کد خبر: ۵۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام کرد : با تلاش متخصصین آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، تشخیص آزمایشگاهی ویروس های H5 و H7 آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به روش Real time RT-PCR در این آزمایشگاه امکان پذیر شد.

مدیر کل دامپزشکی استان در این رابطه اظهار داشت: با تلاش های به عمل آمده و در جهت افزایش توان تشخیصی برای مقابله با خطر بروز بیماری های تنفسی و از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، آزمایشگاه دامپزشکی استان موفق شد به فناوری  Real time RT-PCRکه از حساس ترین و دقیق ترین روش های تشخیص سویه های خطرناک آنفلوانزای پرندگان است دست پیدا کند.

دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: از ویژگی های این فناوری استفاده از پروب های هیدرولیزکننده در جهت افزایش ویژگی، دقت و حساسیت آزمون تشخیصی می باشد که حتی مقادیر بسیار کم ویروس را نیز شناسایی و ردیابی    می کند و قادر است میزان ویروس در نمونه آزمایشگاهی را نیز تعیین کند.

وی خاطرنشان ساخت: در 6 ماهه دوم سال جاری تا کنون تعداد 3700 نمونه از پرندگان مختلف در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان مورد آزمایش قرار گرفته که از نظر ابتلای به سویه های مختلف آنفلوانزای پرندگان مورد مثبتی گزارش نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان افزایش توان تشخیصی و آزمایشگاهی دامپزشکی را در تمامی نقاط به عنوان نقطه قوتی در جهت ارتقای امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه دانست و افزود: سعی دامپزشکی استان بر آن است تا در جهت خدمات آزمایشگاهی و ارتقای آن ها در تمامی شبکه های دامپزشکی تابعه و نیز آزمایشگاه مرکزی اقدام کند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
به خاطر همين آمادگي و تكنيك بالاست كه ويروس آنفلوآنزا همه منطقه و كشورهاي همسايه را گرفته اما جرات ورود به ايران را ندارد!!
saadat
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
باعث تعجب است هر اتفاقی میافتد خراسان رضوی میگوید من تشخیص میدهم!!!
نظر شما
ادامه