کد خبر: ۵۱۲۴۴


رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس آخرین آمار حدود ۶۰ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حدود ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت حدود ۶۰ نفر از هموطنان شرق، غرب و شمال کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حدود ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته موفق به مهار بیماری تب کریمه کنگو در کشور شدیم، افزود: با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو به افراد توصیه می‌شود که از کشتار دام در منازل خود اجتناب کنند چرا که بیماری مشترک دام و انسان نظیر تب مالت و تب کریمه کنگو نتیجه رفتار انسان هاست.

رفیعی پور با اشاره به اینکه کشتار دام در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها تاثیر بسزایی در کنترل بیماری داشت، بیان کرد: این در حالی است که با کشتار حجم وسیع دام در این روز خارج از کشتارگاه و قربانگاه ها، احتمال طغیانی شدن بیماری مشترک دام و انسان نظیر تب کریمه کنگو دور از انتظار نبود.

رئیس سازمان دامپزشکی در توصیه‌ای به دامداران گفت: افرادی که شغل آن‌ها در ارتباط با دام است، باید دقت کنند تا با کنه مواجه نشوند چرا که امکان گزش و انتقال ویروس در محیط وجود دارد، ضمن آنکه دامداران همواره نسبت به سم پاشی اسطبل‌های خود اقدام کنند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه با خرید دام و گوشت از مراکز مجاز جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو نیست، اظهار کرد: برخی رفتار‌های پرخطر مبنی بر خرید گوشت از مراکز غیر مجاز زمینه را برای بروز بیماری در کشور فراهم می‌کند.

او در پایان تصریح کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم.



نظر شما
ادامه