کد خبر: ۵۱۲۴۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئيس شبکه دامپزشکی شهر تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مجید محمدیان» افزود: در مجموع فضای حاکم بر شهر تهران در روز عید قربان، رضایت‌بخش بود. از ۲ ماه پیش برنامه‌ریزی‌‌های مختلف برای اینکه این طرح ملی را به بهترین نحو انجام دهیم انجام شد...


حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:در مجموع فضای حاکم بر شهر تهران در روز عید قربان، رضایت‌بخش بود. این را رئيس شبکه دامپزشکی شهر تهران بعد از اجرای طرح نظارت بهداشتی بر جایگاه‌های عرضه دام به حکیم مهر‌ می‌گوید. به گفته «دکتر مجید محمدیان» از ۲ ماه پیش برنامه‌ریزی‌‌های مختلف برای اینکه این طرح ملی به بهترین نحو انجام گیرد، صورت گرفته بود و البته تعیین قیمت و تامین دام در این روز، بر عهده دامپزشکی نبود.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز دامپزشکی جنوب تهران خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ «یکی از مصوبات شورای کشاورزی فرمانداری تهران تفکیک دامپزشکی شهر تهران به ۴ مرکز شمال، جنوب، شرق و غرب بود تا امور تسهیل و سطح کیفی و کمی نظارت‌های حاکمیتی ارتقا یابد.»

حکیم مهر:‌ اقدامات اداره دامپزشکی شهر تهران برای عید قربان چه بود؟

از ۲ ماه پیش برنامه‌ریزی‌‌های مختلف برای اینکه این طرح ملی را به بهترین نحو انجام دهیم انجام شد. هماهنگی‌ها با سازمان میادین شهرداری تهران، نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی و ... صورت گرفت تا روز عرفه و روز عید قربان بهترین خدمات در سطح شهر تهران ارائه شود.

حکیم مهر: چه تعداد جایگاه در نظر گرفته شده بود؟

حدود ۴۰ جایگاه تدارک دیده شد که ۲۴ جایگاه مربوط به سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و مابقی متعلق به بهزیستی، کمیته امداد، خیریه‌ها و... بود. در این ۴۰ جایگاه، ۱۵۶ نفر دامپزشک و کارشناس مستقر کردیم تا کار نظارت بهداشت قرنطینه‌ای را انجام دهند. ۴۰ نفر هم ناظر شرعی برای نظارت روی شرعیت ذبح مستقر شدند.

حکیم مهر:‌ حجم عملیات امسال در قیاس با سال گذشته چه تفاوت‌هایی داشت؟

سال گذشته عملیات بازرسی قبل از کشتار روی ۲۵ هزار راس دام زنده انجام و این تعداد دام پلاک‌کوبی شده و اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای روی آنها انجام شد. از این ۲۵ هزار راس، ۱۲ هزار راس وارد خط کشتار شد و معاینه‌ها و بازرسی‌های حین کشتار روی آنها انجام شد تا هم دام زنده سالم و هم لاشه استحصالی سالم به دست مردم برسد.

امسال هم کار ما از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر روز عرفه آغاز شد و اکیپ‌های ثابت، سیار و ستادی ما در ۴۰ جایگاه‌ حضور پیدا کردند تا مباحث نظارتی را انجام دهند. در روزعید قربان نیز از ساعت ۶ صبح تا ۳ بعد از ظهر عوامل ما حضور برای نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای حاضر شدند و طی بازدیدی که رئیس سازمان، مدیر کل استان و سایر همراهان از ۳ جایگاه انجام دادند، رضایت خاطر حاصل شد.

میدان کتاب سعادت‌آباد جزء جایگاه‌های خوب ما در شمال تهران است. بازدید بعدی از شیرخوارگاه آمنه بود که یک محل دائمی بوده و در تمام طول سال فعال است. جایگاه سوم در منطقه حکیمیه تهران بود که آن هم جزء جایگاه‌های ثابت شهرداری است. در مجموع ارزیابی‌ها بسیار خوب و نظارت‌هایی که همکاران بنده انجام دادند، قابل قبول بود. اقدامات بهداشتی قرنطینه که باید مهیا می‌شد، وجود داشت. ریاست سازمان و مدیر کل هم از این جایگاه‌ها و نحوه کار و فعالیت آنها رضایت داشتند.

حکیم مهر:‌ اما گویا در مورد قیمت‌ دام، تعداد دام و استقبال مردم، مشکلاتی وجود داشت.

