کد خبر: ۵۱۲۶۶


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انسداد مسیر ورودی روده ناشی از بقایای پارچه، چرم و پلاستیک باعث مرگ یک قلاده پلنگ در خراسان رضوی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» در ارتباط با مرگ یک قلاده پلنگ در استان خراسان رضوی اظهار کرد: برای این حیوان یک گردن‌بند ماهواره‌ای گذاشته شده بود که با توجه به رصدهای صورت گرفته در مسیر ایران و ترکمنستان در تردد بود.

وی با بیان این‌که براساس گزارش‌های دریافت شده از منطقه تندوره این حیوان در یکی دو هفته گذشته به حریم انسانی تجاوز کرده بود، افزود: برای دور کردن حیوان از مناطق زیست انسانی همکاران من اقدام به زنده‌گیری حیوان کردند و در این زمان متوجه شدند که حیوان از ناحیه دست و صورت زخمی شده و براساس آزمایشات اولیه نیز مشخص شد حیوان دارای عفونت است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پس از گرفتن حیوان و اقدامات اولیه درمانی این پلنگ برای طی مراحل تکمیلی درمان تحویل دانشکده دامپزشکی مشهد شد.

منتظمی تصریح کرد: پس از حدود یک‌روز از طی شدن مراحل درمانی، این پلنگ به درمان جواب نداده و تلف شد.

وی افزود: در کالبدگشایی مشخص شد که درون شکم این حیوان بقایای پارچه، چرم و پلاستیک بوده که این مواد منجر به انسداد مسیر ورودی روده و در نهایت تلف شدن حیوان شده است.



نظر شما
ادامه