کد خبر: ۵۱۲۶۱


مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به وجود ۸ درصد عشایر کشور در استان تهران گفت: با توجه به واکسیناسیون انجام شده در ۲ سال اخیر سال گزارشی از ابتلا به این بیماری نداشتیم و تنها ۳ واحد بومی درگیر شدند که سریعاً آن‌ها را حذف کردیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر ولی‌الله واعظی» امروز در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران با اشاره به اینکه 22 درصد دام اصیل کشور در استان تهران وجود دارد اظهار داشت: یک میلیون تن شیر یعنی 18 درصد شیر کشور در استان تهران تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه 8 درصد جمعیت عشایر کشور در استان تهران حضور دارند افزود: بیش از 25 درصد دام سبک کشور در استان تهران کشتار و 22 درصد تخم‌مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران همچنین بیان کرد: 22 درصد فرآورده‌های خام دامی کشور در استان تهران مصرف می‌شود، همچنین 1300 مرغ روزانه وارد میدان بهمن می‌شود که 700 تن در تهران کشتار و مابقی از استان‌های همجوار وارد می‌شود.

واعظی در ادامه گفت: 900 تن مصرف گوشت قرمز یعنی 22 درصد در استان تهران است، همچنین در زمینه تولید آبزیان مقام نهم در کشور را داریم و 10 درصد تولید ماهی مربوط به استان تهران است.

وی در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی در سال 97 و 98 گزارشی از آنفلوانزا پرندگان نداشتیم و بیماری تحت کنترل است، در مورد بیماری تب مالت نیز که مشترک بین انسان و دام است برنامه جامع ملی وجود دارد و در پنج ماهه نخست تنها 12 واحد درگیر بودند و اکنون بیماری تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در مورد تب کریمه کنگو که مشترک انسان و دام است خوشبختانه در استان تهران موردی گزارش نشده است، در مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز واکسیناسیون انجام شده است و در 2 سال اخیر گزارشی از ابتلا به این بیماری نداشتیم و تنها 3 واحد بومی درگیر شدند که سریعاً آن‌ها را حذف کردیم.



نظر شما
ادامه