متولی این موارد، بخش عشایری، پشتیبانی جهاد و خود سازمان میادین هستند که باید دام را تامین و قیمت آن را مصوب کنند. دامپزشکی فقط بحث نظارت‌های بهداشتی و قرنطیه‌ای را انجام می‌دهد. اما در مجموع فضا مناسب بود. نیروهای ما در قالب ۱۰ اکیپ از تمام جایگاه‌ها بازدید و حضور و غیاب عوامل بهداشتی در محل و نحوه فعالیت آنها را رصد کردند. توصیه‌هایی هم که باید به مردم می‌شد، صورت گرفت.

حکیم مهر:‌ در خبرها شنیدیم که چند روز پیش مرکز دامپزشکی جنوب تهران را راه‌اندازی کردید.

بله. یکی از مصوبات شورای کشاورزی فرمانداری تهران تفکیک دامپزشکی شهر تهران به ۴ مرکز شمال، جنوب، شرق و غرب بود تا امور تسهیل و سطح کیفی و کمی نظارت‌های حاکمیتی ارتقا یابد. مرکز دامپزشکی شرق تهران در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته افتتاح شد. مکان و نیروهای آن تامین و اکیپ‌ها مستقر شدند. خودرو هم دارند و ۵ منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهند. با راه‌اندازی این مرکز، تعداد و کیفیت بازدید‌های ما بیشتر شده است. طی چند روز گذشته نیز مرکز دامپزشکی جنوب تهران را راه‌انداختیم که با ۷ منطقه، بیشترین مناطق را تحت پوشش خود گرفت. با تامین نیرو و خودرو برای این مرکز هم تلاش خواهیم کرد تا نظارت‌های حاکمیتی ما افزایش یافته و تضمین بیشتری برای سلامت فراورده‌های خام دامی که مردم مصرف می‌کنند، به وجود آید.

راه‌اندازی مرکز شمال تهران نیز در دست اقدام است که قرار است با پوشش ۳ منطقه، کار خود را آغاز کند. غرب تهران هم که با ۵ منطقه وجود دارد. البته تمام این مراکز تحت مرکزیت دامپزشکی شهر تهران هستند و ما انتظار داریم که با استقرار این نیروها در مراکز، کیفیت بازدیدها و کمیت آنها بیشتر شود.

حکیم مهر:‌ جلسه اخیر شما با دادستانی چه نتیجه‌ای به دنبال داشت؟

جلسه سه جانبه معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی تهران بزرگ و دامپزشکی بود که به خاطر تعامل بیشتر بین ۳ دستگاه و همکاری تمام یگان‌های انتظامی با دامپزشکی شهر تهران برگزار شد. در جلسه مذکور مصوب و مقرر شد که تمام کلانتری‌ها که تحت پوشش پلیس پیشگیری هستند و پلیس پیشگیری نیز تحت پوشش معاون هماهنگ کننده ناجا قرار دارد، همکاری کاملی را به صورت شبانه روزی با دامپزشکی شهر تهران داشته باشند. در واقع دستگاه قضایی و ناجا اهرم‌های دامپزشکی هستند که اگر وجود نداشته باشند و ارتباطات برقرار نباشد، کار دامپزکشی ابتر می‌ماند. جاهایی که نیاز به دستور قضایی وجود دارد و جاهایی که باید عوامل انتظامی تامین امنیت جانی پرسنل را انجام دهند، اگر نباشند کارها به سختی انجام می‌شود. با این تفاهم‌نامه، بهترین تعاملات بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با دامپزشکی شهر تهران وجود دارد. همچنین برای ارتقای سطح کیفی کارها به‌دنبال تعامل با مجموعه فرمانداری شهر تهران و معاونین فرماندار هستیم تا تعاملات سیاسی بیشتری برقرار کنیم.

حکیم مهر:‌ به‌عنوان حرف آخر...

از کارهای دیگری که از سوی اداره دامپزشکی شهر تهران انجام گرفته، بحث برخورد با عرضه کنندگان گوشت گرم است که دوره پیش‌سرد را طی نکردند. در این طرح‌ها با واحدهای عرضه‌ مناطق جنوبی تهران که گوشت گرم خریداری و نگهداری می‌کنند و به مردم می‌فروشند، برخوردکردیم که مواردی از آنها به پلمپ منجر شده است. مثلا به مدت ۱۲ روز پلمپ شده و به دستگاه قضایی ارجاع داده شده و پرونده‌های آنان و محموله‌های آنان ضبط شده است. این طرح باید از مبداء و کشتارگاه‌های دام پیگیری شود.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.



انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
2
این طرحها شامل خ شهرستانی هم می شود یا استثنائاتی وجود دارد؟
موید باشند
ناشناس
|
India
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
4
با این حساب بچه های بالا بجای سرکوچه،ته کوچه هستند.پس به همین خاطر است که تکلیف افرادی که غیرقانونی وارد طرح شده اند و بدون آزمون استخدام شده اند (صد البته در هر آزمونی مردود می شوند) نامعلوم است.
امیدواریم آقای دکتر محمدیان این قانون گریزان را سریعا تحویل مراجع قضایی دهند و‌ خواهند داد انشاله
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
2
0
به اين ميگن اقتدار،يكي پيدا شد كه يك حركت قشنگ براي جامعه دامپزشكي ايجاد كرد،تشكر از رئيس اداره دامپزشكي شهر تهران كه اين اقتدار ايجاد كرده،اميدوارم همه ياد بگيرن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
دوستاني كه بالا پيام گذاشتن(طرح-شهرستاني)انگار همه جا هستن،هر جا ميبيني وجود دارن،معلوم خيلي گرفتارن،خبر چي گفته دوستان چي نظر ميزارن،يك خورده با دقت بخونيد متن خبر بعد نظر مرتبط بزاريد،اگه درك خبر براتون سخته خوب نظر هم نزاريد،خيلي اينجوري بد،يك بنده خدايي پيدا شده ٤ تا كار مثبت داره انجام ميده،اقاي دكترمحمديان متشكر أز جرأت و مديريت خوبتون
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
أي كاش ميشد جلوي كار مسئول فني بهداشتي در يكي أز شهرستانهاي ............ گرفت كه سر كار نميره وقتي هم ميره ساعت ١١ يك سر ميزنه بعدش ميره خونه،در صورتي كه حقوق كه ميگيره بابت ٨ ساعت كاري،اداره دامپزشكي اون شهرستان هم كوتاه مياد جلوش،چون با رئيس اونجا دوست،وقتي أز جايي ميخوان برن بازديد أز شبكه بهش خبر ميدن و طرف سريع ميره سر كارش،كاش ميشد اينجور مسئول فني هايي كه وجدان كاري ندارن دامپزشكي ميفرستاد دستگاه قضائي
حيف كه انجام نميشه اين
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
از شنبه قرار است ساعت ۱۲ برود و ساعت ۱۲:۳۰ بیاید خونه. ...............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
۵/۵ حقوق می گیرد و کلی گزارش خدمت دارد در حالیکه مسوول فنی است.با رانت وارد مجموعه نشده است.یکی از کشتارگاههای شهر ری را ایشان برای ابد بست و مسوولان فنی اش که از بغل ریپک و دیفراست درآمد نجومی داشتند خانه نشین شدند.انشاله در وقت مناسب تک تک این اوباش بهداشتی منهدم خواهند شد.هل من مبارز
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
2
معلوم است ۵۰۰ تن گزارش معدومی همان مسوول فنی در شهر ری و ایضا سایر گزارشات اوباش بهداشتی ضربه اساسی به اسپانسرها داشته است.یکی از گزارشات همان مسوول فنی در سال ۸۸ علیه همان متخلف بزرگ در خ شهرستانی است.اسم مشهوری دارد.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
ملاحظه می شود که وقتی بعد اصلی سازمان حکومتی دامپزشکی یعنی بهداشت واحد مطرح می شود چگونه سرپرست جرائم پزشکی و نیروی انتظامی به طور شبانه روزی پای کار می آیند و از دامپزشکی پشتیبانی همه جانبه و افتخارآفرین می کنند!!!

بدیهی است که بر طبق مفهوم زیبای بهداشت واحد One Health با این رویکرد، خود به خود و به طور هم زمان منافع تولیدکنندگان و مصالح سرمایه دامی هم حفظ خواهد شد!

البته تنها کسانی که متضرر می شوند فقط رانت خواران و سوء استفاده چیان در سایه وزارت رانت پرور و بیگانه با بهداشت و سلامت جهادکشاورزی هستند.
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
درود و سپاس و خسته نباشید به همه تلاشگران عرصه دامپزشکی... و تشکر ویژه از دکتر محمدیان پر تلاش و زحمتکش...
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
دوستي كه ميگه ساعت ١٢ ميره ١٢/٣٠ برميگرده عجب جاي محشري داره
دمت گرم،فقط سؤالي ؟كسي بهت كار نداره؟
.................
هركاري دوست داره كارفرمات پس انجام ميده،خوش به حالش
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
گوشت خر بسته بندی می کنیم.چطور؟!!
نظر شما
ادامه