کد خبر: ۵۱۳۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: برای اولین بار تفاهمنامه واردات دام زنده از ترکیه، ارمنستان، گرجستان را در دستور کار داریم...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تحریم‌ها به ما کمک کرد که مستقل باشیم گفت: در زمان تحریم اجازه واردات واکسن و دیگر ملزومات حوزه دامپزشکی حتی یک پیچ را به ما نمی‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی از تولید در قالب زنجیره‌های تولید حمایت می‌کند.

وی افزود: آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان اکنون در شرایط مناسبی است و در 5 تا 10 سال آینده تغییر شکل می‌دهد و باید مراقب شویم که دوباره بروز نکند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: طرح آمایش سرزمین نیز برای مرغداری‌های کشور در دستور کار است و نباید شاهد ترافیک بیش از اندازه تولید در یک استان باشیم و در برخی استان‌ها میزان تولید کم باشد که این امر باعث بروز بیماری در استان‌های دارای ترافیک تولید شده و عامل بروز بیماری در استان‌های دیگر نیز می‌شود.

در زمان تحریم حتی یک پیچ به ما نمی‌دهند

رفیعی‌پور با بیان اینکه موضوع عدم وابستگی به نهاد‌ه‌هایی مانند واکسن و تجهیزات و امکانات مورد توجه سازمان دامپزشکی است گفت: باید به سمت عدم وابستگی در این باره پیش برویم. تحریم‌ها به ما کمک کرد که مستقل باشیم به طوریکه در زمان تحریم در تجهیزات وابسته واکسن و حتی یک پیچ، کشورهای پیشرفته با ما همکاری نکردند.

زمان طولانی صدور مجوزهای حوزه دامپزشکی را باید در گینس ثبت کرد

وی همچنین گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با دستگاه‌های دیگر از موازی‌کاری در فعالیت‌های حوزه دامپزشکی جلوگیری به عمل آمده است اما متاسفانه باید خود اعلام کنم که هنوز برای اعطای مجوزها، زمان زیادی طی می‌شود و ما رکورددار در این زمینه هستیم که باید آن را در گینس ثبت کنیم.

رفیعی‌پور با اشاره به لزوم برخورد با واحدهای غیرمجاز دام و طیور اظهار کرد: واحدهای غیرمجاز دام و طیور حتما باید تعیین تکلیف شود همچنین تشکل‌های ما باید خود را توانمند کنند و برای تحقق این امر نیازمند امداد دولت نباشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بن‌بست‌های صادراتی در حوزه محصولات صادراتی رفع شده گفت: برخی از کشورها به دلیل عدم وجود تفاهمنامه‌های بهداشتی به ما اجازه صادرات محصول نمی‌دادند و ما مجبور بودیم محصولات خود را از طریق کشورهای واسط صادر کنیم اما امروز با کشورهای زیادی تفاهمنامه بهداشتی به امضا رسانده و کشورهای دیگر خود می‌خواهند که با ما تفاهمنامه امضا کنند.

وی یادآور شد که برای اولین بار تفاهمنامه واردات دام زنده از ترکیه، ارمنستان، گرجستان را در دستور کار داریم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0
0
جناب دکتر چرا دستورالعمل جدید تاسیس شرکت های پخش داروهای دامی ابلاغ نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0
4
الان شما افتخار میکنین که یه جوان تازه فارغ التحصیل باید ۶ ماه دنبال دریافت مدرکش باشه ۶ ماه هم دنبال پیدا کردن یه شغل مناسب و بعدش هم ۶ ماه بیفته دنبال شما تا پروانه بهش بدین تا ماهی یک تا یک ونیم حقوق بگیره ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0
6
امضای تفاهم نامه ها برای صادرات نیست
برای واردات بدون ناظر بهداشتی است

مگر به برزیل و مغولستان صادرات داشتیم یا خواهیم داشت؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
سیاستهای طیور 98 هم ابلاغ شد نظر شما در ان یافت نشد.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
3
اما متاسفانه باید خود اعلام کنم که هنوز برای اعطای مجوزها، زمان زیادی طی می‌شود و ما رکورددار در این زمینه هستیم که باید آن را در گینس ثبت کنیم.(جمله قابل تاملی است )
جناب آقای دکتر رفیعی پور عزیز وقتی شما به نیروهای متخصص در حوزه های مختلف اهمیت نمیدهید و هر کدام از آنها به هر دلیلی که عمدتا غیر قابل دفاع است از دفاتر تخصصی جابجا کرده اید و گوشه کنار سازمان پر است از نیروهای با تجربه و متخصص وسر خورده و بی انگیزه ... وقتی نیروهای کار بلد دفتر دارو درمان را به انحا و بهانه های مختلف جابجا یا بر کنارکردند و حتی مدیران شما شرایطی را به وجود آورده اند که تقاضای بازنشستگی بدهند و زودتر از موعد خود را بازنشسته نمودند و کار را به دست افرادی سپردید که با کمترین سابقه کاری حتی در حد یکی دو سال و تخصصی ترین کار یعنی ............ را به ایشان واگذار کردید قطعا هم زمانبر بودن اخذ مجوزها و هم عملکرد بعضی از مدیران شما در گینتس ثبت خواهد شد و این یعنی فاجعه مدیریتی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
وضعیت استانها بدتر از سازمان است
نظر شما
ادامه