کد خبر: ۵۱۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اثربخشی واکسن های وارداتی در مرکز تشخیص این سازمان بررسی می شود، گفت: همکاری آزمایشگاه های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه کارایی واکسن های وارداتی در مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی بررسی می شود، گفت: همه واکسن های وارداتی پیش از ورود، در مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرند و سپس وارد بازار می شوند.

وی افزود: تا کنون مشکلی به لحاظ مصرف این واکسن ها گزارش نشده و در صورت وقوع این امر، اجازه ترخیص داده نمی شود.

رضاییان زاده در پاسخ به اینکه مواردی از عوارض مصرف واکسن آنتروتوکسمی وارداتی در برخی استان ها گزارش شده و سازمان دامپزشکی چه اقدامی در این خصوص داشته، اظهار کرد: مشکل خاصی از این نظر به ما گزارش نشده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی در خصوص استفاده از آزمایشگاه های تخصصی موسسه رازی برای تشخیص اثرگذاری واکسن ها، گفت: با توجه به اینکه بعضی اقلام مشترک بوده و موسسه رازی نیز به عنوان یک مرکز تولیدی، عرضه کننده محصولات بیولوژیک محسوب می شود، بنابراین کنترل کیفی واکسن ها در مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی انجام می شود.

رضاییان زاده همچنین با تاکید بر اینکه آزمایشگاه موسسه رازی، همکار سازمان دامپزشکی در بحث تشخیص کارایی واکسن ها است، یادآور شد: آزمایشگاه های موسسه رازی به عنوان همکار مورد تایید مرکز تشخیص این سازمان بوده و بر حسب نیاز همکاری های لازم را با این آزمایشگاه داشته و خواهد داشت.

وی در پاسخ به مغایرت سیاست حمایت از تولید با تسهیل شرایط واردات واکسن که اکنون دیده می شود، تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم و شفاف بوده و سیاست همه ما حمایت از تولید است؛ اما یادمان باشد تولید محدود به خدمات نیست و تولیدات اصلی کشور، شامل دام و طیور و آبزیان است و صنایع واکسن و دارو لازم است در خدمت این تولیدات باشند.

رضاییان در خصوص واردات واکسن های مشابه داخل هم پاسخ داد: واردات هر کالایی که کشور از آن بی نیاز باشد، در جلسات بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می شود و در صورتی که مجوز عدم ورود و افزایش تعرفه و انتقال کالا از گروه یک به دو را اخذ کند، به محض ابلاغ، آن را عملیاتی می کنیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به چرایی واردات واکسن های آنتروتوکسمی، گامبورو و نیوکاسل که در داخل نیز تولید می شود، اظهار کرد: در صورت تامین همه نیازهای کشور به این واکسن ها در موسسه رازی مسئولان موظف به پاسخگویی در مورد واردات هستند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
تو این شرایط کمبود مجالی برای این ....... نمیمونه آقای دکتر
نظر شما
ادامه