کد خبر: ۵۱۲۳۶
تعداد نظرات: ۶ نظر


رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که براساس آن در حوزه نهاده‌های دامی، کارشناسان ما به طور کامل در تمامی مبادی ورودی کشور این محموله‌ها را پیش از ورود مورد بررسی قرار می‌دهند و آنها را شناسنامه‌دار می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «نیره پیروزبخت» در خصوص واردات ذرت‌های آلوده گفت:بحث سلامت برای ما بسیار مهم است حال چه مستقیم با سلامت مردم در ارتباط باشد مانند واحدهای تولیدکننده مواد غذایی و یا به صورت غیرمستقیم مانند خوراک دام، بنابراین ما در این حوزه هیچ تعارفی نداریم و هر شخص یا نهادی که واردکننده یا تولیدکننده محصولاتی خارج از ضوابط سازمان استاندارد باشد با آن برخورد می‌کنیم و در صورت لزوم آن را رسانه‌ای نیز خواهیم کرد.

وی در خصوص ذرت‌های آلوده و ورود آن به کشور گفت: در بحث ذرت آلوده یک محموله ۱۳۰ هزار تنی توسط بخش خصوصی به کشور وارد شد که مطابق ضوابط، گمرک از ما خواست که سلامت آن را تائید کنیم. با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، آلودگی این ذرت‌ها بسیار بالا اعلام شد و ما به گمرک اعلام کردیم که این محموله نباید تحت هیچ عنوانی وارد بازار کشور شود. همزمان برخی افراد سعی کردند با اعمال نفوذ و فشار به روش‌های مختلف گزارش ما را بی‌اهمیت جلوه دهند، مثلا یکی از روش‌ها بدین صورت بود که می‌گفتند ما در این حوزه کمبود داریم و یا تحریم هستیم، پس اجازه دهید بخشی از آن به مصارف حیوانی برسد. اما ما زیر بار نرفتیم زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است، ما ۳ سال ایستادگی کردیم تا نگذاریم این اتفاق صورت بگیرد.

پیروزبخت با اشاره با برنامه‌های سازمان برای پیشگیری از تکرار این تخلفات گفت: ما تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که مطابق آن در حوزه نهاده‌های دامی، کارشناسان ما به طور کامل در تمامی مبادی ورودی کشور این محموله‌ها را پیش از ورود مورد بررسی قرار می‌دهند و آنها را شناسنامه‌دار می‌کنند. به‌ طوری‌که اکنون با مراجعه به هر واحدی که این مواد را مصرف می‌کند، می‌توان دانست که این محموله از کدام کشور، کدام مرز و توسط چه کسی و در چه تاریخی وارد کشور شده است، از همین روی اکنون تمام نهاده‌های دامی کشور قابل رهگیری هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص برخی کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی که تا پیش از این از قطعات کره‌ای استفاده می‌کردند اما اکنون با تغییر نام از قطعات چینی استفاده می‌کنند گفت: متاسفانه یک تفکر اشتباهی در جامعه ما جا افتاده است مبنی بر اینکه قطعات دومین کشور قدرتمند اقتصاد دنیا کیفیت خوبی ندارد. در حالیکه اکنون بسیاری از برندهای دنیا از جمله برندهای آمریکایی در چین کارخانه تولیدی دارند و این کشور استانداردهای خوبی در بسیاری از تولیدات خود دارد. در بحث داخلی نیز تولیدات ما از کیفیت خوبی برخوردار هستند و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: برای ما فرق نمی‌کند که قطعات از کجا وارد می‌شوند فقط باید استانداردهای ما را رعایت کنند. یکی از همین شرکت‌ها، با اینکه آن زمان قطعات از کره وارد می‌کرد اما ۳ سال مدام با کارشناسان ما بر سر گرفتن استاندارد برای برخی از تولیدات خود بحث و جدل داشت تا سرانجام توانست نظر مثبت کارشناسان سازمان استاندارد را بگیرد. اکنون هم وضعیت همین‌طور است و مطمئن باشید هر قطعه از لوازم خانگی که در کشور ما تولید می‌شود باید بهترین کیفیت را داشته باشد و ما در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
1
4
شک ندارم سپردن مسئولیت اداری به بانوان متخصص ایرانی دزدی و رانت خواری و فساد را به ۲۰ درصد فعلی کاهش خواهد داد اما افسوس که قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
1
3
سالهاست که بزرگان و پبشکسوتان فریاد می زنند که برای وزارت جهادکشاورزی نه حفظ سرمابه دامی اهمیت دارد و نه بهداشت و سلامت جامعه.

خدا را شکر که مقاومت این شیرزن توانست جلوی ............... که منجر به کاهش تولیدات دامی و ضرر و زیان تولیدکنندگان کشور به علت ایجاد ضعف ایمنی و نارسایی کبدی و دیگر اعضای بدن دام و طیور می شود بگیرد.

همچنین تنها عامل اساسی که در ابن ابستادگی موثر بود بحث بهداشت واحد One Health است!!!

زیرا وقتی کارشناسان کنترل بهداشتی متوجه شدند که مصرف این مواد مسموم کپک زده برای سلامت انسان بسیار خطرناک است،
هر چه ماموران وزارت جهادکشاورزی فشار آوردند و درخواست آزمایش مجدد را تا 2000 بار؟؟! با زیر سوال بردن آزمایش ها داشتند، در مقابل آنها مردانه مقاومت کردند.

نگاه کنید که عوامل جهادکشاورزی تاکید می کردند اشکالی ندارد که ذرت کپک زده را به دامها بدهند؟؟؟
...............

به همین دلیل است که بزرگان و پیشکسوتان دامپزشکی شدیدا معتقدند که در شرایط کشوری مثل ایران تنها راه نجات هم زمان سرمایه دامی و سلامت مردم، حرکت و تاکید از کانال بهداشت واحد One Health به دلیل دو سویه، متقابل و تنگاتنگ آنها با یکدیگر است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
3
2
بانوی محترم کارشناسان شما برای دیدن محموله غلات وارداتی اهم از خوراکی یا دامی روی کشتی حضور پیدا نمی کنند ،وبعداز تخلیه و اظهار گمرکی برای نمونه برداری تشریف می آورد ، البته قوانین شما اینگونه نوشته شده است و تمام مسولیت بازدید ارگانولپتیکی محموله قبل از تخلیه با کارشناسان دامپزشکی می باشد ، واضع بگم کنترل هرگونه خیس شدگی یا گپک زدگی نهاده داخل کشتی قبل از تخلیه با کارشناس دامپزشکی در بنادر کل کشور می باشد ، حالا شما شدین همکاره عجب!!!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
3
1
وقتی کارشناس دامپزشک را وزارت رانت پرور حهادکشاورزی که برایش به خطر افتادن سلامت مردم کمترین اهمیتی ندارد، به هیچ می انگارد، مسلما پای دیگران این وسط کشیده می شود!

در ضمن جناب عالی که مدعی هستید دکتر دامپزشک ناظر فنی بهداشتی هستید چرا به وظیفه تان که افشای فساد و خیانت این دلالان جنایت کار واردکننده ذرت خطرناک و مسموم کپک زده با ارز یارانه ای 4200 تومانی تحت حمایت وزارت جهادکشاورزی است، عمل نکرده اید و آن وقت اظهار تعجب هم می کنید؟؟؟!!
طراوتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
1
3
خانم مهندس پیروز باشید مایه مباهاتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
ایشان در قسمتی می گویند " پس اجازه دهید بخشی از آن به مصارف حیوانی برسد." مگر تمام ذرت وارداتی برای دام نبوده است! نکنه...
نظر شما
ادامه