کد خبر: ۵۱۲۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر


معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در امر پیشگیری از بیماری نیوکاسل به زودی طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی را با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت عملیاتی می کنیم.

در حال حاضر 4.6 میلیارد دز واکسن نیوکاسل در کشور مصرف می شود که با برنامه ریزیهایی در صدد پایین آوردن میزان دوز مصرفی واکسن طیور هستیم به طوریکه واکسن نسل  3 نو ترکیب نیوکاسل را  در 12نقطه کشور آزمایش کردیم که نتایج خوبی از آن بدست آمد.

دکتر ماکنعلی گفت: در خصوص مواد غذایی با منشاء دامی به تازگی تفاهم نامه ای مشترک با وزارت بهداشت منعقد شده است و طی آن تنها اجازه مصرف مرغ با سایز خاص به رستورانها داده خواهد شد.

وی افزود: sop سیل دربهمن ماه 1397 به کلیه استانها ابلاغ شد که با وجود سیل اخیر در کشور خوشبختانه بیماریهای مرتبط با سیل را نداشتیم که در نوع خودش بی نظیر بود. با تشکیل تیم های واکنش سریع دامپزشکی بسیار کمک کننده بود در حادثه سیل 93 تیم درکشور داریم باتجهیزات کامل وآمادگی برای کمک رسانی به کشور هستند.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: عملکرد دامپزشکی استان گلستان در امر مبارزه با بماریهای میگو در سایت میگوی گمیشان مطلوب بود و البته درسال آتی برنامه کلاسیک سیستم ایمنی مخصوص سایت میگو گمیشان خواهیم داشت که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه با سایر سایت های میگوی کشور متفاوت است.

دکتر ماکنعلی با اعلام واردات دام زنده از برخی از کشورها گفت: درمورد واردات دام زنده نیز پروتکل بهداشتی با کشور قزاقستان داریم و دام زنده را از مرز زمینی و ریلی وارد می کنیم و پس از طی مراحل قرنطینه  در کشتارگاه صنعتی استان کشتار می شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کاوه عابدپور
|
United States of America
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
با سلام.ظاهرا بر طبق مصوبه ی هیئت وزیران ،نقل و انتقال دام عشایر با دفترچه و کارت هوشمند انجام خواهد شد.این خبر را قائم مقام سازمان امور عشایری اعلام کرده اند.جایگاه سازمان دامپزشکی در این خصوص کجاست؟آیا نمیتوان طی تفاهم نامه یا هر بند قانونی ی دیگری سازمان دامپزشکی را که وظیفه ی خطیر مبارزه با بیماریهای دامی را دارد ،در اینگونه موارد وارد نمود.از جمله صدور دفترچه یا کارت هوشمند نقل و انتقال توسط سازمان دامپزشکی و منضم و منوط بر واکسیناسیون دامها علیه بیماریهای استراتژیک و خطرناک و مسری توسط این سازمان باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
آقای دکتر ماکنعلی میفرمایند که عملکرد دامپزشکی گلستان درمبارزه بابیماری میگو مطلوب بوده است . اگر جنین باشد پس چرا بیماری لکه سفید میگو در سایت گمیشان شیوع پیدا کرد وکلی تلفات گرفت لازم است کمی واقعیت هارا هم باید دید وگفت اگر چه واقعیت هارا ازمن وهرکس دیگری بهتر میدانید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
یه طرخ ....... و غلط بیت المال رو دور میربزید
و کارمند بیچاره رو خسته
نظر شما
ادامه