کد خبر: ۵۱۲۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سال گذشته در ۴ ماهه ابتدایی، میزان ۵۵ هزار و ۴۲۸ راس دام سبک و سنگین ذبح شده بودند که این آمار در مدت مشابه امسال کاهشی ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته است،واردات گوشت منجمد گوساله نیز سبب گرایش عمومی به خرید اینگونه گوشت‌ها شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محسن شانقی» با اشاره به کشتار دام در استان اظهار داشت: سال گذشته در 4 ماهه ابتدایی، میزان 55 هزار و 428 راس دام سبک و سنگین ذبح شده بودند که این آمار در مدت مشابه امسال کاهشی 20 تا 30 درصدی داشته است، واردات گوشت منجمد گوساله نیز سبب گرایش عمومی به خرید اینگونه گوشت‌ها شد.

وی افزود: میزان کشتار دام سنگین در 4 ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 29 درصد و میزان کشتار دام سبک نیز در این مدت کاهشی 27 درصدی داشته‌اند، واردات گوشت به داخل کشور امسال رشدی 3 برابری داشته و همین مسئله سبب شد تا مردم استقبال کمتری از کشتار داخلی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: میزان گوشت استحصال شده در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون و 712 هزار کیلوگرم بوده که این آمار در مدت مشابه سال قبل حدود 3 میلیون و 229 هزار کیلوگرم به ثبت رسیده است، همچنین تاکنون حدود 415 راس لاشه ضبط شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 210 راس بوده است.

افزایش 5 درصدی کشتار طیور

شانقی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد 8 میلیون و 669 هزار قطعه طیور در استان مرکزی کشتار شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 8 میلیون و 243 هزار قطعه بوده است و در این حوزه افزایشی 5 درصدی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: مقدار گوشت استحصال شده طیور در 4 ماهه نخست امسال حدود 20 هزار تن بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 18 هزار و 500 تن به ثبت رسیده و امسال افزایشی 6 درصدی داشته است، امسال تعداد 57 هزار قطعه طیور ضبط و سال گذشته تعداد 79 هزار قطعه طیور ضبط شده بود که باید بگوییم خوشبختانه میزان کیفیت تولید امسال ارتقاء یافته است.

 128 واحد متخلف عرضه طیور به مراجع قضایی معرفی شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون 37 هزار مورد بازدید از واحدهای تولیدی، نگهداری و مراکز عرضه طیور به انجام رسیده است و طی فرایند این بازدیدها 29 تن محصول از مراکز عرضه جمع‌آوری و ضبط شده که این آمار در سال گذشته 108 تن بوده است.

شانقی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد 128 مورد واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شده که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 86 مورد بود، همچنین از ابتدای سال تاکنون تعداد 19 هزار مورد آزمایش در حوزه بیماری‌های مختلف انجام شده که این عملیات در مدت مشابه سال گذشته به تعداد 22 هزار و 500 نمونه رسیده بود.
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
1
در کشور اقتصاد کوپنی و دلالی حاکم است منتها نه برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بلکه در سایه های رانت های وزارت جهادکشاورزی به صورت کوپن های درشت چند میلیارد دلار یارانه ای به جیب نیازمند؟؟! و پر ناشدنی دلالان .......... که هر روز خبر تازه ای از تقلب و تخلف آنها در فروش نهاده های دامی یارانه ای در بازار آزاد یا وارد کردن ذرت و جو کپک زده به گوش می رسد.

در نتیجه این اقتصاد دلالی کثیف، صنعت دام و سرمایه دامی کشور در حال نابودی افزایشی همچون ذوب شدن کوه های یخ شده است!
ضمن اینکه بهداشت و سلامت مردم نیز هم زمان به خطر می افتد.
دکتر
|
Italy
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
0
من اراک همیشه مشکل تهیه گوشت دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0
0
فرموده اند:
«واردات گوشت به داخل کشور امسال رشدی 3 برابری داشته»
چنین آماری را کدام مرجع رسمی اعلام کرده است؟
مجوز واردات چند برابر شده ولی چنین ارقامی از مرزها وارد نشده است.
مصاحبه ها در مورد واردات دام زنده را بخوانید و آمار واردات را هم بگیرید تا ببینید میزان ناچیزی از آمارهای منتشر شده در مصاحبه ها منتشر شده است.

من کارمند دامپزشکی هستم و وضع بدی هم ندارم اما خود من هم بدلایل گرانی گوشت ، مجبور به کاهش مصرف شده ام.
نظر شما
ادامه