کد خبر: ۵۱۳۱۹


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: وضعیت هفت تن و ۴۵۰ هزار کیلوگرم فراورده گوشتی که ۱۸ مرداد ماه امسال در مشهد کشف و ضبط شده در حال بررسی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد روز شنبه با بیان این مطلب افزود: این محموله شامل انواع مختلفی از فراورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته یا فاقد هویت نظیر گوشت چرخ کرده، فاقد لیبل، چربی و قلوگاه است که هم اکنون قابلیت مصرف انسانی و یا عدم مصرف آن در حال بررسی نهایی است.

«دکتر محمود جوادی نژاد» افزود: این محموله عرضه و نگهداری غیر بهداشتی فراورده های گوشتی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و بازرسان دامپزشکی خراسان رضوی از یک سردخانه غیر استاندارد و غیر مجاز در مشهد واقع در منطقه عباس آباد این شهر توقیف شد.

وی اضافه کرد: در همان تاریخ، محموله یاد شده به سردخانه کوثر توس که تمام محموله ها به این سردخانه ارجاع داده می شود برای بررسی بیشتر و انجام آزمایش های مربوطه انتقال داده شد و گزارش این کشف و توقیف هم به دادگستری خراسان رضوی ارسال شد.

او ادامه داد: تاکنون ۱۰سری آزمایش های مختلف بر روی این محموله فراورده های گوشتی غیر بهداشتی انجام شده است و طی روزهای آینده نتیجه قطعی این آزمایش ها اعلام خواهد شد.

روزانه حدود ۵۰۰ تن فراورده های گوشتی اعم از گوشت سفید و قرمز در مشهد تولید، وارد و یا خارج می شود.



نظر شما
ادامه