کد خبر: ۵۱۲۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

در روز‌های اخیر قهرمانان کشتی ایران به جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران رفتند تا با حوا و آسیه دیدار کنند. قهرمانانی که از حمله "گاندو" نجات یافته‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روستای "مولا آباد کشاری" از توابع بخش پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان است، روستایی نزدیک به مرز و بسیار محروم که تعداد بسیار کمی خانوار بی‌بهره از امکانات در آن زندگی می‌کنند.

شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان به عنوان تنها زیستگاه تمساح‌های پوزه کوتاه ایرانی یا گاندو‌های بلوچستان است، تنها گونه از راسته تمساح‌ها در ایران که پهن‌ترین پوزه را در مقایسه با سایر تمساح‌ها دارد.

چند روز پیش بود که «حوا» و خواهرش «آسیه» طبق عادت هر روزه برای شستن لباس و ظروف خانواده پرجمعیت‌شان به برکه در نزدیکی روستا رفتند، این دو خواهر به همراه تعدادی دیگر از دختران روستا مشغول شستن ظروف و لباس‌هایشان بودند که به یکباره سر و کله "گاندو" پیدا شد.

"گاندو" در چشم بر هم زدنی با جهش از زیر آب، با پوزه قدرتمند خود ران پای "حوا" خواهر ۷ ساله "آسیه" را گرفت، "حوا" از ترس بیهوش شد، همه دختران دیگر فرار را بر قرار ترجیح دادند، اما "آسیه" ۱۰ ساله نه تنها فرار نکرد، بلکه برای نجات جان خواهر سنگ بزرگی را از زمین برداشت و به سر "گاندو" کوبید، تمساح ران "حوا" را رها کرد، "حوا" که بیهوش شده بود روی زمین افتاد، اما این پایان ماجرا نبود.

"گاندو" این بار با حمله‌ای ناگهانی، بازوی دست راست"حوا" را بر دندان گرفت تا او را به زیر آب ببرد، آسیه این‌بار نیز با تمام توان به دفاع از خواهر پرداخت و وارد جنگ نابرابر با تمساح شد، "گاندو" قصد داشت طعمه را به داخل آب ببرد و آسیه نیز به هر قیمتی که بود نمی‌خواست"حوا" را از دست بدهد.

در نهایت آسیه توانست جان خواهرش را از این معرکه نجات دهد و پیروز نبرد با تمساح شود. اما خون از بازوی نحیف "حوا" با فشار به بیرون می‌زد، آسیه بلافاصله روسری از سر باز کرد و به بازوی خواهر بست تا خون کمتری از حوا برود (دکتر‌ها گفتند اگر آسیه این کار را نمی‌کرد خواهرش از خونریزی جانش را از دست می‌داد). او را کشان کشان به روستا آورد و با داد و فریاد اهالی را خبر دار کرد... حالا در روز جهانی چپ دست‌ها، "حوا" در تلاش است به نوشتن با دست چپ عادت کند!

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
3
افرین بر اسیه.دخترباغیرت ایرانی.این مطلبو باید کسانی که دررفع محرومیت سیستان نقش دارند ومیتونن کاری کنن چندین بار بخونن تا شاید وجدانشون بیداربشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
1
آفرین خواهر ایرانی عزیزم. خدارو شکر
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
4
نمیدونم چرا گریه ام گرفت. لعنت به مسولین بی خرد حفاظت از محیط زیست .و مسولین اب و فاضلاب این منطقه که هنوز اب آشامیدنی و شرب در اختیار ندارند. چطور شب رو ارام سر بر بالین میزارند من حیرانم
نظر شما
ادامه