کد خبر: ۵۱۳۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

بزرگترین مرکز نگهداری و کنترل سگ های بلاصاحب جنوب غرب کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرداری اهواز، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این خصوص گفت: این مرکز با متراژ حدودا ۷ هزار متر مربع در نزدیکی صفیره راه اندازی شده است و بعد از مرکز کرج دومین مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب مجهز کشور است.

«محمدرضا قنواتی» با بیان اینکه ماهانه ۶۰ قلاده سگ در این مرکز واکسینه و تحت عمل عقیم سازی قرار می گیرند، افزود: هزینه نگهداری و واکسینه شدن هر یک از سگ های بلاصاحب حدود یک میلیون تومان محاسبه شده است که با توجه به وجود ۶ الی ۷ هزار سگ بلاصاحب طی گزارشات دریافت شده، شهرداری به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

وی ادامه داد: این مرکز با تجهیزات کامل ساخته شده و شامل اتاق عمل، داروخانه، سیستم تهویه و دفع فاضلاب است. همچنین سگ های نر و ماده پس از انجام عملیات عقیم سازی و واکسینه شدن به همان محلی که جمع آوردی شده بودند بازگردانده می شوند.

رییس سازمان پسماند شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: رها سازی سگها از این مرکز پس از پایان عملیات عقیم سازی به این دلیل است که آنها دیگر رفتار ستیزه گونه ندارند و پس از واکسینه شدن احتمال انتقال بیماری در آن ها به صفر می رسد.

وی با تاکید بر همکاری برخی نهادهای مربوطه در خصوص جمع آوری، نگهداری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب، گفت: جمع آوری هرچه سریع تر سگ های بلاصاحب احتیاج به همکاری همه جانبه دارد، محیط زیست، علوم پزشکی، دامپزشکی، فرمانداری، نیروی انتظامی و بهداشت نسبت به این مهم بی تفاوت نباشند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: متاسفانه باید گفت تا کنون میزان همکاری دانشگاه علوم پزشکی که نقش بسزایی در این خصوص دارد صفر بوده است.

وی از راه اندازی صفحه ای مجازی در آینده ای نزدیک برای در اختیار گذاشتن سگ مورد نیاز عموم به ویژه کشاورزان جهت نگهبانی مزارع، خبر داد و اظهار کرد: پیش از تهیه این صفحه، شهروندان می توانند با مراجعه حضوری نسبت به تهیه سگ های مورد نیاز خود اقدام و از سگ های واکسینه و عقیم شده استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز به حمایت جدی شهردار اهواز برای کنترل سگهای بلاصاحب به روش بهداشتی و علمی اشاره کرد و گفت: شهردار اهواز راه علمی جمع آوری سگ های بلاصاحب را برگزیده و روش اتلاف سگ ها را ممنوع کرده است.

قنوانی به مناطق شناسایی شده برای جمع آوری سگ های بلاصاحب اهواز اشاره کرد و گفت: پارک شهروند، آخر آسفالت، اکباتان، ملاشیه، سپیدار، سیصد دستگاه مناطقی است که شناسایی شده است.

وی با اشاره به دو روش مربوط به کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب ، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۸توسط وزارت کشور دستور عملی برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب به شهرداری ها ابلاغ شد، که شامل روش سنتی و علمی بوده است.

رییس سازمان پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: بکارگیری روش سنتی به کشتار سگ ها منتهی می شود که سگ کُشی روشی صحیح نیست و باید از روش علمی و بهداشتی جمع آوری سگ ها که همان روش عقیم سازی است استفاده کرد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
Brazil
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
از واکسنهای مخصوص برای عقیم سازی استفاده کنید که هم راحت تر هست و هم کم هزینه تر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
سلام؛ بیشتر توضیح میدین؟ واکسن عقیم سازی چیه؟
نظر شما
ادامه