

اقدامات سلبی در پیشگیری از حیوان‌آزاری کارساز نیست

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه پلیس به موضوع حیوان‌آزاری ها واکنش نشان داده اتفاق میمون و مبارکی است اما به طور قطع اقدامات سلبی در پیشگیری از حیوان‌آزاری کارساز نیست و احتمال می رود عاملان حیوان‌آزاری جری‌تر شوند.

وی با تاکید بر اینکه حیوان‌آزاری باید جرم‌انگاری شود، افزود: مردم باید بدانند که حیوانات مانند انسان‌ها حق حیات داشته و باید به حقوق آنها احترام بگذارند و نباید حقوق‌شان نادیده گرفته شود.

وی یادآور شد: مجازات عاملان حیوان‌آزاری باید تشدید شود البته این معضل تنها با جرم‌انگاری و تصویب قانون رفع نمی‌شود و رفع خلاء‌های قانونی باید در کنار فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

دولت و قوه قضائیه لایحه مقابله با حیوان‌آزاری را به مجلس ارائه کنند

وحدتی هلان از دولت و قوه قضائیه خواستار ارائه لایحه مقابله با حیوان‌آزاری به مجلس شد و گفت: انتظار می رود این لایحه سریع‌تر به مجلس ارائه شود و همچنین نیاز است رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما فرهنگ سازی‌ مناسبی را برای کاهش حیوان‌آزاری داشته باشند.



نظر شما
ادامه